[w2k8 TS] WMI Object niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 20:00
Beste mede tweakers, ik heb een probleem met de WMI op een w2k8 Terminal Server. In de WMI Store is Win32_TS* niet te vinden. Als ik met Wbemtest.exe de root\cimv2 open kan ik deze instance niet openen en krijg ik de foutmelding "not found" terug.

Ik heb reeds met google gezocht op "Win32_TS niet gevonden", "Win32_TS WMI niet gevonden", "Win32_TS WMI Not found" enz. Maar helaas zonder succes.

Ik probeer via een VBS script het SessionID van de sessie naar boven te halen om deze verder te kunnen gebruiken in Navision, maar doordat dit item niet gevonden kan worden in de WMI lukt dit niet.

Misschien is er iemand die weet waardoor dit komt of hoe ik anders het SessionID van de sessie op kan vragen? Misschien zelfs in Navision?

Mijn dank is groot :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor het verkrijgen van meer informatie over de bron van het probleem, zou je de The WMI Diagnosis Utility kunnen gebruiken, een command line tool.Deze tool maakt een rapport dat meestal kan isoleren wat de bron van het probleem is en instructies geven over hoe het te repareren is.

Je zou ook het volgende kunnen proberen. Doe dit wel als laatste redmiddel, omdat het verwijderen van de repository schade aan het systeem kan veroorzaken of geïnstalleerde toepassingen
  1. Start the computer and press F8 on boot up and select Safe Mode.
  2. In the start menu type "cmd" (without quotes) and on the top search result, right click the program icon and choose Run as administrator
  3. Type "net stop winmgmt" (without quotes) and press Enter to make certain the WindowsManagementInstrumentation (WMI) service is not running.
  4. Open a Windows Explorer and locate the path to C:\ windows\system32\WBEM\ folder and rename the Repository folder to something else like RepositoryOLD (right click and choose 'Rename Folder').
  5. Reboot and restart as normal.
  6. In the start menu type "cmd" (without quotes) and on the top search result, right click the icon and choose Run as administrator
  7. Type "net stop winmgmt" (without quotes) and press enter to stop the WMI service.
  8. Type "winmgmt /resetRepository" (without quotes) and restart the computer.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 02-10-2009 15:13 ]