Bedrade router uitbreiden met draadloos

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een bedrade router die ik wil uitbreiden met een draadloos netwerk. Deze router beschikt niet over USB of een PCMCIA slot oid.
Nu kan ik een volledig Access Point (AP) kopen en eraan hangen. Dan zit ik echter meteen met een extra kastje die 220 volt nodig heeft en daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik vroeg mij af twee dingen af:
1. Kan ik een antenne kopen oid die fungeert als AP en die aansluiten via RJ45 op de router? Dat scheelt me iig een extra kastje naast de router.
2. Zijn er misschien USB AP's in de handel (een soort Dongle)? Dan steek ik die in een PC en fungeert een PC als AP.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1. Nee. Draadloos is meer dan alleen een antenne, er zit natuurlijk ook een stuk electronica aan vast.
2. er zijn USB wifi dongles voor pc's, maar dat zijn geen AP's.

Ben toch bang dat je gewoon een andere router moet kopen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Optie 2 kan, maar dan moet je je pc voor AP laten spelen. Is goed te doen met Linux en *BSD.
Vast ook wel met windows, maar daar ben ik minder thuis in.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
Maar bij optie 2 moet dus die pc aanstaan om verbinding te maken. Dit hoeft dan wel alleen als je ook van wifi gebruik wilt maken, alleen stel je gebruikt wifi zo'n 2 uren per dag.
Je pc trekt 75 watt uit het stopcontact: 2x0,075 = 0,15 KWh
AP neemt 10 watt, stel je zet deze 's ochtend om 8 uur aan, en ' s avonds om 12 uur uit: 12x 0,010=0,12 KWh.
Dan kan je je afvragen wat de meerwaarde is van zo'n usb stick.....

Ook is er nog een optie 3: een nieuwe router met wireless ingebouwd kopen

[ Voor 8% gewijzigd door Schumaster op 02-10-2009 10:01 ]