• no new name
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnen gekregen en natuurlijk zet ik die dan meteen in elkaar... Toen hij in elkaar zat werd ik alleen wat minder blij. Dit gebeurt er als ik opstart: de fans gaan allemaal draaien, de hardeschijf maakt opstart geluid en de cpu fan gaat lopen. ik hoor alleen geen bios piep en krijg geen beeld. Ook na verwijdering van de videokaart om het op de onboard kaart te proberen geen succes. Nu kan het wel zijn dat de speaker voor het bios piepje niet goed zit aangesloten, hier kwam ik namelijk niet goed uit en ik twijfel over de locatie.
Verdere pogingen:
  • dvd speler verwijderd - geen effect
  • kast kabeltjes controlle - geen effect(ook nog niet zeker)
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en ik hoop dat ik het op de goede plaats gepost heb(ik ben nieuw hier).

Mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/347whdx.png
Alleen de monitor is anders als op het plaatje: https://www.alternate.nl/...h/LG/W2261VP-PF/-1078241/?

Alvast bedankt,

Dave

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ondersteund je moederbord je CPU out-of-the box? Waarschijnlijk heb je nog een bios-update nodig omdat je CPU AM3 is en je mobo AM2+.

Neem verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door

Ow, en voor de volgende keer, post je specs gewoon in tekst en volledig. In je screenshot staan alleen typenummers en niet iedereen weet alle merken bij de typenummers ;) (zelfs hier op GoT niet :P)

[ Voor 31% gewijzigd door Mad Marty op 01-10-2009 20:23 ]

Rail Away!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

zonder bios speakertje zal het moeilijk worden om dat probleem te lokaliseren, check je manual om het correct aan te sluiten en probeer opnieuw .

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zit je ram er wel goed in? Ook ff nakijken op stofjes enzo. Heb dat ook wel eens een paar keer gehad. WTF waarom doet ie het niet, bleek er een stofje in te zitten.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Aangezien je waarschijnlijk geen andere CPU hebt is het misschien het makkelijkst om het eerste met je RAM geheugen aan de slag te gaan. Je moest eens weten wat daar allemaal door mis kan gaan.

Haal 1 bankje uit zijn slot en probeer het nog eens, probeer dit met beide bankjes en eventueel in meerdere sloten op je MOBO (check hiervoor het boekje welke je moet gebruiken!)

Ga troubleshooten dus zorg ervoor dat je een CPU hebt, een mobo, een HDD en een beeldscherm hebt aangesloten (je kan zelfs je HDD even niet aansluiten om helemaal zeker te zijn) En ga dan testen.

edit: heb je eventueel een foto van hoe je alles hebt aangesloten? Het moederbordboekje is meestal best duidelijk hoe en waar je alles moet aansluiten, dus ook je speaker.

[ Voor 13% gewijzigd door scenix_ op 01-10-2009 20:29 ]

• no new name
Mad Marty schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:20:
Ondersteund je moederbord je CPU out-of-the box? Waarschijnlijk heb je nog een bios-update nodig omdat je CPU AM3 is en je mobo AM2+.

Neem verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door

Ow, en voor de volgende keer, post je specs gewoon in tekst en volledig. In je screenshot staan alleen typenummers en niet iedereen weet alle merken bij de typenummers ;) (zelfs hier op GoT niet :P)
Ik denk dat dit het is |:( Ik had dat inderdaad al gelezen en wist dus dat het moest. Helaas ben ik dit in alle opwinding vergeten te doen vandaag. Ik ga morgen uitzoeken hoe ik dat moet updaten en zodra ik meer weet zal ik van me laten horen. Mocht het niet werken zal ik ook het geheugen controleren. Ondertussen de nieuwe bios gevonden, nu nog kijken wat ik er mee moet doen: http://eu.msi.com/index.p...maincat_no=1&prod_no=1617
En de volgende keer zal ik de specs beter posten, nu doe ik alleen effe niks anders meer want heb anders weer morgen rot dag.(slaapstoornis)
En op latere reactie: ik heb inderdaad geen andere cpu, ook geen idee hoe ik daaraan moet komen helaas. Als ik die nodig heb voor bios update ga ik dus een probleem hebben.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Sorry hoor maar hij hoort gewoon op te starten op 4 x 800 MHz uit mijn ervaringen. Assembleer het systeem eens opnieuw zou ik zeggen.. bovendien moet je met AMD opletten met de pinnetjes (met intel ook, maar met AMD net iets extra).

[ Voor 26% gewijzigd door Red-Front op 01-10-2009 22:45 ]

• no new name
Red-Front schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:45:
Sorry hoor maar hij hoort gewoon op te starten op 4 x 800 MHz uit mijn ervaringen. Assembleer het systeem eens opnieuw zou ik zeggen.. bovendien moet je met AMD opletten met de pinnetjes (met intel ook, maar met AMD net iets extra).
Ik zal kijken als ik van school terug kom, maar dat past toch maar op 1 manier? 8)7

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
no new name schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:09:
[...]

Ik zal kijken als ik van school terug kom, maar dat past toch maar op 1 manier? 8)7
Geloof me, er zijn mensen (onlangs nog een topic langsgekomen) die het er wel op een andere manier in hebben zitten :p

BIOS kan je alleen maar updaten wanneer je een CPU gebruikt die wel compatibel is.
Als je PC dus niet start, moet je je BIOS updaten met een CPU die compatibel is met het standaard (oude) BIOS, dan updaten, en dan je nieuwe CPU er terug in steken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• no new name
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

Geloof me, er zijn mensen (onlangs nog een topic langsgekomen) die het er wel op een andere manier in hebben zitten :p

BIOS kan je alleen maar updaten wanneer je een CPU gebruikt die wel compatibel is.
Als je PC dus niet start, moet je je BIOS updaten met een CPU die compatibel is met het standaard (oude) BIOS, dan updaten, en dan je nieuwe CPU er terug in steken.
Dan heb ik zo het vermoeden dat ik even langs de plaatselijke computer winkel moet gaan... Daar kunnen ze toch ook vast wel alleen de bios updaten bij de technische dienst zonder dat ik een nieuwe cpu hoef te kopen? Dan kunnen ze meteen de rest even nakijken, of is er een betere oplossing?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dan heb ik zo het vermoeden dat ik even langs de plaatselijke computer winkel moet gaan... Daar kunnen ze toch ook vast wel alleen de bios updaten bij de technische dienst zonder dat ik een nieuwe cpu hoef te kopen? Dan kunnen ze meteen de rest even nakijken, of is er een betere oplossing?
Tenzij je zelf nog zo'n CPU hebt liggen, of er van iemand een kan lenen, lijkt me dat de beste oplossing.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 18:32
opgelost :P 12v stekertje naast de CPU had hij er nog niet op :P.

(anders kun je nog wel een Athlon 4800+ x2 lenen hier :) )
EDIT: voor de OC kom ik nog wel langs O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Toettoetdaan op 02-10-2009 16:16 ]

• no new name
Toettoetdaan schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:15:
opgelost :P 12v stekertje naast de CPU had hij er nog niet op :P.

(anders kun je nog wel een Athlon 4800+ x2 lenen hier :) )
EDIT: voor de OC kom ik nog wel langs O-)
Toch blij dat ik iemand ken die niet zo'n brein als een visstick heeft als ikzelf :o

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat staat ook gewoon in de H&O-troubleshooter, eh. Als je die gewoon had doorgenomen was je er zo achter gekomen :>

Rail Away!

Pagina: 1