NAS met muziek benaderen via internet

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik wil graag mijn muziek (/home/muziek) benaderen via internet (dus gewoon de library gebruiken en de muziek afspelen). Ik heb een llmp-server gemaakt van mijn NAS (debian).

Wat voor programma zou ik nu kunnen installeren om vanuit werk/andere internet-locatie mijn muziek te beluisteren? Als ik google kom ik alleen dingen tegen als zelf online radio maken, shoutcast etc, maar dat ik volgens mij niet echt wat ik bedoel. Ik wil gewoon net als bijvoorbeeld een WMP een library heeft die ook op het werk kunnen benaderen, evt. met albumart enzo.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 14:04
Zelf heb ik dat gedaan met mt-daapd. De server-kant is wel prima in orde daarmee, maar ik heb maar weinig gevonden aan clients die bruikbaar zijn:
- Songbird met de daap plugin;
- iTunes in combinatie met RendezvousProxy;

Songbird heeft als voordeel dat het 1 programma is in plaats van twee voor iTunes; iTunes heeft het voordeel dat je embedded album art te zien krijgt. Songbird heeft als nadeel dat het - bij mij - enigzins instabiel/traag is; iTunes heeft als nadeel dat het nogal weinig config-mogelijkheden biedt.
(mijn frustratie: waarom moet ik *elke keer* weer de browser openen en aangeven welke velden ik wil zien?)

Een echt ideale oplossing heb ik nog niet gevonden. Lokaal werk ik met Twonkyvision, maar heb nog niet echt een mooie client daarvoor gevonden. Heb een beetje een afkeer van webbrowser-based players.

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik zelf gebruik ampache. Dit is een webbased muziekservice, die zich in je apache installatie inbouwt. Dus je kunt ook alles over poort 80 bereiken. Daarnaast zou je, doordat het in apache zit, zelf een sterke of minder sterke beveiliging inbouwen. Zo heb ik ampache over https lopen met een active directory based login. Er is ondersteuning voor album art.

Luctor et Emergo || specs

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Sockso is ook aan te raden :)

http://sockso.pu-gh.com/

alternativ

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kijk eens naar MPD, ik zou denken dat daar wel een oplossing te vinden is

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Ik zou je ook MPD aanraden.
Dan moet je ff het juiste poortje van je roeter forwarden naar je MPD server, als ik het goed heb kun je dan van buiten connecten

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:58
Met MPD kan je instellen dat je hem via het netwerk kan besturen, niet via het netwerk afspelen.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dr. Horrible schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:50:
Met MPD kan je instellen dat je hem via het netwerk kan besturen, niet via het netwerk afspelen.
Vandaar dat je ook icecast kan gebruiken om te streamen. Geloof dat er in de nieuwe versies al een stremaer aanwezig is

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Waarom niet gewoon iets als sshfs gebruiken (sftpdrive als je windows gebruikt) en de library gewoon als normaal indexeren vanuit $favoriete_app. Dit is natuurlijk lastiger als je geen vaste werkplek hebt.

Raku

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22

xpc

Ikzelf gebruik Ampache voor op het werk en Squeezecenter voor thuis. Nu weet ik niet op Ampache ook op Lighttpd werkt, ikzelf heb een Ubuntu LAMP server en draait daar perfect op. Verder heb je nog Jinzora, Zina en Java based oplossingen zoals Subsonic en Sockso. Keus te over zoals je ziet, ik vond zelf Ampache het lekkerst werken maar dat is meer persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door xpc op 03-10-2009 14:59 ]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025

Icyzer

Goudvis

Probeer kplaylist eens, werkt super makkelijk

Verwijderd

MPD, is licht, stabiel en heeft heel veel mogelijkheden. Sinds 0.15 zit er standaard een HTTP streamer aan boord, verder kun je de manager met een wachtwoord beveiligen. Er is ook een compleet draadje over hier op GoT: Het grote Music Player Daemon topic
Pagina: 1