AFP client disconnect na timeout

Pagina: 1
Acties:

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Ik heb twee Mac's met OSX 10.6.1 die met een ubuntu server met Netatalk verbonden zijn. Het probleem trad ook al op met Leopard. De verbinding breng ik tot stand m.b.v. "connect to server" en daarna de link toevoegen aan de login items.

Dit werkt over het algemeen goed, maar vaak als ik op de betreffende server klik in Finder word ik opnieuw aangemeld. Ik zie dan kort "connecting" staan een daarna is de verbinding er. Voor normaal werk is deze korte vertraging geen probleem, maar iTunes geeft een minuut lang een strandbal als ik niet recent op de share ben geweest. Het lijkt er dus op dat de afp client automatisch uitlogt na een korte tijd van inactiviteit.

Ik kan aan de serverzijde geen instellingen vinden die dit forceren, dus het lijkt aan OSX te liggen.

Kan ik er voor zorgen dat de verbinding in stand wordt gehouden?

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Niemand? Google geeft heel veel hits op deze termen, maar die gaan allemaal over "hoe" Ubuntu en Windows netwerk shares in OSX beschikbaar moeten worden gesteld. Dat is wel gelukt, maar de verbinding wordt uitgelogd na een een timeout.