Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord in VS layout

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Ik heb men eigen wezeloos gezocht.

Mijn doel is om een toetsenbord die VS is ingesteld toch een komma te laten "typen" als ik in het numerieke gedeelte op de punt druk.

Nu heb ik heel wat scripts gevonden maar die zijn allemaal applicatie gebonden, wat ik wil is "windows-breed" dit zo instellen.

Is dit te realiseren?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Kan je niet zoiets als 'autohotkey' (Google maar ff rond) gebruiken? Dat is dan voor je hele OS, denk ik, en kan je waarschijnlijk zo instellen dat de . in het nummerieke gedeelte een , moet geven.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Wiethoofd heeft een blogpost gemaakt over het remappen van toetsen:
Wiethoofds meuk en 'overige': Uitschakelen Caps Lock (en Insert)

Op de pagina waar hij naar linkt, kun je zien dat je punt in het numerieke gedeelte de scancode 53 00 heeft. Als je deze naar de komma (scancode 33 00) mapped, heb je denk ik wat jij wilt op een (misschien) beetje omslachtige maar wel tweakerswaardige manier bereikt.
Het kan alleen zijn dat als je dan shift + de punt van je numerieke gedeelte doet, dat je dan ook een "<" krijgt, maar dat lijkt mij geen probleem.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:05
hier stond onzin

[ Voor 90% gewijzigd door Keesk op 01-10-2009 16:09 ]

• andreict
--Niels-- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:06:
Wiethoofd heeft een blogpost gemaakt over het remappen van toetsen:
Wiethoofds meuk en 'overige': Uitschakelen Caps Lock (en Insert)

Op de pagina waar hij naar linkt, kun je zien dat je punt in het numerieke gedeelte de scancode 53 00 heeft. Als je deze naar de komma (scancode 33 00) mapped, heb je denk ik wat jij wilt op een (misschien) beetje omslachtige maar wel tweakerswaardige manier bereikt.
Het kan alleen zijn dat als je dan shift + de punt van je numerieke gedeelte doet, dat je dan ook een "<" krijgt, maar dat lijkt mij geen probleem.
dit ziet er goed uit, alleen kom ik er nog niet uit hoe ik kan defineren dat die punt een komma wordt, ofterwijl ik snap nog niet goed hoe ik het moet maken.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:49

LegacyCode

De crack van de division

Ik dacht dat je dat gewoonweg in de Regional Settings kon instellen wat er gebruikt moet worden als Decimal Symbol.
En dit heeft dan effect op de punt-toets in het numeriek gedeelte.

legacycode.net

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nieuwe keyboard layout bakken? (niet zo simpel als het klinkt denk ik)

keyboad layout editor

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 01-10-2009 16:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• --Niels--
andreict schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

dit ziet er goed uit, alleen kom ik er nog niet uit hoe ik kan defineren dat die punt een komma wordt, ofterwijl ik snap nog niet goed hoe ik het moet maken.
Als je dit stukje van Wiethoofd's blogpost bekijkt:
Mocht je per se handmatig wijzigingen in het register aanbrengen dan gaat dit als volgt:
• Ga naar Start > Uitvoeren > typ 'regedit' en druk op enter
• Nu heb je de register-editor van Windows geopend
• Vervolgens ga je op zoek naar de volgende locatie:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout

• Rechtsklik in een leeg stuk en maak een nieuwe Binaire Waarde aan met de naam 'Scancode Map' (zonder de aanhalingstekens)
• Deze nieuwe sleutel geef je de volgende hexadecimale waarden (zonder komma's):

00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,2A,00,3A,00,00,00,00,00

Deze waarden zullen niet meteen duidelijk zijn, maar ik zal ze proberen uit te leggen. Zo is er eerst een serie van 8 paar nullen (puur voor opvulling), vervolgens staat er ineens 02 00, welke het aantal toetsen aangeeft dat er gewijzigd moet worden (plus 1). Weer twee paar nullen en daarna de waarde als welke de toets zich voor moet doen en dan die aangepast moeten worden. Vervolgens nog 4 paar nullen en de volledige registersleutel is klaar.

Elke toets heeft zijn eigen tweeparige hexadecimale waarde, zo is de linker Shift 2A 00, Caps Lock 3A 00 en 'geen enkele toets' 00 00. Omdat de volgorde voor remapping is 'de nieuwe functie van de toets (Shift)' en vervolgens 'de toets waarvan je de functie wilt wijzigen (Caps Lock)', zo' wordt het dus 2A 00 3A 00 en als je de Caps Lock uit wilt schakelen wordt het 00 00 3A 00.
Dan zie je dus dat die hexadecimale waarden het volgende moet worden indien je de komma naar de punt wilt mappen:
00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,33,00,53,00,00,00,00,00

Verder beschrijft Wiethoofd wel hoe je deze in je register moet zetten.

Ik heb het niet geprobeerd en ik denk dat je ook eerst opnieuw moet opstarten om het effect te zien. Maar als het niet werkt, of niet goed werkt, kun je altijd de sleutel weer uit het register verwijderen. Daarnaast moet je even proberen of de gewone komma toets op je toetsenbord nog goed werkt. Maar volgens mij moet het daar geen effect op hebben.

• andreict
helemaal top. het werkt nu. Alleen werkt ctrl alt del nu niet meer, maar wellicht kan ik dat er nog bij zetten.
--Niels-- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:57:
[...]

Als je dit stukje van Wiethoofd's blogpost bekijkt:

[...]

Dan zie je dus dat die hexadecimale waarden het volgende moet worden indien je de komma naar de punt wilt mappen:
00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,33,00,53,00,00,00,00,00

Verder beschrijft Wiethoofd wel hoe je deze in je register moet zetten.

Ik heb het niet geprobeerd en ik denk dat je ook eerst opnieuw moet opstarten om het effect te zien. Maar als het niet werkt, of niet goed werkt, kun je altijd de sleutel weer uit het register verwijderen. Daarnaast moet je even proberen of de gewone komma toets op je toetsenbord nog goed werkt. Maar volgens mij moet het daar geen effect op hebben.

• --Niels--
andreict schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:51:
helemaal top. het werkt nu. Alleen werkt ctrl alt del nu niet meer, maar wellicht kan ik dat er nog bij zetten.

[...]
Ik vermoed dat je "del" er niet bij kunt zetten, maar ik neem aan dat jouw toetsenbord ook een del boven de pijltjestoeten heeft zitten (Links van End op een normaal toetsenbord), daarmee kun je ook gewoon ctrl+alt+del intoetsen. En als je ctrl+alt+del misbruikt om taakbeheer op te starten, kun je ook Ctrl+Shift+Esc gebruiken :).

• andreict
--Niels-- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:17:
[...]

Ik vermoed dat je "del" er niet bij kunt zetten, maar ik neem aan dat jouw toetsenbord ook een del boven de pijltjestoeten heeft zitten (Links van End op een normaal toetsenbord), daarmee kun je ook gewoon ctrl+alt+del intoetsen. En als je ctrl+alt+del misbruikt om taakbeheer op te starten, kun je ook Ctrl+Shift+Esc gebruiken :).
klopt, ik had het iid al gevonden op internet. Het is ook geen groot probleem maar het is netter als het kon.

op user niveau doet hij af en toe wel en af en toe niet. Erg vaag.

[ Voor 17% gewijzigd door andreict op 14-10-2009 14:02 ]

Pagina: 1