Toon posts:

HD 4890 + 8800 GTS320. Graphics & Physx?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie laatste regel. Ik denk ik kick het topic ook ff met een reply omdat er misschien nog wel meer mensen in het forum zijn die hier gebruik van willen maken.

Ik heb een HD4890 gekregen *yay* :o

Leuk als vervanging voor mij 8800GTS 320.

Ik heb de HD4890 geinstalleerd (eerst netjes mijn nVidia meuk weggepoetst met uninstall + guru 3d driversweeper enzo) en toen ik Batman Arkham Asylum opstartte kreeg ik vrij snel de confrontatie met "oh ja, geen Physx :| )

Niet dat het per-se heel veel boeit, maar ik mag nog wel eens een potje time triallen in Mirrors Edge ook bijvoorbeeld. Ik vroeg me af of ik die 8800GTS in mijn 2e PCIE slot kan mikken en puur en alleen gebruiken voor de Physx?

Ik moet er een nieuwe voeding voor aanschaffen want ik heb nu een 450W exemplaar met 32A continue en 38A piek op de +12V rails, en da's nu al wat krap zonder die 8800GTS erin.

Iemand die dit zeker weet?

Edit:

Whoot het is nu bevestigd gepatch-hacked :D

nieuws: Patch maakt Physx toch mogelijk met ATI/Nvidia-combinatie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 15:31 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

nee, geen flauw idee. Je voeding gaat die twee kaarten bij volle belasting in ieder geval niet trekken. Zeker niet als je ook je processor, geheugen en videokaart over geklokt hebt.

Maar misschien dat google een antwoord heeft op de vraag of physics naast een ati kaart kan.

edit: twee minuten google: link

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 01-10-2009 23:01 ]

-_-

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
je kan phsyx gewoon installeren met een Ati kaart.

Dat heb ik ook gedaan met Overlord II en mijn xfx 4870

Verwijderd

Millie-ano schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:03:
je kan phsyx gewoon installeren met een Ati kaart.
Maar, alleen onder XP of Windows 7 en niet met de nieuwste drivers alleen 185. en ouder, aangezien nVidia het nodig vond om het uit te schakelen. :')

Maar er is toch ook zoiets als het PhysX hack pack. :)
PhysX in de meeste games steld helemaal niks voor namelijk kan de CPU makkelijk afhandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 23:05 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:04:
[...]
Maar, alleen onder XP of Windows 7 en niet met de nieuwste drivers alleen 185. en ouder, aangezien nVidia het nodig vond om het uit te schakelen. :')
Zover mij bekend is het niet mogelijk om met het WDDM driver model onder Windows Vista en 7 twee VGA kaarten aan te sturen welke gebruik maken van twee verschillende drivers, dit wordt door het driver model gewoon niet toegestaan. Dus een ATi en Nvidia kaart samen gaat niet werken. Het gaat zelfs zover dat als je of twee ATi kaarten of twee Nvidia kaarten samen gebruikt, maar de beide chips worden niet meer door dezelfde driver aangestuurd het ook niet gaat werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:00:
nee, geen flauw idee. Je voeding gaat die twee kaarten bij volle belasting in ieder geval niet trekken. Zeker niet als je ook je processor, geheugen en videokaart over geklokt hebt.

Maar misschien dat google een antwoord heeft op de vraag of physics naast een ati kaart kan.

edit: twee minuten google: link
Wat je inderdaad in 2 minuten google hebt gevonden is:

Dat het kan werken in XP (maar in hetzelfe topic staat ook een gast die het niet lukt).
Dat ze het, op dat forum, nog niet aan de gang hebben met DX10 (vista)

Da's voor mij nog niet genoeg overtuiging om er een nieuwe voeding voor te kopen ;) Dat m'n voeding het niet trok wist ik al zoals je kunt lezen :)

edit:
@_Dune_

Oh, dus ik kan het wel vergeten? Jammer... ik bedoel, ik hoef grafische heel die 8800 GTS niet eens aan te sturen, alleen maar CUDA. Ze zouden eigenlijk een aparte CUDA driver moeten hebben die ervoor zorgt dat ie niet ook als GFX adapter wordt herkend ofzo.

En @ Millie-ano: Dat weet ik, maar ik wil H/W Physx.

@-The_Mask-
En ook dat het niet veel voorstelt in games wist ik. Van die hack pack wist ik nog niet, daar zal ik eens naar zoeken.

@All: Argumenten om waarom ik geen physx nodig zou hebben enzo hoef ik niet te horen ;) Ik heb alleen geen zin om €80 uit te geven aan een nieuwe voeding terwijl dit geen kans van slagen heeft :P

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 23:15 ]

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:09:

Zover mij bekend is het niet mogelijk om met het WDDM driver model onder Windows Vista en 7 twee
Zover mij bekend is dit gewoon mogelijk met Win7. :Y

Verwijderd

Nee hoor. ;)
Vista is het enige OS dat geen twee video drivers toe laat. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:15:
[...]

Nee hoor. ;)
Vista is het enige OS dat geen twee video drivers toe laat. :)
Oeh goeie zaak...

Op het forum van guru3d eindigt de thread toch nog wel redelijk in frustratie trouwens :P. De laatste post is van 10 juni en straalt niet echt vertrouwen uit :P
edit:
http://www.xbitlabs.com/n...Graphics_Sub_Systems.html

helpt ook niet echt voor het vertrouwen... meeh..
Misschien maar eens kijken of ik er ergens een voedinkje bij kan lenen, dan ga ik wel ff aan het knutselen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 23:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:35:
De laatste post is van 10 juni en straalt niet echt vertrouwen uit :P
Zal idd niet makkelijk zijn, zijn namelijk al meer mensen op GoT geweest die het hebben geprobeerd (al waren met alle respect sowieso al niet echte Die-Hard Tweakers :p ) maar volgens mij niemand gelukt.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:04:
[...]

Maar er is toch ook zoiets als het PhysX hack pack. :)
PhysX in de meeste games steld helemaal niks voor namelijk kan de CPU makkelijk afhandelen.
Ik draai Vista x64 + nieuwste drivers van ati zelf

ik weet zeker dat ik naar de nvidia pshyx site ben gegaan en het daar heb gedownload en pas toen starte Overlord II op.

Edit @ Fallen-Angel: Ow sorry wist niet dat er een verschil zat tussen physx en h/w physx ken die laatste geen eens :s :o

[ Voor 9% gewijzigd door Millie-ano op 02-10-2009 00:09 ]

Pagina: 1