Toon posts:

[SERVER] Tutorial

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben dus al een hele tijd opzoek naar een recente tutorial die alles goed omschrijft maakt niet uit Engels of Nederlands. Ik word het moe van altijd halve tutorials te hebben die al 2-3 jaar oud zijn. Ik ben dus aan het proberen om een Local Server op te zetten waar ik Apache, PHP, MYSQL,... op kan draaien. Nu het is een tamelijk oude computer 5-6 jaar oud. Ik vind nergens een deftige Turorial.

Please Help Me!

Iig bedankt, Amaury

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 20:11

CoolGamer

What is it? Dragons?

Tutorials verouderen op zich niet zo heel snel, dus die kunnen nog wel redelijk kloppen met het heden. Maar als die tutorials te ingewikkeld voor je zijn zou je iets kunnen nemen als XAMPP. Die hoef je alleen uit te pakken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ik wil m'n computer gewoon als server laten draaien dus niet op windows XP ofzo gewoon een server OS. En ik zoek een tutorial die dat allemaal uitlegt en problemen bespreekt want niet iedere computer is hetzelfde en zeker met zo'n oudere computer heb je meer problemen dan bij een nieuwere :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

_Apache_

For life.

Gouden tip : Verwacht geen totaallijstje, gepresenteerd op een fluwelen kussentje.

Probeer eerst de basis kennis op te bouwen*, deel het dan in in hapklare brokken. Deel het stapsgewijs in en werk jezelf naar een totale server.

* Van bijvoorbeeld,
- Wat is een database precies, hoe word die aangeroepen.
- Wat voor webservers zijn er, welke is voor mij van toepassing.
- Wat voor webtechnieken zijn er, welke ga ik gebruiken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

howtoforge.com is ook een erg fijne site

Je bedoelt zoiets: ? "Installing Apache2 With PHP5 And MySQL Support On Debian Lenny (LAMP)" http://www.howtoforge.com...port-on-debian-lenny-lamp

[ Voor 77% gewijzigd door BCC op 01-10-2009 22:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 20:11

CoolGamer

What is it? Dragons?

Welke voordelen denk je dat een server os brengt? Weinig voor de dingen die jij probeert denk ik zelf.
Als je perse een server os wilt om het een keer te proberen zou je Ubuntu Server kunnen proberen. Hier de handleiding.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er zijn veel prima tutorials: http://www.google.com/sea...l+Apache+PHP+MYSQL+server

[ Voor 41% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-10-2009 22:31 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Lijkt me dat daar meer dan genoeg over te vinden is.

Download de Ubuntu Server Install CD eens, en lees daar eens wat over. Dat draait bij mij al jaren zonder problemen..

Verder betreft dit een thuisserver, en dat heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 02-10-2009 07:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.