HTML Link wil niet openen in Iframe (Pagina: Tabs&Iframes)

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
Hai iedereen,

Ik heb hulp nodig met mijn webpagina. Het lukt maar niet om in een link in een iframe te krijgen.
Ik heb target in <a> gebruikt en Base in combinatie met target <a>.
:) Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!

Ik heb dus een pagina met tabbladen.
Op het tabblad Webquests > Frans (dat standaard wordt geopent) heb je een Iframe voor de links en voor het Flash ding. Als je op één van de WQ's klikt, zou hij dus moeten openen in het IFrame.
Dat doet hij echter niet :(
Dus zouden jullie even kunnen kijken wat ik fout doe?

Calvin

PS: De links van WQ zijn extern, ze gaan dus niet naar Calvintijd.nl , maar naar een andere site!

Informatie:

Hoofdpagina met Tabbladen:

http://www.calvintijd.nl/r/wq/example2.html
IFrame voor Webquests Frans links:
http://www.calvintijd.nl/r/wq/franslink.html
IFrame voor WQ 1 link:
http://www2.malmberg.nl/A...ts/frans/lo/WQ-01-01.html

Code kan je vinden in Firefox door rechtermuisknop te doen op pagina en dan PaginaBron weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Feitelijk is je probleem dat je ergens wat voorbeeld html/javascript vandaan trekt en daar van alles mee wil doen, zonder dat je weet wat je nou eigenlijk aan het doen bent.

Waarom zoveel iframes? Voor externe content kan ik het me enigsinds voorstellen, maar een menu?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Eigenlijk zouden die links ook niet in een Iframe hoeven.
Ik zal het proberen om die links niet in een Iframe te zetten.

En dat ik die HTML/CSS en Javascript ergens vandaan haal, dat maakt toch niet uit!
Ik kan niet die code zelf schrijven (Behalve HTML zelf), dus als je het kan kopieren....

Maargoed, straks is die pagina geupdate zonder Iframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

calvinturbo schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:50:
En dat ik die HTML/CSS en Javascript ergens vandaan haal, dat maakt toch niet uit!
Ik kan niet die code zelf schrijven (Behalve HTML zelf), dus als je het kan kopieren....
Natuurlijk maakt dat wel uit. Als je niet begrijpt wat je aan het doen bent, kan je het ook nooit onderhouden.

Maargoed, er is een hoop te vinden over het instellen van een target voor links, dus wat lukt hier niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
De pagina is nu geüpdate.

Vraagje: Als ik het Iframe met het Flash object in een tabel plaats en ik bekijk het voorbeeld in Firefox/IE dan verschijnt er niks in het IFrame.

Ik kan hem natuurlijk ook naast de tabel doen, daar ben ik nu mee bezig.
Ik kijk even of dat lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
MueR schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Natuurlijk maakt dat wel uit. Als je niet begrijpt wat je aan het doen bent, kan je het ook nooit onderhouden.

Maargoed, er is een hoop te vinden over het instellen van een target voor links, dus wat lukt hier niet aan?
Ik gebruik Expression Web van Microsoft dus dat bewerken en onderhouden gaat wel lukken.
(Hiermee kan ik de code natuurlijk ook bewerken, wat ik dan ook doe!)

EDIT: Ik weet dat de pagina nog een beetje een rommel is, vooral onderaan.
Daar staan Tabs die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken, maar ik laat ze nog even staan :*)

[ Voor 13% gewijzigd door calvinturbo op 01-10-2009 16:10 . Reden: Tekst toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Hij wil helaas niet naast een tabel, dus ik zal wel een layer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
calvinturbo schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:04:
Hij wil helaas niet naast een tabel, dus ik zal wel een layer proberen
Om een een of andere reden doet hij het niet in IE als ik het IFrame in een layer of tabel zet...
Heb je daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, meer kennis opdoen van HTML en CSS. Dit is nu precies wat ik hier bedoel. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent. Ik kan je nu wel vertellen hoe je dit moet oplossen, maar dan kom je morgen weer terug met een volgende vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Dat denk ik niet, want ik bouw al redelijk lang sites. Ik google eerst heel veel voordat ik vragen stel XD
En natuurlijk zelf wat experimenteren :)

[ Voor 16% gewijzigd door calvinturbo op 01-10-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
oke. een kleine opsomming:

- 4 posts achter elkaar (je weet klaarblijkelijk wel de edit-functie te vinden..)
- totaal geen benul van javascript css
- weinig benul van html
- totaal geen eigen inzet (wat heb je zelf gedaan om uit te zoeken wat het probleem is?)
- iframes iframes iframes iframes
- pop-ups om te melden dat er iets geladen is
- andermans code willen kopieeren (maar geen idee hebben hoe, dus dan maar iframe)
- flashobject -> iframe -> tabel/layer(?)
- exrpession web

ik denk eerlijk gezecht dat je een beetje op de verkeerde plaats bent, daar de meeste mensen op dit forum je waarschijnelijk niet heel serieus zullen nemen.
ik zou me, als ik jou was, eerst eens flink inlezen in de materie voor ik hier terug zou komen om mijn vraag opnieuw te stellen en anders ergens anders naartoe gaan.. bijna alles wat je hier doet gaat tegen de (grotendeels ongeschreven) regels en principes in van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Hai! Ik wil je graag even kennis laten maken met deze knop hier Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif zodat als je een post maakt die net een minuut na de andere valt je je post even kunt aanpassen, anders lees ik door 5 stukjes reply heen die samen geen coherent verhaal bevatten :)
Ik heb hulp nodig met mijn webpagina
Ja, dat klopt. Je hebt nu 3 tabs waarin 3 tabs zitten waarin nog meer tabs zitten.

Dit duidt op een fundamentele ontwerpfout. Reduceer het eens tot een lijst met echte linkjes en maar 1 rijtje tabs op de pagina die ook maar 1 enkele pagina laten zien. Je maakt het jezelf zo onnodig moeilijk.

Het mooie is dan ook dat de gebruiker niet een half uur hoeft te wachten totdat alle plaatjes zijn ingeladen, jij krijgt minder hoofdpijn met je Javascript, en je gaat niet tegen zowel Microsoft en Apple Human Interface Guidelines in. Gebruik de juiste GUI-elementen voor de juiste taak.

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 01-10-2009 16:24 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
OK, dat was niet echt de bedoeling... Sorry voor dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

calvinturbo, als je iets toe te voegen hebt aan je posts en je bent zelf de laatste poster in een topic, kun je dan asjeblieft de edit-knop gebruiken? Wat je nu doet is niet alleen bijzonder storend, het geeft ook nog eens je topic oneerlijk veel aandacht tegenover de andere topics in de lijst omdat het zo maar bovenaan blijft staan. Als iedereen zo tegen zijn topics bleef schoppen, dan was het hek van de dam. ;)

Daarnaast: je hebt duidelijk geen idee van hoe (i)frames werken. Je zegt dat je de HTML wel kan schrijven en de rest niet, maar dat is niet waar. Je hebt je iframe de naam I1 gegeven. Vervolgens heb je de target van je link niet I1 gemaakt, maar fransframe. fransframe bestaat vervolgens nergens als naam voor een van je iframes. Hoe had je gedacht dat je browser weet over welk frame je het hebt?

Ik denk dat je er goed aan doet eens vanaf nul te beginnen met leren wat je in godesnaam aan het doen bent. Je gebruikt te pas en te onpas iframes (ook gezien je homepage), je CSS is ronduit ranzig, je HTML laat steken vallen (zie mijn vorige alinea). Dit los je niet op door even snel je probleem op te lossen, dit los je op door een fatsoenlijk boek te kopen en er tijd, bloed, zweet en tranen in te steken.

Succes met je probleem verder. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.