Draadloos netwerk valt weg bij zware belasting

Pagina: 1
Acties:

• macr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03 09:09
Hallo allen,

Ik heb een raar probleem. Als ik op mijn laptop (Acer Aspire 9110 met Intel PRO/Wireless 3945ABG; Windows Vista Home Premium) mijn draadloze netwerk zwaar belast dan kan ik na een tijdje niet meer internetten. In het systeemvak staat dan bij mijn draadloze netwerk: Limited Connectivity. Dit gebeurd bijvoorbeeld als ik 3 Youtube filmpjes tegelijk in high quality laat laden.
Het netwerk is dan ook niet meer te zien tussen de draadloze netwerken en ik moet dan opnieuw opstarten voordat ik weer verbinding kan maken. Het afsluiten duurt dan ook opmerkelijk lang (ongeveer 3x/4x zo lang als normaal).

Ik ben er redelijk zeker van dat dit probleem Windows gerelateerd is, want ik heb dit toen er Linux op mijn laptop stond nooit meegemaakt. Ik moet nu echter Windows draaien voor mijn opleiding.
De router (Netgear WGR614 V7) staat ingesteld op modus G en B, channel 02. Het netwerk heeft WPA2-PSK beveiliging en mijn laptop krijgt een IP adres via DHCP. (De andere twee computer die via het bekabelde netwerk zijn aangesloten hebben static IPs).

Ik heb al geprobeerd de channel te veranderen (stond eerst op 11; nu op 2).

Is er iemand die dit wel eens heeft meegemaakt en weet hoe ik dit kan oplossen?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 08:22

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wanneer je op je PC's laadt; gaat het dan wel goed? Sowieso zou ik dan aanraden om je drivers eens te updaten, wellicht dat het daar al mee opgelost is.

Heb je nog andere dingen getest om één en ander uit te sluiten?

• macr0
Ja, op het bekabelde net heb ik nooit problemen gehad.
Ik heb al geprobeerd om drivers van de Acer site te gebruiken ipv die standaard bij Windows zaten, dat had geen effect. Ik zal nu eens de drivers die Intel zelf aanbied proberen.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 08:22

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je toch bezig bent, is het misschien ook de moeite eens te kijken voor een update van je firmware?

• macr0
Met de drivers van Intel is het probleem opgelost. Hartelijk dank!