Toon posts:

stroom defect in laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

De Sony Vaio laptop van mijn tante heeft sinds kort kuren. Ik ben er vandaag langs geweest om te kijken wat het was en nu valt regelmatig de stroom uit. Patsboem alles weg, ongeacht of dat je op t netstroom zit te werken of dmv de batterij. Dit duurt meestal tussen de 10 en 20 min. Maar als je hem dan opnieuw probeert op te starten moet die of zich weer herstellen (logisch), hij doet erschillende keren opnieuw opstarten OF de laptop reageert gewoon helemaal niet meer op een aan/uit knop. Dan gaan hoog uit even de power knop branden. Om vervolgens bv. 2uur later weer wel te werken. (voor even)

Met deze constateringen vermoed ik dat er iets mis is met de interne stroomregeling. Het gaat om het type:
Sony Vaio VGN-NR21S. en is vorig jaar juli (dus 18-7-2008) gekocht bij Saturn. (showroommodel).

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen of hoe dat de garantiewerkzaamheden/reparaties bij Saturn werken? hoelang heb je garantie (denk 1 jaar?) en kunnen ze dat ter plekke of ben je dan voor langere tijd de laptop kwijt?

Alvast bedankt, Pieter

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Hoe zijn de temperaturen van de laptop ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:04:
Hoe zijn de temperaturen van de laptop ?
Ik heb ook eerder de neiging om te denken dat het aan de temperaturen ligt. Kijk ze eens na en voel ook eens aan de behuizing of deze warm aanvoelt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen.... ze zegt wel dat de bodem een vrij hoge temperatuur heeft, maar het is ook nog steeds als de laptop al/nog afgekoeld is. Ik heb er zelf vanmiddag niet opgelet en heb de laptop hier nu ook niet staan dus dat kan ik ook niet opzoeken

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:17:
Temperaturen.... ze zegt wel dat de bodem een vrij hoge temperatuur heeft, maar het is ook nog steeds als de laptop al/nog afgekoeld is. Ik heb er zelf vanmiddag niet opgelet en heb de laptop hier nu ook niet staan dus dat kan ik ook niet opzoeken
Meten is weten ;) Kijk eens naar SpeedFan, HWMonitor, of als je een heel recente laptop hebt: CoreTemp of RealTemp.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ga regelen dat ik morgenavond de laptop thuis heb. Om alvast wat vooruit te lopen:
Wat zijn normale temperaturen? En als die inderdaad overhit raakt, wat is dan een oplossing daarvoor?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37
Koelsysteem uitzuigen/blazen, kijken of koelpasta bij CPU niet uitgedroogd/verhard is.

Ik heb ook eens een laptop gehad (Celeron 2,0Ghz, heethoofdje) die er na 10min uitklapte.

Wat bleek nou, het koelblokje zat er niet goed op, en de koelpasta was knetterhard geworden.

Nieuwe koelpasta erop gedaan (klein beetje), koelblokje stevig aangedraaid en klaar!

• Petervanakelyen
Wat zijn normale temperaturen?
Normale temperaturen idle liggen bij mij rond de 38°C, en stressed rond de 50°C.
En als die inderdaad overhit raakt, wat is dan een oplossing daarvoor?
Eens met ThinkPad. Je kan eventueel een busje lucht onder hoge druk gebruiken om het stof uit het koelblok te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een bericht. Heb de laptop hier thuis gekregen, maar toen wilde die niet eens meer opstarten... Krijgt wel stroom, maar alleen de power lampje gaat even branden en meer doet die niet meer. Van Sony zelf was er 2 jaar garantie, dus hij is nu opgestuurd zodat die gratis gerepareerd gaat worden.
Pagina: 1