[Windows 7] Dvd/cd-rw station werkt niet meer na installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320368

Topicstarter
Ik heb een clean install met een legitieme versie van windows 7 pro (64-bit) gedaan. sinds ik dit gedaan heb herkent mijn dvd-speler geen cd's meer (wel dvd's dus).

Het is een HL-DT-ST DVDRAM GH15F SCSI CdRom Device (zo staat hij bij apparaatbeheer). De huidige driver is van microsoft.

Ik ben geen echte computerexpert dus als ik bepaalde info toe moet voegen hoor ik het wel....

acties die ik al ondernomen heb:
Driver zoeken (geen gevonden)
installatie van de dvd-speler ongedaan maken en opnieuw laten installeren door windows

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Deze acties zijn vermoedelijk gedaan in het apparaatbeheer? Geeft die een geel uitroepteken aan voor het apparaat? Als je Rechterknop > Eigenschappen doet en kijkt op de tweede tab, is er dan een driver aanwezig?

Je moet eens kijken of Windows Update deze kent en ze voor je aanbiedt als optionele updates, als dat niet het geval is moet je zoeken op de site van de fabrikant van je computer (Dell, HP, ...) naar jouw computer en zien of er daar drivers voor aanwezig zijn.

Als daar niets staat kan je de code GH15F eens proberen te zoeken en zien of er op die manier drivers uitkomen (let op, dit is niet hetzelfde als firmware!). In ieder geval veel succes met de zoektocht naar de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is een driver aanwezig en er is geen geel uitroepteken. de tweede tap van mij is de dvd-regio, bij de tap "stuurprogramma" staat dat het een programma van microsoft is, ik neem aan dat dat de huidige driver is of heb ik dat mis?

in ieder geval, in windows update staat niets. ik heb al op de site gekeken (acer aspire M3641) maar daar staat niks bij. ook had ik al op internet gezocht, maar dan zie ik ze alleen vinden voor GH15F ata en ik neem aan dat dat niet is wat ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Hmm, sorry, heb blijkbaar '(wel dvd's dus)' vergeten te lezen waardoor het leek dat je totaal niets kon. Met dat in rekening en jouw antwoord is er inderdaad met de drivers niets mis. Buiten een poging om de lens proper te maken met een wattenstaafje heb ik niet echt een idee wat een mogelijke oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het CDFS bestandssysteem-service geladen? Weet uit mijn hoofd niet waar je dat kunt bezien in Windows 7, maar grote kans dat deze uitstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog belangrijker: is dit een laptop of een desktop PC?
In dat laatste geval kun je relatief makkelijk testen of het hardware of software is door de drive zelf tijdelijk te vervangen met een andere.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een desktop pc,

- Aan een vieze lens zal het niet liggen want voor de upgrade naar windows 7 deed alles het gewoon prima.
- Over dat CDFS bestandssysteem-service: ik heb geen flauw idee waar ik dat zou moeten zoeken, ik heb al even gegoogled maar ben niet veel wijzer geworden. Hoe kom je daar bij vista/xp, misschien dat ik het dan kan vinden.
- drive vervangen wacht ik liever nog even mee
Pagina: 1