Werkgeheugen koeling vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Beste mede tweakers,

Ik ben nu ongeveer een jaartje bezig met het bouwen en overclocken van computersystemen, en vindt dat het tijd wordt om de "koeling" (stuk metaal om module) van mijn Corsair XMS3 te vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu3d.com/media/image/g/10165/i/22362/IMG_1255.jpg

Ik heb af en toe wel koelers en heatsinks vervangen op andere GPU's en CPU's, maar omdat je bij je werkgeheugen niet met schroefjes werkt en niet ziet wat je precies doet wil ik graag zo goed als zeker weten dat ik de modules niet sloop als ik de originele koelers eraf haal.

Ik wil de koelers vervangen met de Artic RC RAM Coolers ( http://www.arctic-cooling...nfo.php?cPath=39_&mID=124 )

De koelers worden nu te warm om ze op 1740MhZ Cl7-7-7-20 te laten draaien, op 1.75v.
Dat is een prettige clock icm met mn AMD Phenom II 955, maar dat terzijde,
mijn vraag is of iemand ervaring heeft in het vervangen van de geheugenkoeling en of dit zonder problemen verlopen kan.

Ook zit ik erover te denken om een actieve chipset koeler te plaatsen, een Thermalright HR-05/IFX, maar de rechtsonder, linksboven plaatsing van de schroefjes op mn Asus Crosshair II Formula doet vermoeden dat dit niet mogelijk is.

Bij voorbaad dank,
Rexxar

Verwijderd

Ik had dezelfde 'koelers' op mijn modules zitten en ze zitten geklemd en geplakt op je module.
Voorzichten naar buiten buigen en evt met een mesje prieken in het plaksel werkte prima bij mij.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• Rexxar
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:11:
Ik had dezelfde 'koelers' op mijn modules zitten en ze zitten geklemd en geplakt op je module.
Voorzichten naar buiten buigen en evt met een mesje prieken in het plaksel werkte prima bij mij.
Bedankt, denk dat ik idnerdaad de gok dan amar ga wagen, je had ook de versie met de "dichtgevouwen" bovenkant (zie plaatje)?

Het blijft een angsitg klusje >:)

Verwijderd

Ja, bovenkant dichtgevouwen en de zijkanten van beide zijdes raken elkaar net wel / net niet.
Niet geheel zonder risico natuurlijk maar als je voorzichtig bent en niet te enthousiast gaat hakken moet het wel goedkomen lijkt me ;)

• Rexxar
Heb de koelers besteld, via Azerty toegevoegd aan openstaande order. Die is van een Club3d hd5870 dus het gaat wel even duren, maar moest 7,14 bijbetalen ipv de 16 euro die ze los zouden kosten.

Op het moment dat ze binnen zijn maak ik wel wat foto's om te laten zien hoe het (als het goed gaat :P) moet.

Nogmaals bedankt Mental!

• Rexxar
Ben nu de eigenaar van 1 Corsair XMS module, maakt niet uit hoe je het doet, de originele koeler verwijderen betekend dat de RAM blokjes meegaan.

Tijd voor Dominator GT dus en dik 100 euro weeggegooid :/

Verwijderd

Dan heb je toch behoorlijk kracht gezet blijkbaar, is echt niet nodig als je voorzichtig te werk gaat.
Kan natuurlijk zijn dat ze een dermate sterke lijm gebruikt hebben dat het een eeuwigheid duurt, in dat geval was nieuw geheugen kopen sowieso een beter idee ;)

• Rexxar
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:17:
Dan heb je toch behoorlijk kracht gezet blijkbaar, is echt niet nodig als je voorzichtig te werk gaat.
Kan natuurlijk zijn dat ze een dermate sterke lijm gebruikt hebben dat het een eeuwigheid duurt, in dat geval was nieuw geheugen kopen sowieso een beter idee ;)
Ik neem aan dat jij andere modules gahed hebt, want slechts 1 ram blokje is blijven zitten :p (heb verwarmen etc. natuurlijk geprobeert en ben ook na het killen van rambloke nummer 1 doorgegaan om te kijken of er een fatsoenlijke manier is). heb achteraf ook nog een OCZ gold series module geprobeert en daar ging t wel goed. helaas heb ik niks aan die module.

Corsair heeft voor mij hiermee alleen maar weer bewezen van zeer goede kwaliteit te zijn en daarom gaan Dominator GT's deze XMS vervangen.

Ik zal straks even een foto uploaden
Pagina: 1