Alternatief voor ASRock A780GXH/128M

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
EDIT: Door mijn fout heb ik het waarschijnlijk in het foute subforum verplaatst. Mijn excuses. Mocht het zo zijn, kan deze dan verplaatst worden. Bvd.

Ik zit met het volgende, 2 weken terug heb ik onderdelen besteld en zelf een pc in elkaar gezet.

Echter het probleem is dat mijn moederbord stuk is bij ontvangst. Ik heb het opgestuurd naar het bedrijf en zij zijn ook tot de conclusie gekomen dat het defect is.

Nu krijg ik dit vergoed, maar is het moederbord dat ik dus had niet meer leverbaar. Het is een ASRock A780GXH/128M.

Ik heb niet veel verstand van computerhardware dus is mijn vraag kan iemand mij adviseren welk alternatief ik kan nemen voor dat moederbord wat ongeveer in dezelfde prijs klasse zit. Voor het moederbord dat ik 60 euro betaald. Maximaal wil ik 20 euro bij betalen, dus 80 euro totaal.

De volgende onderdelen heb ik erbij.

Cooler Master Elite 330 - Midtowermodel - ATX
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 -800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V - niet-gebufferd
AMD Phenom II X2 550 / 3.1 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB
Samsung SH-S223B - Serial ATA
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Be Quiet Straight Power 350 Watt - Voeding ( intern ) - 350 Watt - ATX 12V

[ Voor 6% gewijzigd door Ccc op 02-10-2009 11:27 ]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45

Alle vragen hebben een antwoord

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:57
Hmm..ken je de pricewatch en de daarbij behorende filters? Op die manier kun je heel makkelijk een vergelijkbaar moederbord vinden. Ik zie dat je oude kapotte bordje een ATX bord dus, mag een mATX bord ook? die zijn wat kleiner :)

Ik heb al wat uitzoekwerk voor je gedaan:
http://tweakers.net/price...&f162=2352&d892=&x=19&y=6

Dit zijn alle moederborden in de pricewatch met een AMD 780G chipset (had je oude bord ook) en met een maximale prijs van 80 euro.

Mijn persoonlijke keus zou de 'Asrock A780GMH/128M' zijn, maar er zijn niet bijster veel verschillen tussen alle moederborden. De ene heeft bepaalde dingen weer wel (bijvoorbeeld fireware) en de andere weer niet. Je gaf zelf geen verdere eisen aan, maar in de bovenstaande link moet het wel lukken lijkt me :)
TS heeft DDR2 geheugen, oftewel een AM3 bord gaat dus niet werken, want dan moet hij nieuw geheugen kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door PASware op 02-10-2009 11:42 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hiervoor even in de pricewatch zoals al aangegeven wordt. Het Asrockbord heb je vast met bepaalde eisen en wensen uitgezocht, dan kun je dat ook doen met andere borden natuurlijk :).

Dit topic gaat dicht, omdat we verwachten dat je toch eerst zelf even in de pricewatch kan duiken om te zien wat er te vinden is. Een alternatief zoeken voor dat bord is vrij eenvoudig.

Dit topic is gesloten.