Ik heb het volgende stuk code en de irrelevante stukken code heb ik verwijderd:
Wat er dus gebeurt is eigenlijk vrij eenvoudig: Bij het weergeven van de pagina zijn alle tabellen verborgen om ruimte te besparen. Zodra er op "Overzicht ronde X" wordt geklikt, wordt de esbetreffende tabel getoond of juist weer verborgen. Dit werkt goed, maar nu kwam ik op een vervelend punt uit wat ik tot nu toe niet heb kunnen oplossen.
Vanaf andere pagina's wordt er een met een referentie naar deze pagina verwezen:
Dit werkt goed en er wordt ook netjes gepositioneerd op "Ronde2". (Ja, vroeger moest je anchors maken, maar tegenwoordig werkt dit ook met id's.
) Helaas ziet de gebruiker nog niet de informatie omdat de tabel is dichtgeklapt. De gebruiker zou nu zelf nog moeten klikken om de tabel open te klappen, maar ik wil dat graag automatisch laten gaan.
Zelf krijg ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar dat de opgevraagde tabel automatisch wordt opengeklapt.
Ik heb verschillende JavaScript-events geprobeerd maar niets heeft geleid tot het automatisch uitklappen van zo'n tabel. Na lang zoeken lijkt het er op dat ik de enige ben die dit probleem heb, want ik nergens iets gevonden waarbij dit probleem wordt beschreven.
Heeft iemand een idee of mogelijke tips om uit te proberen?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <style type="text/css"> Table { display: none; } </style> <script type='text/javascript'> function ShowTable(ObjectId) { ObjectStyle = document.getElementById(ObjectId).style; if ( ObjectStyle.display == "table" ) ObjectStyle.display = "none"; else ObjectStyle.display= "table"; } </script> Verder in de code: <a href="#" onclick="ShowTable('Ronde3');">Overzicht ronde 3</a> <table id="Ronde3" class="Table"> <knip> </table> <a href="#" onclick="ShowTable('Ronde2');">Overzicht ronde 2</a> <table id="Ronde2" class="Table"> <knip> </table> <a href="#" onclick="ShowTable('Ronde1');">Overzicht ronde 1</a> <table id="Ronde1" class="Table"> <knip> </table> |
Wat er dus gebeurt is eigenlijk vrij eenvoudig: Bij het weergeven van de pagina zijn alle tabellen verborgen om ruimte te besparen. Zodra er op "Overzicht ronde X" wordt geklikt, wordt de esbetreffende tabel getoond of juist weer verborgen. Dit werkt goed, maar nu kwam ik op een vervelend punt uit wat ik tot nu toe niet heb kunnen oplossen.
Vanaf andere pagina's wordt er een met een referentie naar deze pagina verwezen:
HTML:
1
| <a href="Uitslagen#Ronde2">Uitslag</a> |
Dit werkt goed en er wordt ook netjes gepositioneerd op "Ronde2". (Ja, vroeger moest je anchors maken, maar tegenwoordig werkt dit ook met id's.
Zelf krijg ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar dat de opgevraagde tabel automatisch wordt opengeklapt.
Ik heb verschillende JavaScript-events geprobeerd maar niets heeft geleid tot het automatisch uitklappen van zo'n tabel. Na lang zoeken lijkt het er op dat ik de enige ben die dit probleem heb, want ik nergens iets gevonden waarbij dit probleem wordt beschreven.
Heeft iemand een idee of mogelijke tips om uit te proberen?
Speel ook Balls Connect en Repeat