[Joomla! 1.5] Site ineens op wit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteravond zat ik wat in de backend van een van mijn site (Joomla! 1.5.12) te bladeren. Daarna kwam ik erachter dat de site ineens op wit gegaan is. Ik kan me niet herinneren dat ik iets gewijzigd heb maar de hosting provider kan ik vandaag niet bereiken omdat daar gewerkt wordt aan hun interne systemen (dit heeft geen invloed op de servers). Ook de backend is niet bereikbaar en resulteert in een wit scherm.

Het gaat om www.----.nl. Een testomgeving die ik heb draaien op -----.nl/testomgeving (fictieve naam) is wel bereikbaar.

"var $debug = '1';" in configuration.php resulteert nog steeds in 'n witte pagina..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zeggen je access en je error log van apache?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan maak je daar een typo, cq. wordt er iets met een fatal error getriggerd als debugging aan staat.

Ironisch genoeg ben jij juist de enige die het moet gaan debuggen, namelijk door de errors te bekijken. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gooi error_reporting eens aan en op E_ALL|E_STRICT :) Lekker debuggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik heb de error log erbij gepakt en zie nogal vaak staan sinds de website niet meer bereikbaar is:

[Fri Oct 02 13:57:06 2009] [error] [client xx.xx.xx.xx] File does not exist: /home/vhosts/-----.nl/httpdocs/favicon.ico

Die bestaat echter wel gewoon..

error_reporting staat inmiddels aan. Aan de hand van de error die verscheen vond ik deze mogelijke oplossing: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?p=1774704#p1774704

Na het uitvoeren van deze stappen is het scherm weer wit...

[ Voor 32% gewijzigd door JBS op 02-10-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aan je favicon.ico kan het niet liggen. Dat is dat kleine icoontje wat in je URL-balk van je browser voor de domeinnaam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je hosting provider toevallig zijn PHP naar 5.3 geupdate? Joomla! kan hier namelijk nog niet meer omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
HuHu schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:23:
Aan je favicon.ico kan het niet liggen. Dat is dat kleine icoontje wat in je URL-balk van je browser voor de domeinnaam staat.
Klopt, daar ging ik ook al vanuit.

Inmiddels ben ik er achter dat er wat mis was met de /administrator map. Dit probleem heb ik opgelost en nu is de backend in ieder geval weer benaderbaar.

Ik heb even gekeken om welke PHP versie het gaat en dat is: PHP Version 4.4.7

Krijg nu weer een wit scherm hoewel ik dit heb ingesteld in configuration.php

var $error_reporting = '1';

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 02-10-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Goh, dan mag ik hopen dat je host zn PHP wel eens gaat updaten. PHP 4 is al twee jaar afgeschreven.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
MueR schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:35:
Goh, dan mag ik hopen dat je host zn PHP wel eens gaat updaten. PHP 4 is al twee jaar afgeschreven.
Ze bieden PHP4 en PHP5 ondersteuning, wellicht op diverse servers. Maar, het probleem zal hier niet zomaar door veroorzaakt worden lijkt me? Tot gisteravond heeft het altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Backup terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat dus, grote kans dat je .php-files door een derde zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:37:
[...]
Ze bieden PHP4 en PHP5 ondersteuning, wellicht op diverse servers. Maar, het probleem zal hier niet zomaar door veroorzaakt worden lijkt me? Tot gisteravond heeft het altijd prima gewerkt.
Zou toch aanraden om naar PHP 5 over te stappen ivm met eventuele aanpassingen binnen Joomla in de toekomst.

Je zou ook de laatste versie van Joomla binnen kunnen trekken en dan alle bestanden opnieuw te uploaden muv de installation map.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Ik zou display_errors even aan zetten of je error log checken.

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik heb de complete Joomla 1.5.14-Full_Package behalve de installation map geupload maar het blijft wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb je nu al gekeken naar de tips over error_reporting en display_errors? Het lijkt nu erg op een "ik snap niet waar ik mee bezig ben, ik vraag nog maar eens of iemand magisch weet wat er mis is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:18:
Heb je nu al gekeken naar de tips over error_reporting en display_errors? Het lijkt nu erg op een "ik snap niet waar ik mee bezig ben, ik vraag nog maar eens of iemand magisch weet wat er mis is".
Ja, zoals ik hier aangeef ben ik aan de slag gegaan met error_reporting. display_errors heb ik via php.ini inderdaad ook aangezet. Als ik inlog in de backend zie ik een report, maar daar lijkt niks mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
Eet Joomla misschien teveel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waarom plaats je de error zelf dan niet als je deze gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:28:
Waarom plaats je de error zelf dan niet als je deze gevonden hebt?
Het ging om de error " Standaard Fatal error: Class mosmenubar: Cannot inherit from undefined class jtoolbarhelper ". Dat probleem heb ik, zoals ik hierboven zei opgelost door de complete administrator map te uploaden.

error_reporting geeft nu niets meer, maar alleen een wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ga eens wat loggen dan. Zet eens wat prints in index.php, kijk wat je terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als display_errors uitstaat is t logisch dat je een wit scherm krijgt, check dat ook eens. Wat verwacht je van ons als jij niet meer info kunt geven dan "ja, een wit scherm" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:38:
Als display_errors uitstaat is t logisch dat je een wit scherm krijgt, check dat ook eens. Wat verwacht je van ons als jij niet meer info kunt geven dan "ja, een wit scherm" ?
Zoals je had kunnen lezen heb ik display_errors wel degelijk aangezet.

Ja, ik volg de instructies en tips zo goed mogelijk op.
Nee, ik heb weinig verstand van PHP maar,
Ja, ik doe m'n best om de benodigde info aan te leveren.

Kom op, een beetje respect voor mensen die bij lange na niet weten wat jij weet wat php betreft mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Ik zie hier gewoon een site verschijnen, is het misschien een lokaal probleem? Verwijder eens de browser cache en laat iexplorer altijd de laatste versie van een site ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
siknu schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:56:
Ik zie hier gewoon een site verschijnen, is het misschien een lokaal probleem? Verwijder eens de browser cache en laat iexplorer altijd de laatste versie van een site ophalen.
Klopt, ik heb inmiddels een backup terug gezet.

Uiteindelijk heb ik een backup terug gezet omdat ik het idee heb dat er hier sommige figuren simpelweg te weinig respect hebben om mensen te helpen die hun best doen om alle tips uit te voeren maar waarbij kennis ontbreekt.

[ Voor 38% gewijzigd door JBS op 02-10-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
Zoals je had kunnen lezen heb ik display_errors wel degelijk aangezet.

Ja, ik volg de instructies en tips zo goed mogelijk op.
Nee, ik heb weinig verstand van PHP maar,
Ja, ik doe m'n best om de benodigde info aan te leveren.

Kom op, een beetje respect voor mensen die bij lange na niet weten wat jij weet wat php betreft mag ook wel.
Maar hoe verwacht je dat wij jou kunnen helpen als je geen informatie geeft? "Het scherm is weer wit, en nu?". Daar kunnen we (ook al hebben we jaren ervaring) niks mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Maar hoe verwacht je dat wij jou kunnen helpen als je geen informatie geeft? "Het scherm is weer wit, en nu?". Daar kunnen we (ook al hebben we jaren ervaring) niks mee natuurlijk.
Er wordt aangegeven om error_reporting aan te zetten. Dat doe ik. Er verschijnt een error. Die error verhelp ik en vervolgens is het scherm weer wit. Een scherm waar ik niets mee kan, maar jullie natuurlijk ook niet, dat snap ik. Er werd al eerder gevraagd om show_errors aan te zetten, daar had ik al voor gezorgd en dit tevens aangegeven.

Vervolgens krijg ik het verwijt er niets van te snappen (moet je iemand zoiets verwijten die z'n best doet al het gevraagde uit te voren?) en ik maar wat roep terwijl ik wel degelijk naar alle tips luister en ze zo goed mogelijk uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het heeft weinig met respect voor jou te maken hoor. Met de melding 'een wit scherm' kunnen wij verder ook niks. Dat is net zoiets als je auto naar de garage brengen en zeggen 'er is iets stuk', om vervolgens weg te lopen. Zonder informatie over wat er stuk is, gaat het een lange, moeizame weg worden.

Pagina: 1