Krijg Windows 7 32bit niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Goedenavond,

Ik heb al eerder een Windows 7 64bit geïnstalleerd op me game rig, nu wou ik Windows 7 32bit op me HTPC installeren. Alleen nu het probleem.

Ik start de install via de bootdvd, kom uiteindelijk in de venster terecht waar je je hardeschijven ziet. Ik heb 5 hardeschijven en die ziet ze ook netjes, tot zo ver geen problemen dacht ik. 3 Seagate 12 500gb en 2 Samsung f1 640gb.

2 Seagate zijn dynamisch, 1 Samsung primair 1 Samsung systeem en me laatste Seagate is leeg.
Ziet er misschien niet overzichtelijk uit, maar dat staat er als beschrijving. [op geen enkel hdd staat een OS op]

Ik wou op me lege Seagate Windows 7 installeren, maar krijg dit melding "er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt of gevonden worden". Heb het nu geprobeerd op een Samsung die primair is, maar ook dezelfde melding.

Dus nu is me vraag, kan ik dit alleen op de Samsung installeren die als systeem ingesteld staat? Want dat heb ik liever niet, want die is proppie vol met data.

Dank bij voorbaat,

An1mA

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
'k Zou even alle hd's behalve degene waar je op wilt installeren los trekken, heb je in ieder geval geen kans dat Windows z'n bootbestanden op een andere hd gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05

Releases

Ja maar!

At the "Where do you want to install Windows?" screen hit Shift+F10 to bring up a command prompt.
Type "diskpart" and hit enter.
Type "list disk" and hit enter.
Type "select disk x" replacing x with the number of the disk you want to install Windows to.(Typically you will see a * under GPT for the disk you are having a problem installing to.)
Type "clean" and hit enter. (SEE NOTE BELOW!!!!!)
Type "exit" and hit enter.
Close the command prompt window.
Click Refresh in the "Where do you want to install Windows?" screen.
You should now be able to install windows on the disk that was GPT formatted.
Wellicht dat die truc werkt.
Maar dan is die hardeschijf wel helemaal leeg. Hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bedankt voor de snelle reacties =)

@ Releases Ik wil graag op de schijf waar ik Windows 7 erop installeer nog een partie hebben naast een Windows folder. Dus dat zou dan niet lukken als de stappen zou volgen of niet soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05

Releases

Ja maar!

Je kan daarna gerust weer een partitie daarop aanmaken.
Hij cleant hem alleen helemaal.
Dus ook van MBT of GPT settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ok bedankt, ik zal van me laten horen hoe het afgaat lopen. Hoewel ik nog steeds heel erg vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 gebruikt TxF op dynamische schijven en is dus niet compatible.
Releases heeft het goed en dit is de meest handige manier. Vergeet geen back-up te maken.
GPT kwestie, klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Tada en het werkt ^^ Maar freijman zou je er misschien dieper erop in willen gaan? Want ik snap nou niet 100 procent waarom hij nu wel werkt en voordat ik die stapjes deed niet.

In ieder geval allemaal bedankt en nog een fijne weekend,

An1mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
An1mA schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:09:
Tada en het werkt ^^ Maar freijman zou je er misschien dieper erop in willen gaan? Want ik snap nou niet 100 procent waarom hij nu wel werkt en voordat ik die stapjes deed niet.

In ieder geval allemaal bedankt en nog een fijne weekend,

An1mA
http://www.google.nl/search?q=mbr+vs+gpt

Hiermee zou je voldoende informatie moeten kunnen vinden.

//edit: dit staat in één van de resultaten.
MBR is the standard partitioning scheme that's been used on hard disks since the PC first came out. It supports 4 primary partitions per hard drive, and a maximum partition size of 2TB.

GPT disks are new, and are readable only by Windows Server 2003 SP1, Windows Vista (all versions), and Windows XP x64 Edition. The GPT disk itself can support a volume up to 2^64 blocks in length. (For 512-byte blocks, this is 9.44 ZB - zettabytes. 1 ZB is 1 billion terabytes). It can also support theoretically unlimited partitions.

Windows restricts these limits further to 256 TB for a single partition (NTFS limit), and 128 partitions.

Only Itanium systems running Windows Server 2003 and Windows Vista systems with an EFI BIOS can boot from a GPT disk. The other operating systems mentioned earlier can use GPT disks as data disks but not boot disks.

[ Voor 49% gewijzigd door Joolee op 02-10-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

Ik heb exact zelfde probleem,

zelfde oplossing geprobeerd, en hij geeft daarna alsnog zelfde melding?

Ik wil Windows 7 64 bit installeren
Dual boot met Vista. Vista is geinstalleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door R-B op 05-11-2009 15:34 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1