Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] idle CPU load constant rond de 66%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren viel het me in eens op dat mijn idle CPU load constant 100% was, terwijl er in de windows taskmanager niks te vinden was over een process dat zoveel CPU in gebruik nam.

Ik heb toen van alles geprobeerd virusscanns los te laten over mijn schijven, anti-spyware programma's, bleek het allemaal niet te worden. Uit eindelijk uit pure wanhoop toen maar Memtest86 gedraait (bleek er 2 stripjes van 512 kapot te zijn). Dus toen dacht ik eindelijk van zou het geweest zijn, blijkbaar toch niet 8)7 .

Mijn CPU load is nu nog steeds constant 60%, dus heb ik net even Process Explorer van SysInternals gedownload en wat blijkt nu loopt mijn hardware interrupts 60% van CPU in beslag te nemen, maar het vage is als in eenmaal een programma start wat meer als 60% van mijn cpu in beslag wil nemen lukt dat dat ook.

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b187/sandervankasteel/SysInternals.jpg

Maar zou iemand toevallig weten hoe ik dit kan oplossen ???

[Edit] Screenshotje

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt ergens rotte hardware of een rotte driver. Je kunt in apparaatbeheer kiezen voor 'View->Resources by type', dan kun je alle interrupts zien. Hier kun je om te beginnen alle apparaten uitschakelen die je toch niet gebruikt (serieele poorten, parellele poorten), en kijken of het helpt. Voor het mooie moet je na ieder apparaat dat je uitschakeld rebooten om te kijken of het hielp.

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf, ik ga het maandag avond als ik thuis ben wel even proberen idd. Rotte driver lijkt me een beetje onmogelijk omdat ik de laatste tijd geen nieuwe drivers heb geinstalleerd (en zeg 1,5 week geleden nog geen problemen had)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan ook een beschadigde file zijn he..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

- overbodig -

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 05:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 aan wat voor een file moet ik dan gaan denken ??

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Heb je systeemherstel al een keer geprobeerd? Kies een herstelpunt van een week of twee geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Real_MaRsMaN, ik heb net systeem herstel geprobeerd, werkelijk waar alle herstelpunten die er gemaakt zijn (dus tot 24 september) maar het heeft niet mogen baten :(

Dus ik ga nu om uit te sluiten dat het geen software probleem is, even mijn windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Windows opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niks baten :(

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 09:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:42:
Ik heb net Windows opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niks baten :(
Dat hangt ervan af; als je dezelfde drivers hebt geïnstalleerd kun je daar natuurlijk niet zoveel over zeggen. Aan de andere kant heb je datacorruptie wel min of meer uitgesloten nu, dus wordt de kans op hardware-falen wel groter.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje, ik heb net helemaal vers geinstalleerd nog zonder drivers (iig de standaard windows drivers), net even BIOS setting gerest naar Default en dat mocht ook niet baten :(

Wat ik begin te denken is dat of mijn moederbord of mijn CPU aan het sterven is.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Toch meestal wel een device wat niet lekker werkt. Eerste "verdachte" in zo'n geval is een harddisk in PIO mode i.p.v. DMA-x. Mogelijke oplossing is dan in device manager je IDE-controllers checken op PIO/DMA (of domweg verwijderen en nieuwe hardware detecteren).

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
DigiK-oz ik heb net gekeken, maar dat is staat gewoon allemaal op DMA modus

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net in de handleiding van mijn Asus mobo (A8N-SLI Premium) rond te speuren, en ik zag daar een stukje tekst over Power Supply Requirements en het blijkt dat ik volgens Asus een mimale voeding nodig heb van 350Watt en 17Ampere op de 12+ Volt lijn, nu heb ik net gekeken op mijn voeding (Antec) en nu 350 Watt maar met 15 Ampere op mijn 12+ Volt zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn probleem ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 02:01 . Reden: tikfoutjes ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ouwe topic uit de sloot halen niet mag (toch?), maar ik ben nu bezig met een HDD check (op mijn primaire hdd) aan het uitvoeren. Mocht dat op niks uitdraaien, is er dan toevallig software om mijn moederbord te checken (ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik dacht van ik vraag het maar)
Pagina: 1