(Vista32) BIOS problemen op MSI K8T Neo-Fis2r

Pagina: 1
Acties:

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo,

Ik wilde naast mn IDE schijf een SATA schijf plaatsen, maar het werkte voor geen meter (32 bit vista, alle drivers geprobeerd). Toen las ik ergens dat een bios update wel zou werken. Dus ik heb mijn bios geflasht met de nieuwste bios voor dat mobo van de MSI site (AMI 7.1). Toen windows opstartte (dat lukte wel _/-\o_ )kwam er direct een melding dat ik mijn RAID-controller drivers MOEST installeren. Nou had ik die wel, maar elke keer kreeg ik een BSOD wanneer hij die drivers wilde installeren (error code gaat te snel voorbij elke keer, maar volgens mij is hij wel steeds anders). Als ik het venster wilde wegklikken kreeg ik ook een BSOD. Als ik niets doe krijg ik ook een BSOD. Zo elke keer na 1 minuutje in windows ongeveer.

Daarom wilde ik terug naar een andere bios. Ik las op internet dat bij mijn athlon 3400+ bios versie 1.9 wel goed zou werken (daarboven vooral sempron support). Dus ik flash mijn bios naar 1.9, maar dan krijg ik niet eens windows opgestart (BSOD). Ik zie hem gewoon normaal opstarten, vervolgens het windows vista laadbalkje en daarna weer BSOD. Ik heb overigens wel een CMOS clear gedaan na het flashen.

Dus ik googlen naar AMI bios recovery. Ik rename mijn 1.9 bios versie naar AMIBOOT.ROM, gooi het op een floppy en hou ctrl-home ingedrukt.

"Searching for Boot Record from Floppy..OK"

"Remove disks or other media.
Press any key to restart"

Dus ik haal de floppy eruit, en dan krijg ik:

"Searching for Boot Record from Floppy..Not Found"

vervolgens probeert hij nog van mn CDrom een boot record te zoeken (boot sequence = floppy,cdrom,hd)
en daarna gaat hij dus windows proberen op te starten en krijg ik weer een blauw scherm.

Schiet niet echt op zo, ik ben er al uren mee bezig. Heeft er iemand een idee zodat ik geen BSOD meer krijg? |:(

ik moet er wel bij zeggen dat ik tussendoor nog wat andere bios versies heb geprobeerd en niet elke keer CMOS had gecleard 8)7 maar goed, het flashen lukte wel elke keer en ik kwam ook gewoon in mn bios elke keer.

Greets!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bij het flashen van een nieuw bios wordt meestal je bios gereset naar default instellingen. Het kan best zijn dat windows heel erg in de war is omdat een bepaalde instelling compleet anders is. Persoonlijk zou ik het nieuwste bios flashen en van daaruit gaan troubleshooten.

Booten in veilig modus. Alle drivers deïnstalleren uit het apparaat beheer. Reboot En dan kijken wat ie doet. Dit zorgt er iig voor dat het systeem zich aan het nieuwe bios aanpast. ALs je dan geen blue screen krijgt dan zou ik drivers installen in de volgende volgorde:

1: chipset
2: raid controller
3: grafische kaart
4: netwerk adapters
5: rest

Mocht dit niks uithalen: re-install?

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 01-10-2009 21:42 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb je instructies gevolgd, en weer terug geflasht naar 7.1

Echter, als ik opstart in de veilige modus, gaat hij ook naar die RAID controller zoeken. Gisteren gaf hij daar ook nog een BSOD, net als bij normale modus. Maar nu geeft hij geen BSOD, en zegt zelfs dat ik mn pc opnieuw moet opstarten omdat de drivers zijn geinstalleerd (terwijl ik niet eens heb aangegeven waar die zouden zijn, in de normale modus kon hij de RAID drivers niet vinden en moest ik handmatig aangeven waar ze waren)

Maar na het opstarten startte de normale windows niet meer (laadbalkje windows en dan BSOD, net als bij BIOS versie 1.9)

Dus ik weer terug naar veilige modus, waar hij nu niet meer zeurt over die RAID drivers btw.

Het verwijderen van alle drivers lukt niet echt? Als ik er een stuk of 10 heb gehad gaat hij het doodleuk weer herinstalleren (automatisch). Ik heb geen idee of ik ergens aan kan geven dat hij niet meer naar nieuwe apparaten moet zoeken? Ik heb geprobeert zoveel mogelijk te deinstalleren voor de nieuwe reboot (BIOS windows stuurprogramma, etc.)

En..
Ik kom windows weer in met bios 7.1 ! Dus iig vooruitgang, want daarvoor kwam ik windows niet eens meer in.. Maar hij gaat weer over die RAID controller beginnen en na 1 minuut heb ik weer een BSOD te pakken..

Zou een windows recovery (bootable dvd) misschien helpen?

Misschien nieuwe drivers in veilige modus installeren?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
corkscrew schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:11:
Misschien nieuwe drivers in veilige modus installeren?
Zeker doen!

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64