Netwerk tunnel de andere kant op

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 07:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb misschien een rare vraag, maar om de vraag te stellen wil ik eerst wat uitleggen;

Op mijn werk zit ik achter een beveiligde proxy en gateway. Om mijzelf toegang te verschaffen tot bijvoorbeeld mijn thuis pc heb ik een tunnel opgezet. De tunnel gaat dwars door de proxy heen op die manier maak ik contact met mijn linux ssh server. Eventueel kan ik vanuit daar uit weer andere connecties opbouwen, maar dat terzijde.

Nu vroeg ik mij af of het andersom ook mogelijk is. De tunnel bouw ik vanaf de desktop op kantoor op naar thuis. En thuis zou ik graag de desktop op kantoor willen overnemen. Is dit mogelijk?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Als er een tunnel is kan A met B praten.. zou niet weten waarom B niet met A kan praten.
Wat voor tunnel je opgebouwd hebt is wel handig om te weten om hier een exact antwoord op te geven.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vraag het de systeembeheerder. Als hij het (omwege afgesproken beleid) niet toestaat houdt het op.

Bedrijfsbeveiligingen zijn er niet voor niets... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Genoeg howto's te vinden?

Zoals Question Mark zegt: overleg dit met je systeembeheerder!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 07:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Het is me al gelukt via deze handleiding: http://www.lancemueller.c...t%20inside%20firewall.pdf

Ik wist niet dat er zoiets als remote was onder putty. Het werkt echt makkelijk! Aan de ene kant een tunnel maken naar localhost:4000 en source poort 3389

Aan de andere kant weer een tunnel maken met 8000 naar localhost:4000, waarbij localhost de linux machine bijvoorbeeld is. Als je dan verbinding maakt op 8000 kom je vanzelf op de remotedesktop aan de andere kant uit!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 18:16
Erhnam schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:17:
Ik heb misschien een rare vraag, maar om de vraag te stellen wil ik eerst wat uitleggen;

Op mijn werk zit ik achter een beveiligde proxy en gateway. Om mijzelf toegang te verschaffen tot bijvoorbeeld mijn thuis pc heb ik een tunnel opgezet. De tunnel gaat dwars door de proxy heen op die manier maak ik contact met mijn linux ssh server. Eventueel kan ik vanuit daar uit weer andere connecties opbouwen, maar dat terzijde.

Nu vroeg ik mij af of het andersom ook mogelijk is. De tunnel bouw ik vanaf de desktop op kantoor op naar thuis. En thuis zou ik graag de desktop op kantoor willen overnemen. Is dit mogelijk?
Denk heel goed na wat je hier doet. Je omzeilt de beveiling van je bedrijf. Zeker de reverse tunnel die je maakt, is voldoende om eens een zeer lastig gesprek te hebben met bepaalde personen.
Het kan voldoende zijn om ontslag op staande voet te krijgen. En gelijk hebben ze in mijn ogen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met Rolfie hierboven.. Wat je veel beter kan doen is vragen aan het MT of ze een thuis/tele werk oplossing willen realiseren. Dan wordt er (hopelijk) door systeembeheer ook nog nagedacht over security enzo :)

Dit valt verder een beetje onder het kopje: Hoe omzeil ik de policy, en daar doen we in principe niet aan mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.