[iPhone & iPod touch] Weergave webpagina's uniek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[iPhone, iPod]

Geachte mede forumleden,

Ik zou graag online willen met een soort van handheld device. Mijn voorkeur gaat uit naar de iPod Touch (vanwege de prijs) of naar de iPhone (vanwege de vele opties). Beide devices kan tevens gebruik maken van Logmein. Ik wil nog wel graag een demo zien maar dat is erg interessant.

Maar om niet blind te staren op deze beide devices zou ik jullie het volgende willen vragen:

1) Ik heb met de iPhone mogen spelen en was behoorlijk onder de indruk over het surfen via Safari. Het feit dat webpagina's fatsoenlijk zichtbaar worden weergegeven (uitgezoomd) en zelfs nog leesbaar. Waarna kan worden ingezoomed om het goed te kunnen lezen. Is deze manier van 'surfen' uniek? Of zijn er ook andere devices (gsm of handhelds, PDA's) die ook op deze manier of soort gelijke manier het mogelijk maken om te 'surfen'?

2) Heeft iemand ervaring met het gebruik van een iPod als PDA. Is dit werkbaar?

mvg.

Hans Olo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Antwoord op vraag 1: Ja deze manier is wel uniek, tenmindste het dubbel tap om het op leesbare grote te krijgen en dan weer dubbel tap om uit te zoomen.
Echter op veel windows mobile telefoons kun je wel redelijk goed browsen maar dat in en uit zoomen gaat nog altijd met zo'n uitvergroot balkje. En dat vind ik persoonlijk niet zo lekker werken.

Antwoord op vraag 2: ik heb ervaring met ipod touch 2g als pda, ik dacht dat hij daar wel geschikt voor zou zijn. Browsen/email via wifi fotos/filmpjes bekijken en muziek beluisteren. Ook de vele handige apps en vlug notities maken om even wat te onthouden. Maar ik heb hem weer binnen een maand verkocht.. Waarom?
Voor een lekker werkende pda heb je toch vaak internet nodig, wat je bij de touch alleen via wifi krijgt. Ik ben overgestapt naar de iphone, ik kan 24 u per dag mijn email bekijken, weer update, nu.nl nieuws lezen, calender word automatisch aangepast op pc zovulg ik op de iphone een afspraak invoer, contactpersonenlijst continu in sync met pc, en dat alkemaal gratis via Google (gmail,calender,contacts)
kortom wil je een echt bruikbare pda twijfel niet ga direct voor de iphone ipv ipod touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
RVE_NL schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:35:
Antwoord op vraag 1: Ja deze manier is wel uniek, tenmindste het dubbel tap om het op leesbare grote te krijgen en dan weer dubbel tap om uit te zoomen.
Tappen om te zoomen heb je volgens mij ook met Opera Mini, Mobile en de Android toestellen, zoomen dmv de 'pinch' gesture is dan wel weer uniek.

Daarnaast zorgt het aanraak scherm (in my opinion) voor een erg goede ervaring, zo snel het geen capactief scherm is hoeft het van mij niet meer. Ik wil lichtjes kunnen swipen ipv data ik moet drukken en bewegen :X

-----

Wat het dichtst in de buurt komt zal denk ik een Android toestel met een capactief scherm zijn. Maar ik heb geen ervaring met de kwaliteit van de browsers voor dat platform.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb hem weer binnen een maand verkocht.. Waarom?
Voor een lekker werkende pda heb je toch vaak internet nodig, wat je bij de touch alleen via wifi krijgt. Ik ben overgestapt naar de iphone, ik kan 24 u per dag mijn email bekijken, weer update, nu.nl nieuws lezen, calender word automatisch aangepast op pc zovulg ik op de iphone een afspraak invoer, contactpersonenlijst continu in sync met pc, en dat alkemaal gratis via Google (gmail,calender,contacts)
kortom wil je een echt bruikbare pda twijfel niet ga direct voor de iphone ipv ipod touch
Helemaal met je eens. Ik wil er tevens een mobiele router bij aanschaffen. De Mifi. Een creditcard-size mini-router waarmee je via wifi kunt connecten om gebruikt te maken van UMTS/HSDPA. Ik wil met meerdere devices online kunnen. Dus alles wat Wifi heeft is interessant.

Omdat jij ervaring hebt met zowel de iPod als de iPhone, zijn er nog verschillen in het werken met de iPod en de iPhone anders dan het bellen? Zijn e-mail, calender, contact hetzelfde? Ik las ergens dat er met de oudere iPod Touch verschillen zaten zoals het niet kunnen updaten van de calender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:26:
[...]Zijn e-mail, calender, contact hetzelfde?
Dat werkt precies hetzelfde op de iPod touch en de iPhone. Dus daarvoor hoef je het niet te laten :)

Een verschil is wel dat pushmail en push notificaties over wifi maar een keer per kwartier worden opgehaald. Op de iPhone is dat, mits je een GPRS of 3G data-verbinding hebt, instant.
Ik las ergens dat er met de oudere iPod Touch verschillen zaten zoals het niet kunnen updaten van de calender...
Dat was volgens Apple een "bug" in de software van de eerste iPod touch in 2007, dat is bij de update van januari 2008 verholpen.

[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 02-10-2009 12:33 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar gewoon een iPod Touch ga kopen. Ik denk dat Apple de beste keuze is doodgewoon omdat ze een flinke voorsprong hebben met hun interface. ZpAZ noemde de term 'capactief'. Ik ben gaan zoeken en kwam er achter dat nu pas de eerste capactief-schermen op de markt komen van de concurrentie. Dat geeft me een slecht gevoel. Plus dat Apple gewoon helemooie producten maakt en de prijs van de iPod Touch is acceptable terwijl de prijs van de iPhone me iets te gortig wordt.

Nogmaals bedankt, :w

Gr. Hans Olo
Pagina: 1