Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Drivers] Toshiba A300D

Pagina: 1
Acties:

• Winkelhaak1337
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2023
Best mede-tweakers,

Ik ben totaal nieuwe op het tweaker forum, dus het kan zijn dat dit deze post in het verkeerde topic staat. Ik heb mij hieraan gemeld omdat ik al 2 dagen met een probleem zit en jullie mij mischien kunnen helpen. Het probleem is als volgt:

Ik heb een laptop Toshiba satellite A300-D - 14R PSAKCE. Ik formateer voor het eerst mijn laptop en heb weinig ervaring op de pc. Dit wil dus ook zeggen dat ik niet weet welke drivers er geinstaleerd moeten worden. Voordat ik mijn laptop ging formateren had ik uitgezocht hoe ik aan mijn drivers kon komen. Ik had uitgezocht dat op de toshiba website een programma werd aangeboden genaamd robot drivers. Achteraf bleek je hier voor te moeten betalen dus als nog weet ik mijn drivers niet. Een ander probleem is dat op de toshiba website bijna alleen drivers zijn te vinden voor vista & ik heb xp op mijn notebook geinstaleerd.

Zouden jullie mij advies kunnen geven waar en welke drivers ik moet downloaden of kunnen jullie mij tip, hints en tricks geven. Alvast bedankt.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Welke drivers moet je nog? Je videokaart drivers kan je overigens bij ATI downloaden. Je moet de normale catalyst (dus niet mobile!) downloaden en daarop gooi je de mobility modder erover heen zodat ze geschikt zijn voor je laptop.

• Winkelhaak1337
Bedankt voor je reactie. Op dit moment heb ik alleen een LAN en WAN driver. Wat is een catalyst? en welke drivers moet ik daarnaast downloaden

* Op de ATI website: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Kan ik de driver voor "ATI Mobility Radeon™ HD 3650 supporting HyperMemory™" niet downloaden omdat er geen HD 3650 bij staat

[ Voor 57% gewijzigd door Winkelhaak1337 op 02-10-2009 14:40 ]

• THE_FIREFOX
De videokaart drivers van ATI heten ATI catalyst. Wat je ook kan doen is windows update uitvoeren. Die vind vaak ook nog wel wat drivers.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik denk dat je het beste even hier in de CSA FAQ kan kijken vwb de drivers.

En een catalyst is een goedje wat een chemisch proces versnelt zonder dat het zelf geconsumeerd wordt in het proces. :P Wat THE_FIREFOX bedoelde is het softwarepakket van ATi, genaamd Catalyst. Deze valt hier te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 02-10-2009 14:42 ]

Signature

• Winkelhaak1337
Ik heb mijn post hier boven bij gewerkt dus als je deze kan beantwoorden graag :)

• THE_FIREFOX
Winkelhaak1337 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:42:
Ik heb mijn post hier boven bij gewerkt dus als je deze kan beantwoorden graag :)
Download de gewone ATI Catalyst drivers (https://a248.e.akamai.net...9_xp32_dd_ccc_wdm_enu.exe). Download de Mobility modder (http://www.driverheaven.net/modtool.php).

Je voert de installer van de ATI Catalyst uit. Nadat het uitgepakt is en de setup wilt starten stop je hem. Daarop start je de mobility modder en mod je de uitgepakte installatie naar een mobilty variant. Daarop start je vanuit de map waar de driver uitgepakt staat de setup weer uit.
Pagina: 1