Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] firewall schakelt zich uit en meteen weer in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ong. een maand krijgt een familielid die Windows Firewall gebruikt de melding:

Uw computer loopt mogelijk een beveiligingsrisico
Er is geen firewall ingeschakeld
Klik op deze ballon als u het probleem wilt oplossen.

bij het opstarten van zijn pc. Echter verdwijnt deze melding na enkele seconden weer en start
de computer gewoon door tot dat alles is gestart. Als ik daarna kijk of de firewall is ingeschakeld
is dat zo.

Uiteraard heb ik dit probleem gegoogled en dit forum door gezocht. Ik kan echter geen oplossing vinden en ook geen mensen die hetzelfde probleem hebben.

Het betreft een legale Windows XP SP3 installatie die is doorzocht op virussen met AVG en is gecheckt op spyware met Spybot Search and Destroy en Ad-aware.

Hopelijk hebben jullie tips!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=slow startup windows firewall]
In de eerste hits vind ik al meerdere oplossingen (uitschakelen opstart items etc.) die je kunnen helpen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de tip. Ik zal de oplossingen vanavond uitproberen als ik bij het familielid ben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Windows Live Onecare cleanup tooltje en scandisk laten draaien. Ook heb ik onnodige services en programma's die opstarten uitgeschakeld. Ook heb ik de genoemde lijst http://www.techsupportforum.com/584625-post19.html doorgewerkt. Het probleem is nu opgelost. Bedankt Wiethoofd!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 20:27 ]