Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
Hallo,

ik heb gisteren een Sapphire HD4890 Vapor-X 1GB aangeschaft en in mijn pc gestopt. Hiervoor maakte ik altijd gebruik van mijn onboard GPU. Helaas heb ik gisteravond 2 maal een bluescreen te zien gekregen. Hiervoor nooit problemen. Als ik de minidump uitlees dan is het elke keer een ander component waar hij op hangt.

hidusb.sys en win32k.sys

Ik draai Windows 7 Ultimate op een AMD Phenom II X4 940 en 8GB DDR2 geheugen welke geklokt is op 1066Mhz. Dit op een Gigabyte GA-MA790GP-UD4H en een 500Watt voeding van Antec (EarthWatts 80plus). Het systeem klapt er alleen uit als ik 3D aan het gamen ben. Ik heb de laatste ATI drivers geinstalleerd (catalyst 9.9) en windows update is helemaal bij. Nou vraag ik mij af waar mijn probleem zou kunnen zitten. De voeding zou voldoende moeten zijn heb ik op internet berekend (http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp), de drivers zijn up to date dus mogelijk hardware falen van de GPU? Tevens zijn de temperaturen dik in orde. CPU en case temp blijven onder de 45-50 graden tijdens gamen en temp van de GPU zit zo rond de 70 graden. Ik wil wel vermelden dat mijn geheugen handmatig geklokt is maar dat dit in memtest tot geen problemen heeft geleid toen ik deze destijds getest heb. Graag jullie advies.

Koen

[ Voor 6% gewijzigd door DeV0uReR op 02-10-2009 10:44 . Reden: temperaturen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstunting
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 15:12
als het goed is staat er in je bios de instelling om te kiezen of je de onboord gpu gebruikt of 1 in een PCIe slot. zet die is op PCIe en kijk dan wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik wil wel vermelden dat mijn geheugen handmatig geklokt is maar dat dit in memtest tot geen problemen heeft geleid toen ik deze destijds getest heb. Graag jullie advies.
Gamebelasting is soms anders/zwaarder op het geheugen dan memtest. Als je bluescreens krijgt van allerlei verschillende onderdelen is geheugen toch vaak de boosdoener. Je kan proberen in het BIOS het voltage van je geheugen even wat te verhogen, wellicht lost dat problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
@bstuning: Het videosignaal loopt wel gewoon via de Vapor-X. Ik heb de onboard GPU al uitgezet in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
rodie83 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:52:
[...]

Gamebelasting is soms anders/zwaarder op het geheugen dan memtest. Als je bluescreens krijgt van allerlei verschillende onderdelen is geheugen toch vaak de boosdoener. Je kan proberen in het BIOS het voltage van je geheugen even wat te verhogen, wellicht lost dat problemen op.
Ik zal vanavond mijn geheugen eens op default waarde zetten (niet mijn gefinetunede CAS/Mhz settings) en kijken of het dan wel stabiel loopt. Zal hier laten weten of het verholpen is.