My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als je reeds te laat bent dan heb je zowieso pech gehad. Het is inderdaad wel zo dat er een maand gehanteerd moet worden. Dit zou dus betekenen dat je 1 maand voor de vervaldatum opgezegd moet hebben wil het contract niet verlengd worden.ATS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:28:
Sinds deze zomer is er een nieuwe telecomwet, waardoor je na je eerste contractperiode met een maand opzegtermijn van je telecom abbo's af kan, als ik het goed begrepen heb. Weet iemand of domeinhosting voor prive-personen daar ook onder valt? Ik wil graag mijn domein opzeggen, maar mijn hoster roept dat ik te laat ben volgens de Algemene Voorwaarden, die drie maanden opzegtermijn claimen en een automatische verlenging van een jaar.
blub
Nee, in de nieuwe telecomwet mag je niet meer automatisch verlengen en moet je altijd met één maand opzegtermijn van je contract af kunnen raken. De vraag is dus alleen of hosting ook onder deze nieuwe wet valt.Foamy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:41:
[...]
Als je reeds te laat bent dan heb je zowieso pech gehad. Het is inderdaad wel zo dat er een maand gehanteerd moet worden. Dit zou dus betekenen dat je 1 maand voor de vervaldatum opgezegd moet hebben wil het contract niet verlengd worden.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Waarom leg je geen contact met de opta?Die regelt dat soort dingen en zouden jou vraag kunnen beantwoorden.Anders even met de consumentenbond bellen of even langs het juridisch loket gaan(das gratis)
Hosting en domeinregistraties valt niet onder 'elektronische communicatiedienst' waar deze nieuwe wet over gaat, zie voor meer informatie http://weblog.ictrecht.nl...acten-ook-voor-providers/.
Dank, PwerSp00n. Dat is die site geeft een heldere uitleg. Jammer maar helaas, het lijkt erop dat ik weer een jaartje vast zit
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Domeinregistraties zijn toch al geen maandelijks bedrag. Dit is een paar euro per jaar die wel door je hostingprovider maandelijks doorberekend zou kunnen worden in een hostingpakket.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het gaat om de complete hosting waar ik vanaf had gewild.
Pagina: 1