Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
het geheugen krijgt inderdaad standaard een te laag voltage maar loopt geloof ik ook niet lekker wanneer ik het hoger zet, dat probeer ik zo nog een keer.TERW_DAN schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:38:
Heb je het geheugen goed ingesteld, dan met name het voltage. Als het geheugen te weinig prik krijgt werkt het niet. Dus zorg dat dat in elk geval goed zit, anders kun je idd BSODs krijgen terwijl de dimmen op zich goed zijn.
ik heb natuurlijk wel een fresh windows 7 install gedaan ja. ik kan zo geen ander stickje lenen, maar had er al wel aan gedacht om misschien zelf een "reserve" setje te halen hoewel dit dan natuurlijk ook niets zegt wanneer deze ook stuk lijken te zijn, dan heb ik liever een stickje wat zeker werkt.
NB verhogen?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dus eerst bvb reepje 1 in slot 1, dan reepje 2 in slot 1 ect.
Waar ik op doel: Dood geheugen slot op het moederbord?
Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd;)
ah, dat zal ik hierna even proberenVerwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:01:
[...]
North Bridge van je moederbord.dus de voltage verhogen.
hier ben ik nu mee bezig op 1.6v, 1 run gehad en geen errors. run 2 in het andere slot gaat er nu in.Heb je al geprobeerd om 1 reepje in beide sloten te testen?
Dus eerst bvb reepje 1 in slot 1, dan reepje 2 in slot 1 ect.
Waar ik op doel: Dood geheugen slot op het moederbord?
Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd;)
edit: run 2 ging ook goed. nu het andere reepje maar proberen
edit2: run 3 en 4 gingen ook goed
[ Voor 9% gewijzigd door superwashandje op 02-10-2009 20:01 ]
ik heb geen idee of dit nou door het moederbord komt of door het geheugen. iemand een goed idee wat ik terug zal moeten gaan sturen waarschijnlijk?
Maar dat het er niet in staat betekend toch niet dat het niet werkt? het is toch meer dat als het in de qvl staat dat het wel werkt?
wat ik ook ontdekt heb trouwens is dat ik hetzelfde probleem krijg als ik de modules er in doe in de configuratie waarin memtest geen fouten vind.
Het makkelijkst lijkt me om het geheugen door iets anders te vervangen en kijken of de problemen dan aanhouden.
Nu heb ik er nog 2 nieuwe bijgekocht met dezelfde omschrijving - ze zijn wel iets anders want ze zijn minder hoog (nieuwere versie?)
Anyway, stop ik er 1 in dan is alles ok en heb ik 6 GB. Maakt niet uit welke ik erin stop, en ook niet of het in slot 2 of 4 is.
Zodra ze er allebei inzitten gaat het mis: Windows start wel op, ziet ook 8 GB, maar gaat na - steeds dezelfde tijd, ca. 1 minuut - plat.
Is het aantal Volts omhoog krikken niet link of zo? Ik wil mijn quad-core niet opblazen... De voeding is een Corsair 500W, dus ZOU neem ik aan toch voldoende moeten zijn. In de QVL staan alleen geheugens van max. 1 GB, toch een beetje jammer voor een quad core...
[ Voor 13% gewijzigd door Specy op 13-10-2009 23:22 ]
Memory spanning
- 1.8V: Reset binnen 1 seconde als Windows begint te starten
- 1.9V: Reset ca. 1 minuut na opstarten van Windows, identiek aan setting "Auto"
- 2.0V: Reset na ca. 10 minuten
Hij staat inmiddels op 2.1 V, ben aan het afwachten. Ik zal er nog eens een memtest-applicatie overheen gaan halen om wat betrouwbaardere resultaten te krijgen (als 2.1 V na 10 uur crasht duurt het lang voor ik op het juiste Voltage zit).
Edit: 2.1 resette ook na 10 minuten. Staat nu op 2.15, maar heel veel hoger dan dit wil ik eigenlijk niet meer gaan voor ik mijn geheugen opbrandt of zo.
Wellicht is er toch (ook) nog iets anders mis.
[ Voor 18% gewijzigd door Specy op 14-10-2009 20:11 ]
Ik zou wel willen, maar daar staat niks in van meer dan 1 GB.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:41:
probeer het dan is met een geheugen wat wel in de qvl staat.
Dit geheugen gaat in ieder geval terug morgen, gaat niks meer worden - tenzij ik mijn systeem underclock, maar net even getest en zonder dit geheugen kan ik het zonder problemen 20% OVERclocken, dus de stabiliteit gaat echt hard onderuit. (Meer dan 20% zou wellicht ook wel lukken, maar de CPU-temp gaat over de 50 graden heen dus bij 20% ben ik maar gestopt.)
Anyway, ik ga het bij ASUS eens navragen, die hebben hopelijk meer info...