Ati 4850 no signal in sommige spellen.

Pagina: 1
Acties:

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 23:16
Mijn Radeon 4850 doet het in sommige spellen zonder enig probleem (warhammer online BF:2) maar in andere spellen krijg ik een zwart scherm (en loopt de audio nog circa 15 seconden door) en daarna een reboot.
Ik heb al op veel fora gekeken maar nog niet de oplossing gevonden.
Het volgende heb ik gedaan:
-Drivers graca update (en downgrade).
-Overige drivers update. (nforce 550 cipset met AMD 5400 am2)
-Windows XP opnieuw geinstalleerd.
-Koeler op graca geforceert op 100% laten draaien

Het enige wat lijkt te helpen is spelen in een window ipv full screen.

Voorbeeld: In Aion kan ik al een crash verwachten nadat ik even in het character create menu bezig ben. De muziek loopt dan even door maar dan komt ook de reboot (alt+tab werkt niet).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
welke voeding heb je?

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik zou zeggen dat je videokaart gaar is, maar het is dan wel raar dat het niet crashed op alle spellen.
Een andere kan zijn dat je kaart veels te warm word(heb ik zelf ook gehad :( )

Wat zijn de temps van je kaart tijdens het spelen? ;)

What the BBQsaurusrex?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heb je nog een andere graka liggen? Zo ja, zet die erin en kijk of het dan wel werkt. Dan weet je meteen of je graka het probleem is. Ook kan je een andere uitgang van je graka en een ander scherm proberen...

temps en voeding kan altijd maar lijkt me raar dat ie dat selectief bij sommige spellen doet en niet in windowed (aangezien dat toch net zo zwaar is). Een andere uitgang/scherm is in dat opzicht ook niet zo logisch, maar het hele probleem klinkt niet zo logisch dus het proberen waard.:)

[ Voor 42% gewijzigd door bwerg op 01-10-2009 14:11 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sneezzer
Even een extra notitie:
Mijn voeding is een 550 watt chieftec.

Ik ben er al achter dat dit een veel voorkomend probleem is bij de 4850... helaas heb ik de kaart al een lange tijd en geen garantie meer. Ik hoopte eigenlijk dat er een tweak was om dit op te lossen aangezien het me niet echt als een defect voorkomt. De kaart presteerd verder namelijk erg goed in spellen (als ze het doen).

edit: met mijn 7600gt heb ik geen problemen.
edit2: ik heb niet het idee dat de temps het probleem zijn (kan zo even geen temps geven) mijn pc is niet echt een hitte monster en ik heb er 2x8cm intake fan en 2x8cm outtake in zitten. Verder is er niets overklokt.
(de proc blijft bijv. onder de 53c in games)

[ Voor 27% gewijzigd door Sneezzer op 01-10-2009 14:15 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sneezzer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:11:
helaas heb ik de kaart al een lange tijd en geen garantie meer.
Je hebt twee jaar garantie volgens Nederlandse wetgeving, ik neem aan dat je dat dus nog wel hebt :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
Hele andere vraag, staat je pc en monitor op een geaard stopkontakt, zo niet zou ik dat eerst eens doen.

maat van me had zo'n beetje zijn hele pc vervangen, en toen bleek het in het "NIET" geaarde stopkontakt te zitten.

ehhh.. noppes

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Thc_Nbl schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:32:
Hele andere vraag, staat je pc en monitor op een geaard stopkontakt, zo niet zou ik dat eerst eens doen.

maat van me had zo'n beetje zijn hele pc vervangen, en toen bleek het in het "NIET" geaarde stopkontakt te zitten.
Dan voel je alleen lullig als de bliksem inslaat, maar voor de rest hoeft dat niet uit te maken denk k
Verbeter me ff als ik dat fout heb :o

[ Voor 4% gewijzigd door iPims op 01-10-2009 14:36 ]

What the BBQsaurusrex?

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Niet-geaard stopcontact werkt gewoon perfect. Heb altijd niet-geaarde stopcontacten gebruikt, oud huis hé.

Zou het stopcontact maar is laten nakijken als je computer daar niet goed op werkt.

• Sneezzer
Thc_Nbl schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:32:

Het stopcontact is voorzien van randaarde.
Het probleem doet zich ook voor als ik een ander stopcontact gebruik.

• iPims

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Sneezzer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Het stopcontact is voorzien van randaarde.
Het probleem doet zich ook voor als ik een ander stopcontact gebruik.
Ik snap alleen niet waarom daardoor je videokaart het niet meer zou doen :?
Aarde is voor piekstroom meestal veroorzaakt door inslag.. en als je het er niet op heb zitten is je hele pc gaar als de bliksem inslaat

What the BBQsaurusrex?

• Sneezzer
iPims schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:50:
[...]
Aarde is voor piekstroom meestal veroorzaakt door inslag.. en als je het er niet op heb zitten is je hele pc gaar als de bliksem inslaat
Ik weet het ook niet, ik probeer alleen alles uit te sluiten. Ik probeer ook te antwoorden als iemand me probeert te helpen :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
iPims schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:50:
Het werkt ook voor het afvoeren van lekstroompjes. Mijn kast stond altijd onder stroom totdat ik hem aarde. Ik heb ooit eens een computer gehad die op de vreemdste momenten afsloeg. Toen ik hem aarde, was het probleem opgelost.

• Sneezzer
Ok, Ik heb nog altijd dit probleem....
Maar als work-around speel ik nu windowed (maar wel over het volledige scherm) en heb ik geen enkele problemen... vraag me niet waarom dit werkt, ik ben al blij dat het werkt ;-) Nu alleen zorgen dat ik niet per ongeluk op de taakbalk klik haha

Pagina: 1