Hoe zet je een link in je eigen mail, die je stuurt naar klanten e.d., waarbij ze zich kunnen afmelden van je nieuwsbrief?
<a href=mailto:unsubscribe@domain.com>klik hier om u af te melden</a>
Er even vanuitgaande dat je het gewoon via HTMLopmaakt enzo
maar ik moet dat toch koppelen aan een website ofniet?TERW_DAN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:13:
<a href=mailto:unsubscribe@domain.com>klik hier om u af te melden</a>
Ja maar dat vraag je niet heVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:33:
[...]
maar ik moet dat toch koppelen aan een website ofniet?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
bij unsubscribe@domain.com zet je dus email adres neer dat jij kan lezen/ontvangen.
Alle email adressen die je daar op ontvangt haal je uit je lijst.
Maar misschien gebruik je een list manager (je TS is wat mager) en die hebben die functie vaak al ingebouwd.
ps: je bent een dag te laat
Alle email adressen die je daar op ontvangt haal je uit je lijst.
Maar misschien gebruik je een list manager (je TS is wat mager) en die hebben die functie vaak al ingebouwd.
ps: je bent een dag te laat
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ligt helemaal aan hoe jij je nieuwsbrief systeem heb. een a href naar unsub.php?email=blabla@blabla kan je doen, een auto script die het voorbeeld van TERW automatisch kan doen etc etc
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
moet je die dan ook nog handmatig uit de lijst halen dan?? ik dacht dat als mensen op die link klikken, zij automatisch van de lijst verwijderd worden?
maar die unsubscribe@domain.com wordt dus gewoon 'mijn' emailadres?
graag een soort stappenplan, want ik ken hier niet al te veel van
maar die unsubscribe@domain.com wordt dus gewoon 'mijn' emailadres?
graag een soort stappenplan, want ik ken hier niet al te veel van
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 21:44 ]
je kan 2 dingen doen
1 een link naar een website, waarbij je een parameter (een id of een email adres) meer waarmee je iemand uitschrijft. Natuurlijk moet je dan een website hebben waar het script draait om mensen uit te schrijven
Dit sript kan interactief zijn, door bv een reden te vragen, maar kan ook zonder interactie iemand direct uitschrijven. Dat is aan jou.
2 een mailto link (zoals hierboven), je kan zelfs een onderwerp meegeven. Dit is niet noodzakelijk daar elke mailreader gesupport! (met name alleen degen die html opmaak aankunnen vermoed ik). Dit zorgt ervoor dat de mail reader van de ontvanger wordt geopend met een nieuw mail aan het adres(en met het onderwerp) wat je hebt opgegeven. De gebruiker moet wel op verzenden klikken . Ook deze mail moeten (automatisch) worden verwerkt. Dit kan je in principe gemakkelijk implementeren dmv mail filters (procmail, filterin in thunderbird etc)
NB er zijn inderdaad ook kan en klare systemen die de afhandeling van nieuws brieven voor je doen, zowel mail als wwebserver based. Sommige systemen houden ook compleet bij welke links je uit de mail klikt (en welke ontvanger dat deed)....
1 een link naar een website, waarbij je een parameter (een id of een email adres) meer waarmee je iemand uitschrijft. Natuurlijk moet je dan een website hebben waar het script draait om mensen uit te schrijven
Dit sript kan interactief zijn, door bv een reden te vragen, maar kan ook zonder interactie iemand direct uitschrijven. Dat is aan jou.
2 een mailto link (zoals hierboven), je kan zelfs een onderwerp meegeven. Dit is niet noodzakelijk daar elke mailreader gesupport! (met name alleen degen die html opmaak aankunnen vermoed ik). Dit zorgt ervoor dat de mail reader van de ontvanger wordt geopend met een nieuw mail aan het adres(en met het onderwerp) wat je hebt opgegeven. De gebruiker moet wel op verzenden klikken . Ook deze mail moeten (automatisch) worden verwerkt. Dit kan je in principe gemakkelijk implementeren dmv mail filters (procmail, filterin in thunderbird etc)
NB er zijn inderdaad ook kan en klare systemen die de afhandeling van nieuws brieven voor je doen, zowel mail als wwebserver based. Sommige systemen houden ook compleet bij welke links je uit de mail klikt (en welke ontvanger dat deed)....
Everything is better with Bluetooth
wordt die 1e niet het meest gebruik? lijkt me ook het makkelijkst...? Allez, voor mij nog altijd niet..:pjeanj schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:44:
je kan 2 dingen doen
WTF heeft dit met PNS te maken..
Een HTML objectje in je mailtje is toch niet zo moeilijk..
jeanj in "link in mail zetten voor uitloggen van j..." geeft hier de goede oplossing. Als je dit neit begrijpt, dan zou ik het maar aan iemand anders over laten. We gaan je er niet voor aan je hand houden om dit te realiseren.
[ Voor 98% gewijzigd door Equator op 02-10-2009 07:11 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()