Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Ik wil eerdaags even wat handwerk gaan doen en een beanbag maken.
Nu zit ik alleen met de volgende vragen:
-Wat is een prettig formaat?
-Wat voor een bonen, of plastic korrels?
-Hoe zwaar?
-Materiaal stof?

Het is voornamelijk om mijn eos 350d met 12-24 of kitlens op te zetten als de ondergrond niet mooi plat is. danwel als steuntje voor de lens.

Zijn er nog andere punten waarvan jullie zoiets hebben "had ik daar maar aan gedacht"?

Mocht je toevallig een linkje hebben van een winkel met direct goed toepasbare beanbags dan mag dat wmb ook.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 11:42
Sneezzer schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:24:
Ik wil eerdaags even wat handwerk gaan doen en een beanbag maken.
Nu zit ik alleen met de volgende vragen:
-Wat is een prettig formaat?
-Wat voor een bonen, of plastic korrels?
-Hoe zwaar?
-Materiaal stof?

Het is voornamelijk om mijn eos 350d met 12-24 of kitlens op te zetten als de ondergrond niet mooi plat is. danwel als steuntje voor de lens.

Zijn er nog andere punten waarvan jullie zoiets hebben "had ik daar maar aan gedacht"?

Mocht je toevallig een linkje hebben van een winkel met direct goed toepasbare beanbags dan mag dat wmb ook.
http://www.fotokonijnenbe...g_filled_liner-olive.html
http://www.foto-express.n...ie=RIJSTZAKKEN%2FBEANBAGS

http://forum.belgiumdigital.com/f6/rijstzak-91896.html
kwam bovenstaand tegen op google, misschien heb je er wat aan...

[ Voor 13% gewijzigd door Marmotje op 02-10-2009 12:50 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Beanbags kopen vind ik gekkigheid. Dingen kosten een vemogen. Begin gewoon met een simpele rechthoekige zak, douw 'm niet te vol.

Ik zou 's kijken bij het tuincentrum voor wat hydro korrels of een of andere decoratie materiaal. Met rijst of bonen heb je 't risico dat de boel gaat rotten of wortel schieten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Witte rijst kun je prima jaren lang bewaren. Die zal heus wel niet gaan rotten of laat staan wortels springen. xD

http://www.photobeanbags.com/index.html <- goedkoop en met de hand gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Brok play-doh in een zakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
Damn 50 euro voor een zakje bonen! Pak ik wel de hittepit van m'n vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:06

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Werken van die balletjes waar je ook hondenmanden mee vult e.d niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ook een goed plan, dan is het nog redelijk licht meenemen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

Als je hem zelf zou gaan maken zou ik stevig katoen gebruiken en deze waterafstotend maken, anders gaat je rijst of bonen rotten en dat gaat weer stinken en dat wil je niet. Of je bonen/rijst in een plastic zakje verpakken en daar een mooi stevig hoesje om heen maken :)

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Of een rits, kan je 'm op locatie vullen met bonen, rijst of desnoods zand. :)
Handig als je 'm meeneemt op een vliegvakantie.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

stukkie tentdoek - vullen met baking-beans - dat zijn doorgestraalde bonen ofzo, die lopen niet meer uit. keramische balletjes Afbeeldingslocatie: http://www.kitchenaria.com/images/uploads/Ceramic_Baking_Beans.jpg
die kun je halen bij een bakbenodigdheden winkel (wordt gebruikt om holle taartvormen te bakken)

[ Voor 21% gewijzigd door JAMF op 02-10-2009 21:45 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Ceramic baking beans! Bestaan die dingen echt? :)

Wat je bij een goede beanbag nodig hebt is een omhulsel (bag) en een inhoud (beans).
Het omhulsel is niet zo belangrijk, zolang 't maar soepel is en het juiste formaat heeft. Een oud nylon hoesje van een regenpak dat is afgeschreven voldoet net zo goed als een tentdoek of waterafstotend gemaakt katoenen exemplaar. En als 't moet doet een plastic tasje of zelfs een sok 't ook prima.

De inhoud moet aan de ene kant goed in een vorm te drukken zijn, en aan de andere kant niet teveel meegeven als ze eenmaal op hun plek liggen. Bonen, rijst, allerlei keramische of massief plastic korrels doen dat prima, styropor/polystyrol bolletjes (piepschuim) iets minder, want die veren mee.

Ik gebruik zelf zo'n oud nylon hoesje, met rits, en met styropor bolletjes (in een eigen plastic zak). Een stuk lichter dan bonen of rijst, en wanneer je 't hanteert als externe VR/IS maakt 't niet zoveel uit dat die korrels minder star zijn dan bonen.
Als je 't echt als statief vervanger wilt gebruiken kun je beter een paar ons bonen of rijst extra meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wolver1ne schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:58:
Witte rijst kun je prima jaren lang bewaren. Die zal heus wel niet gaan rotten of laat staan wortels springen. xD

http://www.photobeanbags.com/index.html <- goedkoop en met de hand gemaakt
thnx voor de link. Ik heb hier een "compact" besteld voor €5 incl verzendkosten, erg goedkoop vergeleken met beanbags op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:58:
Ceramic baking beans! Bestaan die dingen echt? :)
Jazeker, en als je serieus taarten bakt wil je die ook hebben. Bonen kun je na een aantal keren bakken weggooien, deze dingen niet.

Als beanbag vulling lijken ze me minder handig aangezien ze best prijzig zijn, stuk duurder dan veel alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ander nadeel van die ceramic beans, tenminste de versie die ik wel eens in de hand heb gehad:
Te glad, dus rollen ze makkelijk over elkaar heen en tja, dat wordt dus nooit iets om je camera stabiel op te leggen. Die rolt dan alle kanten op als je op de ontspanknop drukt.

Tweede nadeel kan zijn... Ceramic, dus keramiek en dat wil met veel slepen wel eens breken.

Standaard kun je vergelijken met een zak knikkers. Leg daar je camera op en je snapt het probleem al snel.

Als je zoiets zelf maakt, doe het dan NIET van een oud regenpak zakje. Dat is wel waterafstotend en waterdicht en zo, maar alle vocht dat er in zit, komt er echt niet vanzelf uit. Dus dat is echt een garantie op vochtige bonen.
Ik zou juist kiezen voor een zakje dat goed ademt, tenzij je natuurlijk de jungle in trekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

* JAMF is eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.brassa.nl/productafbeeldingen/normaal/13119/zitzakken-fatboy-fatboy-the-original-zitzak.jpg :+

Het is vrijdag tenslotte ..

maar aux serieux: als je zo'n ding te pakken kunt krijgen van iemand die em wegdoet heb je voor het hele forum gennoeg materiaal voor beanbags

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Als je hem maakt van silicagel balletjes, dan sla je twee vliegen in een klap. Vooral als je op reis gaat naar tropische landen. Het is wel wat duurder maar op ebay kan je hele zakken vinden.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
GeJe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:05:
Als je hem maakt van silicagel balletjes, dan sla je twee vliegen in een klap. Vooral als je op reis gaat naar tropische landen. Het is wel wat duurder maar op ebay kan je hele zakken vinden.
rijst doet ongeveer 't zelfde hoor. Die ceramic beans zou ik niet gebruiken, die zijn hard. En natuurlijk wel witte rijst gebruiken, anders krijg je zo'n rotzooi.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

n.b. Als je gaat vliegen: Vul je beanbag dan niet al voor je naar schiphol gaat met iets als rijst of bonen of zo... Dikke kans namelijk dat je die aan het einde van je vlucht het land van bestemming niet in mag voeren.

Dus lekker leeg meenemen naar bijvoorbeeld Australië, daar vullen met rijst en voor de terugvlucht weer leeg gooien. Want dikke kans dat de andere kant op weer een probleem oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
en hoe zit het met een joby gorillapod SLR(-Zoom), als het goed is (ik weet 't wel zeker) hebben die van de handig pootjes die je naar iedere riching kan buigen. het is een suggestie (misschien een onhandige) maar je kan toch ook een plastic zak nemen die niet erg kraakt halve kilo rijst erin of zoiets dicht tapen en als ie kapot gaat naar een tijdje gewoon opnieuw maken is een paar minuten werk en niet een uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:08
the real JAMF schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:37:
* Bacchus is eruit.

[afbeelding] :+

Het is vrijdag tenslotte ..

maar aux serieux: als je zo'n ding te pakken kunt krijgen van iemand die em wegdoet heb je voor het hele forum gennoeg materiaal voor beanbags
Voor een paar euro heb je kilos liters van dat spul bij een beetje doe-het-zelf- of meubelzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:59:
Als je zoiets zelf maakt, doe het dan NIET van een oud regenpak zakje. Dat is wel waterafstotend en waterdicht en zo, maar alle vocht dat er in zit, komt er echt niet vanzelf uit. Dus dat is echt een garantie op vochtige bonen.
Tenzij de gebruikte 'bonen' niet gaan schimmelen of uitlopen bij een beetje vocht, styropor bolletjes bijvoorbeeld (gaf ik in m'n voorbeeld ook aan). Dan maakt een beetje vocht niet zo gek veel uit en is 't zelfs wel prettig dat de bag goed tegen een regenbui kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het komt niet vaak voor dat ik een 10+ jaar oud topic een kick geef maar deze vraag en goede tips sluiten zo goed aan op waarnaar ik op zoek ben dat ik het gewoon doe :+

Vwb betreft vulling ben ik er denk ik wel uit, of bakbonen (niet de ceramische maar de echte bonen die mijn vriendin na 5 maand niet meer voedselveilig acht).

Het wordt een binnen- en buitenzak met ritsen (binnenzak van een zakje om teer wasgoed in te wassen) zodat als de buitenrits opengaat omdat deze ergens achter blijft hangen niet je hele inhoud (hoorbaar) op straat klettert.

Platte zak zie je veel, maar op ebay etc ook de zogenoemde A-modellen die je op meerdere manieren kan gebruiken, ook om ze over een hek of een autoportier te hangen. Dit model lijkt mijn voordeel te hebben maar als iemand daar slechte ervaringen mee heeft dan hoor ik dat graag.

Plan is nu om een leuke camo-print boxeronderbroek van de Primark oid te scoren (want dan is ie van een synthetisch garen, katoen lijkt mij niet handig ivm vocht en slijtage) en daar een rits in te zetten. Materiaal moet ook liefst wat rekken (zoals die kussentjes die in je een lange bus of vliegtuigreis gebruikt).

Misschien dat ik er wel een flapje aan maak (of met drukknopen) met een stukje vuilafstotend dicht doek voor als ik 'm op een paal wil gebruiken waar net een meeuw op heeft zitten schijten (dat doen ze graag op punten waar ik mijn lens wil leggen merk ik).

Iemand dus al ervaringen met het zelf maken waar ik nog wat van kan leren in dit topic?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1