Toon posts:

Tape unit niet herkend na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een SBS 2003 server met daaraan een Dell tape unit. Deze is even van de stroom afgeweest door een storing. Nu krijg ik hem voor geen mogelijkheid meer aan de praat. Ook in Device Manager zie ik geen Tape Drive/Unit meer terug. Ik heb de volgende melding in de eventlog (zie onder).
Hoe kan ik dit oplossen? is een reboot van de server voldoende? dit zal dan morgen ochtend vroeg pas kunnen.
Het liefst wil ik de server niet rebooten. Iemand enig idee?

The device 'TANDBERG TS400 SCSI Sequential Device' (SCSI\Sequential&Ven_TANDBERG&Prod_TS400&Rev_0330\6&3804dda4&0&110) disappeared from the system without first being prepared for removal.

Groet Jeroen

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Waarschijnlijk werkt die tapeunit alleen maar weer naar een reboot omdat het een scsi device is welke geinitialiseerd moeten worden door de scsi adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Quiksilver schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:56:
Waarschijnlijk werkt die tapeunit alleen maar weer naar een reboot omdat het een scsi device is welke geinitialiseerd moeten worden door de scsi adapter.
Oke dus verder kan ik hier niets aan doen zonder een reboot?
Jammer :(

Verwijderd

rescan devices

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik verschillende keren geprobeerd (als je Device manager bedoeld en dan zoeken naar nieuwe apparaten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:00:
[...]

Heb ik verschillende keren geprobeerd (als je Device manager bedoeld en dan zoeken naar nieuwe apparaten)
dat bedoel ik ja

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan de praat gekregen door mijn backup software een rescan te laten doen. Ook in mijn device manager zie ik het apparaat terug.
Erg apart dat het hier wel herkend wordt en daarna pas in Windows.
Ach ja laat ik er maar niet over nadenken... ;-)

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Pagina: 1