Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem, ik wou dus van IDE overgaan naar AHCI.
Nou heb ik het volgende allemaal geprobeerd maar zonder resultaat (terwijl het voor somige mensen wel werkt)
- Set BIOS back to IDE
- Start Windows
- Run Registry Editor
- Go to HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
- Change the "Start" value to 0
- Reboot and go to BIOS immediately
- Set BIOS to AHCI
werkt niet!
ook heb ik de instalatie opnieuw gedaan onder AHCI maar kreeg ik zodra ik bij de schijven kwam de melding.
this computers hardware may not support booting to this disk.Ensure that the disk's controller is enable in the computer's bios menu.
Ook dit ging dus niet werken, ik kon ook nergens iets vinden van Disk controller op mijn P5K-E wifi moederbord.
verder kon ik ook nergens genoeg informatie vinden over het goed laten werken van AHCI.
Ik krijg het bij mij dus gewoon niet aan de praat.
Ik draai nu windows 7 en zover ik dus lees/en weet zijn er dus wel drivers voor aanwezig in windows 7
Maar het lukt mij gewoon nie .
Iemand die me hier stap voor stap wel mee kan helpen om AHCI werkend te krijgen?
Moederbord asus p5k-e wifi
harddisk Samsung spinpoint f1 750GB
Windows 7
Alvast bedankt, Ivo
Ik zit met een probleem, ik wou dus van IDE overgaan naar AHCI.
Nou heb ik het volgende allemaal geprobeerd maar zonder resultaat (terwijl het voor somige mensen wel werkt)
- Set BIOS back to IDE
- Start Windows
- Run Registry Editor
- Go to HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Msahci
- Change the "Start" value to 0
- Reboot and go to BIOS immediately
- Set BIOS to AHCI
werkt niet!
ook heb ik de instalatie opnieuw gedaan onder AHCI maar kreeg ik zodra ik bij de schijven kwam de melding.
this computers hardware may not support booting to this disk.Ensure that the disk's controller is enable in the computer's bios menu.
Ook dit ging dus niet werken, ik kon ook nergens iets vinden van Disk controller op mijn P5K-E wifi moederbord.
verder kon ik ook nergens genoeg informatie vinden over het goed laten werken van AHCI.
Ik krijg het bij mij dus gewoon niet aan de praat.
Ik draai nu windows 7 en zover ik dus lees/en weet zijn er dus wel drivers voor aanwezig in windows 7
Maar het lukt mij gewoon nie .
Iemand die me hier stap voor stap wel mee kan helpen om AHCI werkend te krijgen?
Moederbord asus p5k-e wifi
harddisk Samsung spinpoint f1 750GB
Windows 7
Alvast bedankt, Ivo
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!