Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

File Icons uit OS halen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek een manier om bestandsiconen uit mijn OS (Windows 7) te halen. Ik ben een thema aan het maken voor een file browser op de iPhone (voor een Windows thema). Hiervoor heb ik de bestandsiconen van Windows nodig, het icoontje wat Windows weergeeft bij een *.pdf bestand bijv. Ik zoek een manier om voor alle extensies die Windows 7 kent, de bestandsicoontjes te verkrijgen in .ico, of .png formaat of w/e.

Weet iemand een manier hoe ik dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is toch relatief makkelijk? :? Daarnaast, denk niet dat je dit zomaar 'mag' doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53

Creesch

bla bla!

http://freak180.deviantar...n-folder-Package-86034894

volgende keer zelf zoeken, google -> windows 7 icons
of windows 7 icon set

je snapt het denk ik wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik zoek de bestandsiconen. Niet gewone iconen van Windows maar dit (zie bovenste iconen) bijv.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 21:05 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat heb je zelf al geprobeerd? Maak desnoods een printscreen en knip ze eruit.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53

Creesch

bla bla!

SinergyX schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:05:
En wat heb je zelf al geprobeerd? Maak desnoods een printscreen en knip ze eruit.. :/
niet eens zo'n slecht idee, sinds windows vista kan je iconen zo groot maken als je zelf wilt (ctrl+ scroll)

kies een mooie neutrale achtergrondkleur voor je desktop, pleur er 1 icoontje op, vergroot het enorm uit, printscreen en voila! je hebt een mooie highres icon te pakken.

Zit alleen een foutje aan het geheel, de meeste van de iconen waar je het over hebt zijn niet standaard maar afhankelijk voor het programma waarmee ze verbonden zijn (adobe reader, office, etc)
Dus je bent mischien makkelijk af met eerst te bedenken welke bestands extensies je wilt ondersteunen en daar dan passende icoontjes bij te googlen aan de hand van het programma wat het meest voor die extensies word gebruikt.

en wat hierboven ook word gevraagd: Wat heb je zelf al geprobeert ? Mijn magische glazen bol is namelijk op reparatie ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Creesch op 01-10-2009 21:11 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

craze_ schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:08:

Zit alleen een foutje aan het geheel, de meeste van de iconen waar je het over hebt zijn niet standaard maar afhankelijk voor het programma waarmee ze verbonden zijn (adobe reader, office, etc)
Dus je bent mischien makkelijk af met eerst te bedenken welke bestands extensies je wilt ondersteunen en daar dan passende icoontjes bij te googlen aan de hand van het programma wat het meest voor die extensies word gebruikt.
Met is.

Bovendien: denk je ook even aan auteursrechten?
Dergelijke icons zijn over het algemeen merk-beschermde afbeeldingen en mag je niet zomaar hergebruiken.

En aangezien dit 1) niks met het OS van doen heeft en 2) je met een Resource grabber hier ook wel mee moet komen heeft dit topic hier eigenlijk weinig nut - naast de al geconstateerde ontbrekende research.

Ik zou het topic kunnen verplaatsen, maar aangezien hier nogal wat elementen ontbreken uit Het algemeen beleid #quickstart gaat hier toch een slotje op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.