Ik heb hier een Siemens Expert P2-350 staan die een nogal bizar "opstartgedrag" vertoont.
na het tellen van het ram zou hij moeten overgaan tot het tonen van de IDE configuratie. Dit k*t bios toont niets, maar wacht op die plaats MINSTENS 5 minuten waarna deze error te voorschijn komt.
"IDE Primary Channel Slave Drive Error
Equipment Configuration Error".
Deze error is ontstaan na een cenversie van FAT 32 naar NTFS. Win2kPro met SP1 stond er al op, enkel de conversie was nog gebeurd.
Na de conversie dus krijgen we die wazige error. Als we F1 kiezen om verder te starten loopt het mashien door zonder problemen, volgens win2k is alles in orde.
In het bios is NIKS aan te passen, iig niks ivm de HD.
Is het toeval dat dit samenviel met de conversie of is het te wijten aan NTFS dat die timeout en error ontstaan zijn?.
Dingen die we al geprobeerd hebben:
Win2k fresch install, inc alles opnieuw fdisken en direct in NTFS zetten.
Andere HD in FAT32 werd wel direct gedetect.
Dingen die ik nu ga proberen.
Terug naar fat 32 gaan.
Tijdens het booten blijft de pc hangen en na
na het tellen van het ram zou hij moeten overgaan tot het tonen van de IDE configuratie. Dit k*t bios toont niets, maar wacht op die plaats MINSTENS 5 minuten waarna deze error te voorschijn komt.
"IDE Primary Channel Slave Drive Error
Equipment Configuration Error".
Deze error is ontstaan na een cenversie van FAT 32 naar NTFS. Win2kPro met SP1 stond er al op, enkel de conversie was nog gebeurd.
Na de conversie dus krijgen we die wazige error. Als we F1 kiezen om verder te starten loopt het mashien door zonder problemen, volgens win2k is alles in orde.
In het bios is NIKS aan te passen, iig niks ivm de HD.
Is het toeval dat dit samenviel met de conversie of is het te wijten aan NTFS dat die timeout en error ontstaan zijn?.
Dingen die we al geprobeerd hebben:
Win2k fresch install, inc alles opnieuw fdisken en direct in NTFS zetten.
Andere HD in FAT32 werd wel direct gedetect.
Dingen die ik nu ga proberen.
Terug naar fat 32 gaan.
Tijdens het booten blijft de pc hangen en na