Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc sluit sluit zichzelf af na 2 sec

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste,

Ik was bezig met Windows 7 te installeren en de installatie liep vast en heb een manuele power off moeten doen, ik probeerde de pc opnieuw op te starten en die sloot zichzelf terug af na 2 seconden. Ik heb ook geen biosscreen gezien op het scherm.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • CMOS batterij eruit gehaald en terug ingestoken
  • Paar keer op de power on button gedrukt
Deze twee dingen hebben niets geholpen en krijg mijn pc helemaal niet meer aan de praat.. Iemand die mij hieromtrent meer informatie kan verschaffen om dit probleem op te lossen?

EDIT:

Heb vervolgens ook de PSU vervangen en nog doet hij het niet, als ik de cpu eruithaal en opstart blijft hij wel draaien, kan het zijn dat mijn processor stuk is?

[ Voor 12% gewijzigd door Droned op 02-10-2009 22:50 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 23:00
Het kan zijn dat het koelblok van de cpu een beetje scheefzit, en daardoor snel warm wordt. Hoor je biepjes waneer je je computer opstart?

Also, hoe lang heb je de CMOS batterij eruit gelaten? Minstens 30seconden is toch wel het beste, dan weet je zeker dat de CMOS herstart is.

En als het kan, kun je een andere cpu testen? dan weet je in ieder geval zeker of het daar aan ligt.

succes!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Opstarten van win7 cd, ga naar recovery, wis de harde schijf, en opnieuw installeren.
Waar liep hij vast met installeren?

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 03-10-2009 06:16 ]

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:57
jan99999 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 06:16:
Opstarten van win7 cd, ga naar recovery, wis de harde schijf, en opnieuw installeren.
Waar liep hij vast met installeren?
Hij heeft het bios scherm nog niet gezien .... :{

Ik gok dat je CPU er niet goed in zit.

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb alles aangekoppeld maar behalve de cpu eruit gehaald, ik heb ook de cooler eraan laten hangen om te zien of deze geen probleem gaf. Wanneer ik de pc nu opstart blijft hij wel draaien, er gebeurd wel niks maar ja dit is vanzelfsprekend want er zit geen CPU in. Dus CD/Drive, HDDISK, Graka draaien allemaal.

Kan ik hieruit dan besluiten dat het de CPU is die naar de vaantjes is?

PS: ik heb geen andere CPU met socket AM2 dus ik kan deze ook niet vervangen en testen.

[ Voor 88% gewijzigd door Droned op 03-10-2009 10:37 ]