Toon posts:

Laptop anders opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Dell XPS Studio 1340 staan die ik dmv een dockingstation via expresscard heb aangesloten op mijn monitor en toetsenbord e.d. Wat ik nu wil....is dat ding van mijn bureau af. Ik zat erover te denken om een soort framepje te bouwen aan de zijkant van mijn bureau waarin ik de laptop verticaal kan laten zakken. Dan kan ik van bovenaf de expresscard en de poweradapter e.d. toevoeren en ben ik dat ding van mijn bureau kwijt.

Probleempje: hoe zet ik hem aan als hij daarin zit? Ik heb al gekeken naar mogelijkheden als wake on PS/2 en Wake On Lan, maar aangezien het een laptop betreft heeft de bios deze opties niet :(

Heeft een van jullie enig idee hoe dit op wat voor manier dan ook mogelijk zou zijn. Ik moet dus een manier hebben om de laptop op te starten zonder de startknop in te drukken aangezien de laptop dichtgevouwen in dat frame hangt.....

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:05:
Ik heb dus een Dell XPS Studio 1340 staan die ik dmv een dockingstation via expresscard heb aangesloten op mijn monitor en toetsenbord e.d. Wat ik nu wil....is dat ding van mijn bureau af. Ik zat erover te denken om een soort framepje te bouwen aan de zijkant van mijn bureau waarin ik de laptop verticaal kan laten zakken. Dan kan ik van bovenaf de expresscard en de poweradapter e.d. toevoeren en ben ik dat ding van mijn bureau kwijt.

Probleempje: hoe zet ik hem aan als hij daarin zit? Ik heb al gekeken naar mogelijkheden als wake on PS/2 en Wake On Lan, maar aangezien het een laptop betreft heeft de bios deze opties niet :(

Heeft een van jullie enig idee hoe dit op wat voor manier dan ook mogelijk zou zijn. Ik moet dus een manier hebben om de laptop op te starten zonder de startknop in te drukken aangezien de laptop dichtgevouwen in dat frame hangt.....
Niets te maken met een laptop BIOS maar wel met specifiek een DELL BIOS. Maar ik snap het niet helemaal denk ik. Er is toch een powerknop op het docking station? Je kan toch een eenvoudig knopje maken op je bureau en dat verbinden met de contacten van het docking station?

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Toetsenbord met powerknop kopen?

Afbeeldingslocatie: http://wimpomp.nl/pics/IMG_0194.JPG

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13
Laptop open schroeven. Kabeltje op de connector van je power button plaatsen. Kabeltje naar buiten loodsen door een gaatje in je behuizing te maken. Kabeltje vast maken aan:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3536/3225255407_596aa5bdff.jpg

Ik denk zelfs dat je nog gavere knoppen kan regelen bij een bouwmarkt 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 01-10-2009 23:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Haha...mooie oplossingen dragen jullie aan.

@ YellowOnline: Normaal gesproken is dat inderdaad wel zo, áls je laptop een powerport heeft....mijn xps heeft onderaan geen dockport dus de laptop krijgt ook zijn stroom niet via het dockingstation. De enige mogelijkheid voor mij was dus een dockingstation via de ExpressCard. Ik gebruik een Targus ACP50EU.

@ TheMazzter: Als dat zou werken zou dat ideaal zijn. Heb het alleen nog nooit gezien....heb je toevallig enige kennis wat betreft merken die dit hebben?

@ Terror: Dat is idd dé oplossing;) Wel gaaf om zo'n ding te hebben op je bureau haha...jammer dat je heel je laptop moet openhalen:P

Tot zover bedankt in ieder geval