Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 14:55
Ik heb tot nu toe erg genoten van Aion, maar vanaf een paar dagen geleden heb ik last van lag. Bij de headstart zat ik vaak nog onder de 100 ms.

Vanaf begin deze week begon ik pings van >250ms te krijgen en af en toe een spell die weigerde. Vandaag is het spel echt totaal onspeelbaar geworden! In het beste geval heb ik een ping van 350ms. In het ergste van 2 seconde!!!

Voor de test heb ik wat standaard testen op speedtest.net en speedtest.nl gedaan en daar haal ik 8 / 10 ms. Ook heb ik vanavond TF2 maar eens geprobeerd en dat gaat perfect. Op servers met lage ping haal ik tussen de 15 en 25 ms. Op een server met hoge ping zat ik op 190ms.

Tijdens het spelen in Aion, moet ik vaan een aantal seconden wachten op looten of op een aannemen van een quest en tijdens het lopen ga ik om de haverklap 10 stappen terug!

Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Alles loopt perfect op mijn computer. Tijdens het spelen loopt er niks op de achtergrond (van download programmas o.i.d.) Het vreemde is dat verder bijna niemand (voor zover ik weet) op de server hier ook last van heeft. Velen zitten zelfs onder de 100ms. Dus het ligt niet puur aan de server die laggy is. Maar het ligt ook niet aan mijn verbinding denk ik!?

Hebben meer mensen hier last van? Zijn er mensen die tips hebben? Ik denk niet dat het iets met routerinstellingen ofzo te maken heeft, want het heeft een week geleden gewoon perfect gedraaid! Ook draaien andere spellen perfect op mijn computer...

Ik heb btw een Alice verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Probleem dus een tikje van RPG naar Spielerij - Problemen & Vragen :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
Helaas heb ik geen tip, wel heb ik het zelfde probleem gisteren of eergisteren ook in het grote aion topic gemeld en helaas heb ik hier toen ook geen reacties op gekregen. Je bent in ieder geval niet alleen en het probleem lijkt ook eerder bij AION te liggen dan bij jouw verbinding.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:06
Had sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem, lagspikes en rubberbanding enzo.
Dat was met m'n draadloze verbinding. Nu ben ik weer ff wired en dan heb ik er eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218826

Join the club!

Ik heb precies het zelfde sinds laatste patch. Wordt er behaald panisch van. Was net zo lekker aan het rerollen van Elyos naar Asmo. Ging als een trein.

ISP: Alice
Server: Perento
Probleem gestart zoals aangegeven na laatste patch!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 218826 op 02-10-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik heb er dus volgens mij ook na de laatste patch last van. Ik ga vanavond net als bassie proberen draadloos te vervangen door een kabeltje, maar ik denk niet dat dat uitmaakt! Aangezien alles voor de rest als een trein gaat.

Mogelijk dus een ISP/Aion server combi probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel wired en niet wireless. Dus daar ligt het probleem niet bij mij.
Heb alles gedaan, gescanned op virussen en alle andere mik mak. Maar heb het alleen met Aion.

Ventrilo, ping 15
pinging google, 12ms response

Het is behoorlijk raar allemaal, en het ging zo goed! Het spel is te vet om te kappen door de lag. Ik speel alleen niet tot de servers down gaan of het probleem op is gelost simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205359

Ik heb hetzelfde probleem... van 25-60ms die ik eergisteren had tot 350-1500ms die ik nu heb.. Het spel is gewoon niet meer te spelen op deze manier.. Had zelfs ook uitschieters naar een ms van meer dan 4mil....
Ik had eerst nog het idee dat het isp gerelateerd was, maar nu ik zie dat je Alice hebt zal dat niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

Zelfde probleem hier. Eerder een ping onder de 30 a 40 en nu continu tussen de 220 en 10000 o.O. Ik heb XMSnet als ISP en ik hoorde ook dat o.a. zeelandnet en een aantal ISP's in België hier last van hebben. Good job NC ^^. Eerst die kut queues en nu dit er ook nog bij!

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 20:00
Hican schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:09:
Zelfde probleem hier. Eerder een ping onder de 30 a 40 en nu continu tussen de 220 en 10000 o.O. Ik heb XMSnet als ISP en ik hoorde ook dat o.a. zeelandnet en een aantal ISP's in België hier last van hebben. Good job NC ^^. Eerst die kut queues en nu dit er ook nog bij!
NC heeft hier niks mee te maken. tracert maar eens naar de IP adres van de server. Zul je denk ik ongeveer dit hebben.

http://img377.imageshack.us/img377/9554/verwegzf5.jpg

edit tracert/ping werkt niet omdat ze ICMP requests niet accepteren
ip bv van gorgos is 206.127.156.175.

[ Voor 8% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 02-10-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
En hoe omzeil je dat? BTW, waar vind ik het IP van mijn server??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hican

Hican

hican.net

ReMCoDijKSTRa schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

NC heeft hier niks mee te maken. tracert maar eens naar de IP adres van de server. Zul je denk ik ongeveer dit hebben.

http://img377.imageshack.us/img377/9554/verwegzf5.jpg

edit tracert/ping werkt niet omdat ze ICMP requests niet accepteren
ip bv van gorgos is 206.127.156.175.
Dat is een leuke verbinding op deze manier >.< maar dat NC hier niets mee te maken heeft, ben ik niet met je eens. Iedereen die hier last van heeft, heeft het sinds de laatste patch... wel erg toevallig. Er moet iets niet goed zijn geset door die patch, waardoor een aantal van ons nu deze problemen hebben.

Kunnen we het verkeer 'rerouten' ? Dat ik die hop naar Amerika er tussenuit haal? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb NCsoft al gemailed hierover en tevens ook op twitter het bekend gemaakt. Er waren veel meer mensen ook buiten Nederland die dit probleem hebben.

Eens kijken wat NC zegt, zal wel het standaard, het is je provider verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 20:00
Het enigste wat NC kan doen is een ander IP adres krijgen voor een server. En het niet de schuld van NC maar van de Providers die een fucked up route hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
ReMCoDijKSTRa schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:12:
Het enigste wat NC kan doen is een ander IP adres krijgen voor een server. En het niet de schuld van NC maar van de Providers die een fucked up route hebben.
Waarom gebeurt dit dan bij iedereen NA de patch??? We hadden hier allemaal voor de patch GEEN last van.

Ook ik heb via de support knop op Aion online een klacht ingediend. Hopelijk doen ze er wat mee.

Ik stel voor dat iedereen die hier problemen mee heeft ook een klacht indient mbv de support knop Als er meer klachten zijn nemen ze het allicht serieuzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
Vanochtend heb ik een uurtje probleemloos gespeeld... lijkt er dus op dat het of opgelost is, of erg afhankelijk van de drukte op de server.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hican

Hican

hican.net

Zeer zeker niet opgelost, ik heb er nog steeds last van. Pieken naar een ping van 1,8miljoen >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Ik heb er twee minuten over gedaan om een heuvel op te klimmen, elke keer als ik boven was stond ik weer beneden. Dit is niet grappig meer, jammer genoeg is NCsoft ook niet gul met mededelingen hierover.

Ivm de lag het volgende geprobeerd:

* poorten 2106, 7777 en 10241 opgezet
* TCP NoDelay toegevoegd aan de registry
* TcpAckFrequency toegevoegd door middel van de Leatrix Fix

Allemaal geen effect op de lag. Dit terwijl ik tot de laatste patch geen enkel probleem had met Aion.

[ Voor 41% gewijzigd door Cardinal op 04-10-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn meerdere mensen die dat allemaal geprobeerd hebben. Een aantal wacht nu op antwoord van de Technical Support :)

Meer kunnen we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Is er niet gewoon (tijdelijk) ergens een probleem in de routing van een deel van Nederland (en mogelijk andere delen van Europa) naar het serverpark van NCsoft?

Ik heb dit ook wel is bij WoW gezien dat er tijdelijk problemen in de peering waren via bepaalde routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou best goed kunnen Bartel, ook in de tijd van City of Heroes was dit (naja is eigelijk) al maanden een probleem, ook maar voor selectieve groep mensen. Andere MMO's die op de dezelfde servers zaten (ergens in duitsland) hadden precies dezelfde problemen. (level3 in frankrijk zou het probleem zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Het vreemde is dat ik voor de laatste update er nooit last van heb gehad. Kan toeval zijn, maar momenteel is het gewoon niet te spelen. Dan is het nu wachten tot ergens of het probleem wordt opgelost of NCsoft kan aangeven waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

Met vele andere MMO's heb ik hier nooit problemen mee gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Cardinal op 04-10-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14

Woohooo

Smilie, James Smilie

cardinal808 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:52:
Het vreemde is dat ik voor de laatste update er nooit last van heb gehad. Kan toeval zijn, maar momenteel is het gewoon niet te spelen. Dan is het nu wachten tot ergens of het probleem wordt opgelost of NCsoft kan aangeven waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

Met vele andere MMO's heb ik hier nooit problemen mee gehad.
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205359

Ik speel nu via een proxy om op deze manier een goede routing te krijgen. De proxy is via lowerping.com en een free trail is mogelijk, maar dan heb je geregeld disconnects. Instellen was wat moeite maar ik speel nu weer met 50ms. Werkt helemaal perfect! Nu alleen hopen dat het snel weer normaal wordt, want eerst inloggen en 6 euro per maand is beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Tja het werkt wel, heb ook via VPN een verbinding gemaakt naar mn werk en nu draaitie wel redelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Sinds ik weer draadloos ben heb ik er weer meer last van.
Provider is Online btw.
Misschien dat ik die lowerping trial maar eens probeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik gebruik nu ook met succes een verbinding mbv lowerping.com
Het blijkt dus wel iets tussen mijn provider en NCsoft te zijn. Maar ik beschouw dit niet als oplossing. Ik ga niet 6 euro in de maand extra betalen om te kunnen spelen.
Mijn probleem wordt nu door NCsoft onderzocht. Heb al het een en ander heen en weer gemaild. Ik heb een programmaatje van hen, Gameadvisor, moeten draaien waar een log uit komt over de connectie tussen mij en NCsoft en ik wacht nu op antwoord.

ps. Kan ik eindelijk spelen mbv lowerping, is er weer een fucked up queue van 2h 17 minuten...... Bah had beter een paar maandjes kunnen wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Hoe werkt dat eigenlijk?
Met die guide van 2 regels daar kom ik ook niet ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hier staat de omschrijving op lowerping.com maar waarschijnlijk was je al zo ver.

Je moet proxycap downloaden en unzippen ergens op je schijf.
Met setup.bat installeer je proxycap. Als je dat hebt gedaan moet je restarten. Volg verder deze aanwijzingen op.

Daarna kan je bij de member area een server kiezen. Click op Euro servers en dan kies je main island en selecteer je de Nederlandse server.

Kopieer het ip adres en start putty en voer daar het ip adres in en type bij poort: 3421 druk op open.
Putty start. Je kan nu je login en password invoeren en als het goed is ben je ingelogd! Als je Aion wilt starten moet proxycap ook geladen zijn.

Wees er op bedacht dat je na 30+ minuten gekickt wordt van de server en dat je opnieuw bij het members gedeelte de server moet selecteren en putty opnieuw moet opstarten. Maar het is in ieder gevan even een test

Succes. Als het niet lukt laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

In plaats van lowerping.com is het ook mogelijk om www.itshidden.com te gebruiken. Dat heeft bij mij het rubberband probleem opgelost, is gratis, en vrij makkelijk te gebruiken.
Het lijkt er dus inderdaad sterk op dat de verbinding tussen de serers van ncsoft en een aantal providers niet helemaal goed is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Shodan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:30:
Hier staat de omschrijving op lowerping.com maar waarschijnlijk was je al zo ver.

Je moet proxycap downloaden en unzippen ergens op je schijf.
Met setup.bat installeer je proxycap. Als je dat hebt gedaan moet je restarten. Volg verder deze aanwijzingen op.

Daarna kan je bij de member area een server kiezen. Click op Euro servers en dan kies je main island en selecteer je de Nederlandse server.

Kopieer het ip adres en start putty en voer daar het ip adres in en type bij poort: 3421 druk op open.
Putty start. Je kan nu je login en password invoeren en als het goed is ben je ingelogd! Als je Aion wilt starten moet proxycap ook geladen zijn.

Wees er op bedacht dat je na 30+ minuten gekickt wordt van de server en dat je opnieuw bij het members gedeelte de server moet selecteren en putty opnieuw moet opstarten. Maar het is in ieder gevan even een test

Succes. Als het niet lukt laat maar weten
Thanks, ga ik morgen proberen. :)
Zer0 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:27:
In plaats van lowerping.com is het ook mogelijk om www.itshidden.com te gebruiken. Dat heeft bij mij het rubberband probleem opgelost, is gratis, en vrij makkelijk te gebruiken.
Het lijkt er dus inderdaad sterk op dat de verbinding tussen de serers van ncsoft en een aantal providers niet helemaal goed is.
Deze werkte bij mij iig niet, hou nog steeds die lagspikes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zer0 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:27:
Bedankt voor de tip,

Ik ga het vanavond ook eens proberen

In ieder geval heeft NCsoft mij aanbevolen een tracer uit te voeren met pingplot:

Hello Peter,

In most cases of reported lag, we find that there's a deeper connection problem at the source. This can be caused by a number of different things: excessive latency, packet loss, routing issues with the connection signal, faulty network hardware, etc.

There is a free trial program called PingPlotter Standard that may be of some use to us in determining the health of your Internet connection while playing Aion. We ask that if you are using a router, hub, or switch, to first disconnect this device and connect directly to your modem before running this utility. You may have to reboot your modem and/or computer to reestablish your Internet connection.

This program is not supported by NCsoft. You can find the program and information on how to use it at http://www.pingplotter.com/download.html

Please download and install the Standard version of PingPlotter. Run the program and in the upper left corner you will see an Address to Trace: section.

In that field type in the following IP depending on which server you play on:

North American server: 216.107.248.3

European server: 206.127.144.81

Once the IP is typed in, click on the Trace button. While PingPlotter is running its trace, launch Aion and play the game as you normally would. Please allow the tool to run for at least 30 minutes even if you are unable to play, or you get disconnected during this time. Once the 30 minutes has elapsed, please switch over to PingPlotter and click on the Stop button.

Next, click on File -> Save Sample Set and save the file to your computer in a location that will be easy to find, such as your Desktop. Then please update your incident at the provided link and attach the report.

Thanks,
Mike C.
NCsoft Technical Support

Ik geloof wel dat er een connectieprobleem tussen mij via de provider richting de server is, maar mijn vraag is nog steeds,,, Waarom had ik hier totaal geen last van tijdens de headstart en ook niet net na de echte launch?? Er moet toch iets veranderd zijn aan hun kant sinds die tijd, maar goed we volgen de adviezen maar gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 16:00
Je kan het resultaat ook hier posten ipv naar ncsoft te sturen (al laat je eigen ip dan weg, hoeven we niet te weten).

Je kan ook UOTrace gebruiken. Zit traceroute in, pollen om packetloss te meten en reverse name lookup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik zal het resultaat hier ook wel delen, maar moet sowieso tot vanavond wachten.

Hoe is het met de anderen die in de NCsoft support molen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Zal vanavond ook wat posten. Wat me verbaast is hetvolgende:
In that field type in the following IP depending on which server you play on:
...
European server: 206.127.144.81
Ik heb zondag ook verschrikkelijke lag gehad en ben ook een beetje gaan zoeken.
Met Wireshark het een en ander gesniffed: met DNS-en van Alice (InterNLNet) maar ook met OpenDNS gespeeld.
Er was nauwelijks verschil. Ping liep uiteen van 120 ms tot 2920 ms.
Alleen heb ik een totaal andere server gepinged dan aanegegven staat in de quote. Ik vind het sowieso een beetje raar dat de server die in de quote staat in Amerika schijnt te staan? Lijkt me al niet echt lekker voor de algemene ping.

Uit eigen traceroutes bleek
dat het verkeer van hoofddorp -> Amsterdam -> Duitsland loopt en vanaf daar onzichtbaar wordt.
dat er in de servers van bbeyond/bbned/Alice al een aardige hop zit in Hoofddorp
dat er twee of drie hops in Duitsland zijn die in de hostname verwijzen naar ams of amd
en nog wat opmerkelijke dingen. Maar ik kwam niet veel verder dan Duitsland.

Ik zal vanavond na het werk nog een paar traceroutes posten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ping issue is fix denk ik... ping 100 standaard nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Wat heb je gedaan nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik denk dat ik je al begrijp. Het lijkt erop dat het ping /latency probleem opgelost is!? Op magische wijze.
Naja, ik mail NCsoft wel dat het nu wel werkt en dat, mocht het weer gebeuren, ik altijd nog een trace kan uitvoeren.

Kan iedereen dit be-amen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik sta inmiddels in de queue.
Ondertussen wel gepinged en volgens mij is het een stuk beter dan gisteren. OF het voorbij is moet ik zien 1047/1263 in de queue.

Uit netstat blijkt dat Aion.bin contact maakt met: 206.127.156.166 als server.
Pings ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  2     6 ms     5 ms     5 ms  78.40.192.126 
  3    35 ms    87 ms    16 ms  78.40.192.38 
  4     6 ms     5 ms     6 ms  vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net [78.40.192.118] 
  5     6 ms     6 ms     6 ms  K440.internlnet.ams1.nl.above.net [82.98.254.221] 
  6     7 ms     6 ms     6 ms  k720.pni-dtag.ams1.nl.above.net [62.4.95.10] 
  7    26 ms    25 ms    25 ms  f-sa1-i.F.DE.NET.DTAG.DE [62.154.15.42] 
  8    25 ms    24 ms    25 ms  f-ec2-i.F.DE.NET.DTAG.DE [62.154.17.18] 
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.

Een stuk gezonder dan gisteren, daar had ik bij de DTAG.DE servers minimaal 130ms vertraging
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  2     5 ms     5 ms     6 ms  78.40.192.126 
  3    66 ms    40 ms    89 ms  78.40.192.38 
  4    53 ms    10 ms     6 ms  vlan96.newxr2.nik-asd.internl.net [78.40.192.118] 
  5     6 ms     6 ms     5 ms  K440.internlnet.ams1.nl.above.net [82.98.254.221] 
  6   131 ms   132 ms     *     k720.pni-dtag.ams1.nl.above.net [62.4.95.10] 
  7     *      149 ms   148 ms  f-sa1-i.F.DE.NET.DTAG.DE [62.154.15.42] 
  8     *      149 ms   150 ms  f-ec2-i.F.DE.NET.DTAG.DE [62.154.17.18] 
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.

Ik denk wel dat het opgelost is. Ping is nu: 31ms

[ Voor 28% gewijzigd door TheMe op 05-10-2009 19:24 . Reden: aanvulling ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Hm, interessant. Ik sta nu nog 2 uur in de queue, daarna kan ik ook eens kijken of het opgelost is.
Zo niet, moet ik toch dat lower ping maar eens werkend zien te krijgen...

Edit: Helaas...heb nog steeds last van lagspikes, van 50ms opeens naar 500ms, duurt 20 tot 30 seconden en dan weer 50ms.

[ Voor 27% gewijzigd door superbassie op 05-10-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Geen tracert (of liever een 3rd-party tool die de ping/packetloss van de gehele route meet in de tijd)?

Je kan wel blijven posten dat je ping slecht is, maar als je nou eens gaat meten waar het aan ligt :) Het is niet slim om proxies te gaan testen, en niet te meten. "Willekeurig geneesmiddelen slikken zonder diagnose?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
superbassie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:28:
Hm, interessant. Ik sta nu nog 2 uur in de queue, daarna kan ik ook eens kijken of het opgelost is.
Zo niet, moet ik toch dat lower ping maar eens werkend zien te krijgen...

Edit: Helaas...heb nog steeds last van lagspikes, van 50ms opeens naar 500ms, duurt 20 tot 30 seconden en dan weer 50ms.
Weet je zeker dat dit niet weer is omdat je draadloos aan het spelen bent? Je zei geloof ik een keer eerder dat je het probleem opgelost had door weer bedraad te gaan spelen. Toen ik last had van lag had ik nooit een ping onder de 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:41
Mensen ik heb dit ook een anderehalve week ervaren, ik was maar naar een andere server verhuist omdat ik op Gorgos zat. Dat ging heel even goed maar ook daar vloog mijn ping de lucht in en het ik veel last van het zogehete "rubber-band effect". Heb 2 dagen naar oplossingen gezocht en ook van alles open en dicht gezet op de firewall. Maar het vreemde was.. Voorheen had ik nergens last van en opeens vanuit het niets wel. Erg vreemd dat het opeens aan mij moet gaan liggen.

Toen besloot ik de Tech support van Aion eens te contacteren met de vraag wat ik aan mijn probleem kan doen of wat ik aan mijn ISP kan verzoeken om in te stellen. Ik had hen de naam van mijn account en de namen van mijn characters op alle servers doorgegeven.

Raar maar waar... de volgende dag probeerde ik het nog maar eens.. en plotseling een super verbinding had op Gorgos een ping van 90 tot 130. op kalil 60 tot 90 en op karhun ook tot 100 (terwijl deze vanaf 300 tot 1400 op alle 3 de servers de lucht in ging).
En ik vond in mn mailbox een antwoord terug van de Tech support met wat ze nog van mij wilde ontvangen. Die vragen had ik toen nog eens netjes beantwoord en de mededeling gegeven dat het probleem is opgelost.

Waarschijnlijk is dit deels zoiets van "we zeggen niet dat we iets gefixed hebben, anders geven we aan dat we problemen hebben".

Maar wel, mijn probleem is "van uit het niets" opgelost.

Ik raad jullie allen aan eerst gewoon een aardig en geduldig mailtje te sturen naar Aion support (ja dat helpt, als je als een klootzak gedraagt word je als een klootzak geholpen :P ) support@ncsoft.com en niet teveel zelf gaan rommelen of aan betaal software te beginnen om de connectie te verbeteren.

Succes allen!

Ik voeg nog even de info toe dat ze van mij wilde weten:
Eerder had ik ze toegestuurd:
-NCsoft account naam
-ingame account naam
-Servers waar ik op speelde en mijn character namen.
-Mijn OS van mijn computer
-Mijn type internet verbinding

Vragen die ze aan mij stelde:

Thank you for contacting NCsoft Technical Support.

In order to help troubleshoot this issue, please send us the following information about your network setup:
-How do you connect to the Internet?
-Who is your Internet service provider?
-Where are you located? Your city and state/province would be helpful.
-Are you on a home, campus, business, or military network?
-Are you using a firewall application? If so, which one?
-Do you use any Internet Security Applications (ISA) such as CYBERsitter, "Net-Nanny," ZoneAlarm®, McAfee® or Norton™?

[ Voor 23% gewijzigd door Fore! op 06-10-2009 13:33 . Reden: Extra info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hier ook probleem spontaan opgelost..

Its a miracle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Shodan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:26:
[...]

Weet je zeker dat dit niet weer is omdat je draadloos aan het spelen bent? Je zei geloof ik een keer eerder dat je het probleem opgelost had door weer bedraad te gaan spelen. Toen ik last had van lag had ik nooit een ping onder de 200.
Dat zou heel goed mogelijk zijn, maar het rare is, is dat ik er met de beta's geen last van had. En ook toen ik de Chinese en Koreaanse versies speelde had ik geen last van die lagspikes.
Misschien idd een goed idee om contact met NCsoft op te nemen, kijken of zij me verder kunnen helpen. :)
Overigens is bij mij de ping nooit altijd boven de 200, normaal altijd rond de 50-70 en soms schiet 'ie dus naar de 700+.

[ Voor 8% gewijzigd door superbassie op 06-10-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Hier idem. De ping is gedaald van +400 ms naar rond de 60 ms. Het probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Een half uur die PingPlotter laten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/2753/20612714481222.png

Duidelijk packet loss problemen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Yep, da's klote, maar je weet iig waar je het moet zoeken.

Het is wel een te korte sample, dus je kan eigenlijk geen conclusies trekken waar het precies zit. Je draadloze router bijvoorbeeld is maar 10 keer gesampled in een tijd van 135 seconden. Zet de trace delay op een seconde ofzo en laat m dan 10-15 minuten draaien op het moment dat je problemen hebt.

Hmm. Je zegt een half uur, maar de tijd geeft wat anders weer? Ik ken heel dat pingplotter niet, maar lijkt mij 135 seconden lang..

[ Voor 15% gewijzigd door _H_G_ op 08-10-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ja het is een beetje vaag, maar dat grafiekje wat je onderaan ziet is de 30 minuten die ik hem heb laten draaien. Die rode balkjes houden volgens mij dus in dat m'n ping 500+ is.
Wat je daar boven ziet is dan een klein stukje ervan, maar ik kan daar niet het hele traject van zien. :S

Heb er ook een text file van, misschien dat daar meer op te zien is.

Ook heb ik inmiddels contact gehad met de support van NCsoft, en die hebben mij ook een programma gegeven dat ik even moet laten draaien, Game Advisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Heb ff gekeken, maar er valt niet veel zinnigs over te zeggen. samplen per 15 sec is gewoon niet handig. Er staan wat storingen in, maar met minder dan 400 samples, is niet te zeggen waar het probleem zit. Je lokale router geeft ook een paar keer storing, wat mogelijk ook de oorzaak is voor de andere storingen (een ping later op de weg gaat nog steeds via je router).

Ik probeer dan altijd wat dichter tegen de realiteit van het spel te zitten. Elke 0,2s een pakketje voor 10-15 mins. Da's dan 3000+ samples, waarmee je redelijk kan zien waar de storingen beginnen. Als je zo'n gegevens hebt, kan je het ook vergelijken met gegevens van een bedraadde verbinding. Of je router er tussenuit halen. Dit kost even tijd, maar binnen een paar uur weet je 100% zeker wie de oorzaak is: jij, je router of ncsoft. Weet niet of dat met je progje kan.

(en meet ook met torrent/spel/e.d. uit, anders heeft het geen zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ik kan hem ook op een seconde zetten en dan opnieuw laten draaien. :)
Overigens hebben we sinds kort een range extender (Sitecom 300N) in huis want het modem/router (Livebox) moest naar beneden omdat we boven wat problemen hadden. Mijn draadloze verbinding gaf toen een erg laag signaal en dus is er zo'n range extender gekomen, die staat boven en daar maak ik dan contact mee. Nu is mijn signaal iig altijd zeer goed tot uitstekend. Maar ik weet niet of al die omwegen wel zo goed zijn voor een stabiele verbinding...
Ik zou wel graag weer draad willen, maar dan moeten er wat gaten naar beneden geboord worden en dat zien mijn ouders volgens mij niet zo zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Update: Toch maar een gat geboord en een kabel gelegd, probleem opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 23:22
latency fix voor wow aion warhammer lotro etc...

http://www.wowinterface.c...81-LeatrixLatencyFix.html

Ik heb het zonet getest. Het werkt echt! ms is telkens onder 100 (ook bij drukke plekken). powers casten gaan veel soepeler. Probeer het maar uit zou ik zeggen.
Pagina: 1