[Win2K8] Terminal server connectie met pda

Pagina: 1
Acties:

• donniewiko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Goedemiddag,

ik probeer een connectie tot stand te brengen met een pda over een terminal server connectie.

Ik heb (na nogal wat zwoegen) windows mobility center weten te installeren op de 2k8 server. Maar wil nu een pda kunnen laten connecten via een rdp sessie.

Met printers werkt dit prima dmv easy printing. maar nu ben ik dus op zoek naar een manier om dit dus voor pda's laten werken. (easy pda oid)

Ik heb geprobeerd te googlen maar enige resultaten waren rdp met je mobiel naar windows server. en dat wil ik dus niet.

hoop dat iemand kan helpen.

alvast bedankt

Verwijderd

kan je uberhaupt van het internet erop?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor OS draait er op de door jouw gebruikte PDA? En wat is je hele probleem eigenlijk? Wat werkt er niet?

Het is toch gewoon een kwestie van RDP/Remote Desktop enablen op je server, ervoor zorgen dat er een RDP client op je PDA staat en je PDA verbinden (via Wifi oid) met het netwerk waar de server op te bereiken is en gaan met die banaan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

donniewiko schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:21:
Ik heb (na nogal wat zwoegen) windows mobility center weten te installeren op de 2k8 server.
Wat wil je bereiken daarmee? Nota bene op een TS :X ieuw..

enniekees: WMDC == WMobile, en daar zijn gewoon RDP clients voor als ie al niet standaard in 6.0/6.5 zit.
Hoef je niks bijzonders voor uit te halen, werkt net als op je normale desktop PC (wat tevens de enige plek is waar WMDC thuishoort).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• donniewiko
Ok misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn OP.

Maar wat ik eigenlijk dus wil bereiken is dat een gebruiker vanuit huis connectie maakt met de terminal server, omdat hier een aantal programma's op draaien. En dat hij dus thuis gewoon zijn pda kan aansluiten op zijn laptop om vervolgens gegevens op de terminal server te laden.

pda draait op WM5.

kort samengevat: gegevens moeten van de pda op de terminal server komen.

Verwijderd

Wil je dat hij vanuit huis zijn pda aansluit op zijn laptop om via de pda een internetverbinding op te bouwen zodat de laptop de terminal server kan gebruiken?
Of moet er data vanaf de pda naar de terminal server gestuurd worden?
Of wil je activesync / mobile device center kunnen gebruiken op de terminal sever icm een pda die aan een laptop hangt die verbinding heeft met de terminal server?

In eerste geval: boekje van de pda lezen hoe dat moet ;)
In tweede geval: bestandjes? Shared folders aanzetten? (of hoe het ook heet in de rdp client die je gebruikt)
In derde geval: Denk heel goed na of je zeker weet dat je dit wilt en ga dan googlen of het uberhaubt mogelijk is.

• donniewiko
ok, het gaat dus om het derde geval.

het googlen heb ik ook gedaan. en nu ben ik hier beland.

Verwijderd

Waarom zou je dat willen?
Active sync werkt toch ook prima op de laptop?

Scenario:

Gebruiker sluit pda aan op laptop en kopieert bestanden naar zijn harde schijf.
Gebruiker maakt verbinding met terminal server en kopieert / opent die bestanden vanaf zijn lokale schijf (die als netwerkschijf bereikbaar is in de terminal server sessie, heerlijk al die features).
Waarom moeilijk doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=Active Sync via Terminal Services] lijkt me dan een nuttiger zoekterm dan wat je tot nu toe hebt gebruikt (want PDA Terminal server is te vaag en levert je nou eenmaal garbage op)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• donniewiko
@mental:

de reden waarom we dat dus willen is dat de gebruikers hun data met hun outlook kunnen syncen, maar ook met een maatwerk programma hun gegevens kunnen uploaden naar een database.

@alt-92:

Zo blijkt maar weer dat google de grootste vriend is: en onjuiste formulering je grootste vijand :S

bedankt. ik heb hier bruikbare links kunnen vinden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Active Sync als published app (of als reguliere applicatie binnen een published desktop) werkt alleen in combinatie met Citrix Xenapp. Microsoft Terminal Services heeft hier geen support voor.

Tevens mag het OS van de PDA niet hoger zijn dan Windows Mobile 5.

How to Configure ActiveSync for PDA Synchronization

Er zitten overigens wel wat haken en ogen aan het installeren en inregelen hiervan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1