Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Weet iemand of deze combinatie mogelijk is?
Ik heb afgelopen zomer mijn vrouw een tomtom kado gedaan met het idee dat ze er dan eventueel zelf een tmc of hd-traffic bij zou kunnen kopen. Ze had me laten doorschemeren dat ze zoiets wel interresant vond.
Dus ik me eens flink verdiept in de huidige tomtom modellen en mogelijkheden. Op de site van tomtom zelf wordt je doorverwezen naar de nieuwste dure modellen. Logisch.... Maar ik had gezien dat die tmc en hd-traffic ook los te koop waren. En ergens (ik weet niet meer waar) las ik dat dit mogelijk was in combinatie met een Tomtom One IQ Routes; een goedkoper model wat in feite verder alles kan wat we nodig hebben.

Nu heeft ze dus zo'n losse HD traffic gekocht en nu krijgen we het niet aan de praat. Op de site van tomtom zelf worden we niet veel wijzer. En ik weet niet meer waar ik gelezen had dat het wel zou kunnen.

Weet iemand of het mogelijk is of dat we misschien iets verkeerd doen?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
TMC en HD traffic zijn twee verschillende dingen. TMC is minder nauwkeurig, maar goedkoper (op de lange termijn). Dat komt o.a. omdat HD traffic via het betaalde Vodafone netwerk verzonden wordt, terwijl TMC via het gratis FM radionetwerk gaat.

Je hebt dus de HD traffic receiver gekocht. Dit is in feite een externe GPRS modem die je via USB aansluit. De software voor de HD traffic receiver zou dus al op je ONE IQ Routes moeten staan. Dat is niet het geval; de HD traffic software is niet compatibel met de ONE IQ Routes.

De huidige TMC receiver werkt op ongeveer dezelfde manier: ook deze wordt via USB aangesloten. En ook daar is het weer nodig dat de software op je ONE IQ routes staat. Dat is voor de TMC reciver wel het geval.

De conclusie lijkt dus dat je vrouw het verkeerde type receiver heeft gekocht, de nauwkeurige terwijl de goedkope ONE serie alleen compatibel is met de goedkope TMC receiver.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein