Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FileZilla user management

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb FileZilla FTP server geinstalleerd en via de button groups heb ik een vier tal groepen aangemaakt. Deze groepen hebben rechten op bepaale folders (deze rechten zijn toegekend via FileZilla).

Mijn (logische) volgende stap zou zijn een user aanmaken, dit dus ook gedaan en lid gemaakt aan een groep. Nu maak ik een connectie met de FTP server en zie ik geen folders.

Ik had verwacht dat als ik een groep maak die rechten heeft op bepaalde mappen en ik iemand dan lid maak van deze groep dan ook direct de mappen zichtbaar zijn als een lid zich aanmeld, is dit niet zo of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:00:
Ik had verwacht dat als ik een groep maak die rechten heeft op bepaalde mappen en ik iemand dan lid maak van deze groep dan ook direct de mappen zichtbaar zijn als een lid zich aanmeld, is dit niet zo of doe ik iets verkeerd?
Jawel, dat is wel zo. Dus waarschijnlijk doe je ergens anders iets verkeerd. Je komt sowieso uit in de 'home' folder die je dus correct moet instellen. In ieder geval moet de gebruiker de permissie 'list' hebben.

AFAIK moet je de andere mappen voorzien van een alias die in die home-folder lijken te staan.

Zo heb ik als home-folder D:\FTP. Daar hebben andere users ook uploadrechten. 'E:\Video\Series' heeft een alias 'D:\FTP\Series' en hetzelfde geldt voor F:\Muziek (dat is D:\FTP\Muziek). Als iemand inlogt ziet hij dus standaard:

code:
1
2
3
4
..
Muziek
Series
uploaden alleen in deze map.txt

Misschien kan (of moet) het op een makkelijkere manier, maar dat is in ieder geval hoe ik het met FileZilla heb gedaan.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Inderdaad, waar je in uit komt is de "Home" folder. Ik heb echter aan de groep nog meer folders gekoppeld, hieronder zie je het pad staan zoals ik ze ook aan die groep heb gekoppeld in FileZilla.

C:\
C:\FTP
C:\FTP\software - HOME -
C:\FTP\documenten
C:\FTP\prive
C:\FTP\tijdelijk

De folders software, prive en tijdelijk zie ik nergens terug terwijl de groep waarin ik in zit wel de juiste rechten heeft op die folders.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 15:47 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
Volgens mij kun je - in tegenstelling tot veel andere ftp-serversoftware - niet zomaar omhoog vanuit je HOME-map. Vanuit die C:\FTP\software kun je dus niet omhoog naar C:\FTP. Als je nu van C:\FTP je home-map maakt, moet je volgens mij een eind kunnen komen.

(ik weet niet hoeveel mensen je toegang wilt geven, maar het lijkt mij niet echt verstandig om de hele C:\ toegankelijk te gaan maken...)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke,
Dan doe ik het anders geef ik een ieder rechten op de FTP folder (die maak ik dan home) en de mensen die in een folder onder FTP niet mogen een deny, dan komt het goed lijkt mij.

Verwijderd

hallo ik heb een probleem met de filezilla server
werkte ongeveer 3a4 maanden perfect.
nu ineens kan niemand meer mijn muziek eraf halen .
ze kunnen wel nog muziek erop zetten.
als ze muziek eraf willen halen krijgen ze dit in beeld(kan bestand niet aanmaken andere naam)
wie o wie kan mij helpen
vgr
Pagina: 1