Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb zo'n 2 maanden geleden een SE c905 cybershot gekocht. Dit leek mij de verbeterde versie van mijn oude w910i, maar dan in cybershot uitvoering ipv walkman. Omdat deze telefoon zoveel leuke internet features had, heb ik er ook maar meteen een upgrade qua abonnement bij gedaan, zodat ik ook nog eens onbeperkt kan internetten
Maar hij bevalt mij niet zo heel super. De toetsen zijn redelijk zwaar en door de vorm drukt mijn broekzak op de 'naar beneden toets' dus die begint nu al minder te worden. Verder is deze telefoon niet erg functioneel qua smsen door de zware toetsen, en het internetten gaat ook niet heel naar mijn ervaring.

Nu zat ik dus te denken om een andere telefoon te kopen. Eerst leek het me tof om de samsung jet te kopen. Een touch telefoon met een redelijke processor e.d. Wat mij erg fijn lijkt aan een touch telefoon is het browsen. Heb een ipod touch, en die vind ik erg fijn met browsen.

Aan de andere kant, hoorde ik van iemand die redelijk snel smst, dat snel smsen met een touch telefoon niet zo heel goed lukt. Traag oppikken van toets aanslagen e.d. Dus die had een Nokia E63 gekocht. Deze heb ik even in de handen gehad, en dit leek mij wel een fijn toestel. Ik zat dus zelf te denken om de nokia E71 te kopen, de geupgrade versie van de 63.

Maar ik denk niet dat ik door zelf te testen er gemakkelijk achter kom wat nou het beste is aangezien een telefoon bij mij altijd wel een weekje wennen moet voor ik pas een goed oordeel heb. Dus wat kunnen jullie mij adviseren? Een touch of een echt qwerty toetsenbord?

Verder hoor van sommigen dat de htc telefoons na een tijdje erg slecht worden met hun OS. Vaak vastlopen e.d. Komt dit iemand bekend voor?

Mvg, chris

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 16:47 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Je kunt ook een combinatie van beide nemen zoals een Xperia of een aantal HTC's als je echt niet kunt kiezen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is toch echt een keuze die je zelf moet maken. De een heeft geen behoefte aan een Qwerty-toetsenbord, en de ander wel. Hoe moeten wij dat nou voor je beslissen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag ook niet om een beslissing, maar om advies. Het kan zijn dat iemand eigenaar is van beide toestellen oid. Die zou wel een redelijk advies kunnen geven lijkt mij.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het beste onscreen toetsenbord heeft de Iphone. Daar kun je het snelste mee typen.

Ik heb een HTC Wizard (qtek 900), mda vario geval, met los toetsenbord... en dat werkt het snelste. Goede feedback , duidelijke toetsen.

HTC heeft een lijn met allerlei toetsenbordje. Afhankelijk van hoeveel te typt moet je de overweging maken tussen op het schermtypen (vaak met pennetje) of toetsen op een keyboard of keypad.

Ik schuif mijn gsm altijd openen, ook als ik alleen een url in wil voeren, maar.. er zijn een hoop mensen die gemakkelijk op het scherm kunnen tikken.

Spelen bij de Mediamarkt/saturn etc... en keuze maken :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:50:
Ik vraag ook niet om een beslissing, maar om advies. Het kan zijn dat iemand eigenaar is van beide toestellen oid. Die zou wel een redelijk advies kunnen geven lijkt mij.
Wat voor advies? Neem een telefoon met toetsenbord want ik vind het prettig tikken?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
@Chris
Ik kan ondertussen prima typen/ sms-en op mijn 5800 en heb (zeker na de laatste update) geen last meer van "laggy" toetsaanslagen. Hij pakt woorden heel snel op en ik kan er prima snel op uit de voeten. Je moet met zo'n klein toetsenbord (indien je toch echt toetsenbord wil) ook niet denken dat je er heel snel en blind zomaar op weg kan typen.
Ik heb zelf niet de kleinste vingers (de nokia is bij mij ong. 2,5 vingers breed (en dat betreft dan wijs, middel en ringvinger) maar ik type er prima op.

Wat het beste is zal je toch zelf moeten ondervinden. Ik vind zelf dit touchscreen wel erg prettig. + er zitten geen schuivende onderdelen aan. (bij de E71 overigens ook niet)

Wel is de touch telefoon 3mm korter en 6 mm minder breed (wow, wat veel :P) maar als ik zo dan kijk naar hoeveel toetsen er op de E71 op een rij zitten, dan zijn die toetsen wel heel minimaal.

De 5800 is wel weer 5,5 mm dikker dan de E71.

Ik zou denken dat de toetsen op het touchscreen iets groter zijn dan bij de E71, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe belangrijk je dit vindt en hoe groot je vingers zijn. Daarnaast moet je gewoon ook even opletten op de afmetingen en op welke manier je normaal gesproken je telefoon meeneemt.
Ik heb 'm zelf altijd in de broekzak en dan is een wat "minder formaat" toch wel prettig.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben zelf van T9 toestellen naar de Qtek 9100 gegaan, 1 met een qwerty keyboard. Wat een wereld van verschil, snel typen, makkelijk navigeren (touchscreen) en niet altijd lomp in de weg. Nu naar de Touch Pro gegaan, natuurlijk is het toestel wat dikker maar ik ben nog niet zo'n slim&slick fan dus ben ik er nog helemaal happy mee. Touchscreen werkt ook gewoon perfect, onscreen keyboard werkt ook best goed.

Mijn volgende toestel wordt ook 100% zeker weer eentje met uitschuifbare qwerty, al is het maar om de vingers op je scherm te voorkomen :P Zo'n E71 ben ik juist helemaaaaal niet tevreden over, keyboard nonstop in beeld en imho te houterig werkend (zeker als je veel in office omgeving werkt). Al die extra bloatware zut (of itunes met iphone bv), enkel mobile center voor windows mobile en je kan alles doen :)

Wat betreft vastlopers, heb ik echt nagenoeg nooit problemen mee. Snelheid? tja, die 2x op een dag dat hij even moet denken, zelf ben ik ook de snelste niet in de ochtend. Wel een costum rom erop, iets meer batterij verbruik maar wel tikje sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2009 17:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 18:41
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:44:
Deze heb ik even in de handen gehad, en dit leek mij wel een fijn toestel. Ik zat dus zelf te denken om de nokia E71 te kopen, de geupgrade versie van de 63.

Maar ik denk niet dat ik door zelf te testen er gemakkelijk achter kom wat nou het beste is aangezien een telefoon bij mij altijd wel een weekje wennen moet voor ik pas een goed oordeel heb. Dus wat kunnen jullie mij adviseren? Een touch of een echt qwerty toetsenbord?
Mvg, chris
Psst, de E63 is een gedegradeerde E71 ;) De E63 is een stuk dikker dan de E71 (heb ik zelf) waardoor je hem wel degelijk voelt in je zak. Ook is de spatie toets stukken kleiner.

Dat je met dikke vingers niet op zulke toetsjes zou kunnen typen is overigens onzin moet ik zeggen. Ik heb zelf redelijk fatsige vingers en typ toch heerlijk weg op een E71. De maat in je broekzak vind ik ook reuze meevallen, had het erger verwacht. Qua respons is het toestel best aardig, weinig op aan te merken, zeker als je hem gaat vergelijken met SE/samsung phones.

Windows mobile staat erom bekend traag te kunnen reageren voor gebruikers die het niet gewend zijn. Als je je telefoon veel gebruikt, en dan voornamelijk voor de dingen waar een mobiel voor bedoeld is, dan kan je dit als irritant ervaren. HTC gebruikt in het gros van haar toestellen nog steeds die oude Qualcom processor. Met 528 MHz lijkt hij niet zo traag, maar in de praktijk is dat wel degelijk een ander verhaal. Nokia met haar Symbian serie werkt opzich heel prettig. Ik kom van casual telefoons af en moet wel toegeven dat ik zowel de Windows mobile interface als die van Symbian S60 (3rd) erg onlogisch vind. Maargoed dat is een kwestie van gewenning. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met wennen aan eigenschappen van een telefoon, alleen dan moet het niet het sms en/of bel gedeelte betreffen. Dat gebruik ik op een dag dermate veel dat ik hem dan letterlijk bijna uit het raam gooi (meer er tegenaan }) ).

Voor meer gebruikerservaringen met de E71 kun je het beste een kijkje nemen in Het Nokia E71 Topic - Deel 4 en de voorgaande delen daarvan :)

één is geen, twee is één

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Oftewel: Je hebt nogsteeds geen unaniem antwoord :+
Touchscreen of Qwerty, de een vind dit, de ander dat...

Zelf ben ik in bezit van een Nokia 5800 en ik vind het geweldig werken. Een aantal van mijn kennissen hebben er in navolging van mij ook een gekocht en zijn er net zo tevreden mee. Collega wil er nu ook een gaan halen, dus hij is in ieder geval mateloos populair :P

Het enige wat ik je kan aanraden is uitproberen. Vraag mensen in je omgeving of je hun telefoon even mag vasthouden en loop wat winkels langs om telefoons te proberen.
Dat is de enige manier om voor jezelf te bepalen wat je fijn vind.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1