Plextor PX-860 SA Firmware update?

Pagina: 1
Acties:

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hallo,

Ik heb een Plextor PX-860SA gekocht begin dit jaar. Nu wil ik een Dual layer branden. Ik heb nog iets van 10 lege Dual Layer schijfjes van Platinum (DVD+R DL 8x) Deze worden niet gelezen door mijn plextor. Als ik een Philips DVD+R DL leest hij ze wel? Ik snap er niks van. Ik gebruik nooit Philips en die leest hij wel, en ik gebruik al mijn hele leven Platinums, en daarvan leest hij de Dual Layer schijfjes niet.

Nu heb ik zitten kijken naar een firmware update, aangezien ik nu met 1.00 werk. Echter op Plextor.be is nergens geen firmware update te vinden.

Kan iemand mij helpen voor een firmware update voor de Plextor PX-860 SA zodat die platinums ook gelezen kunnen worden?

http://www.plextor.be/products/DVD_CD/px-860sa.html
hier staat hij niet tussen.

Alvast bedankt!

EDIT: ik heb ook hier gekeken:
http://www.plextoramerica...ask=viewcategory&catid=56

Ook hier staan er veel tussen behalve de PX-860SA. Denk niet dat het verstandig is de firmware van de PX-850SA te gebruiken of wel? ;)

En kan ik misschien mijn Plextor flashen? Heb in een ander topic ook gelezen dat dit model van Plextor (860-SA) van Pioneer is.

Hier heeft men het over flashen naar een Pioneer 117:
Flash Plextor to Pioneer

[ Voor 25% gewijzigd door koffieboontje op 01-10-2009 13:53 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Plextor zou als bedrijf niet meer bestaan. Enkel de Plextor naam wordt nu door LiteOn gebruikt.
Recente 'Plextors' zijn LiteOn drives met een Plextor label en wat extra software.
Dit zou wel verklaren waarom de niet-LiteOn clones (zoals de PX-860SA) niet meer worden ondersteund.

Flashen naar de Pioneer lijkt me dan de enige mogelijkheid.

• koffieboontje
Twister336 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:21:
Plextor zou als bedrijf niet meer bestaan. Enkel de Plextor naam wordt nu door LiteOn gebruikt.
Recente 'Plextors' zijn LiteOn drives met een Plextor label en wat extra software.
Dit zou wel verklaren waarom de niet-LiteOn clones (zoals de PX-860SA) niet meer worden ondersteund.

Flashen naar de Pioneer lijkt me dan de enige mogelijkheid.
Iemand anders zei me dat het juist een Pioneer met een Plextor sticker was.

Als ik hem eenmaal flash naar een Pioneer 117, kan het dan wel ineens zijn dat hij die Platinum DVD+R DL kan lezen?

En is er ook nog een mogelijkheid om weer te downgrader naar de Plextor firmware indien de Pioneer ook niet werkt?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja, jouw drive is inderdaad een Pioneer met Plextor sticker.
Het hele LiteOn verhaal was maar een mogelijke verklaring waarom je geen firmware upgrades voor de PX-860SA vindt. Ik denk daarom dat je niet meer terug naar de Plextor kunt flashen omdat een Plextor firmware gewoon niet te vinden is.
Platinum maakt geen schijfjes maar verkoopt ze enkel onder haar naam. De werkelijke fabrikant kun je achterhalen met de mediacode die je met bv. PlexTools of Opti Drive Control kunt bekijken.
Het is inderdaad mogelijk dat een firmware upgrade de compatibilteit met deze schijfjes verhoogd. Aan een lagere snelheid branden werkt misschien ook.
Maar de beste oplossing is degelijke media te kopen. Verbatim DVD+R DL zijn zowat de enige fatsoenlijke DL schijfjes.

• koffieboontje
Twister336 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:43:
Ja, jouw drive is inderdaad een Pioneer met Plextor sticker.
Het hele LiteOn verhaal was maar een mogelijke verklaring waarom je geen firmware upgrades voor de PX-860SA vindt. Ik denk daarom dat je niet meer terug naar de Plextor kunt flashen omdat een Plextor firmware gewoon niet te vinden is.
Platinum maakt geen schijfjes maar verkoopt ze enkel onder haar naam. De werkelijke fabrikant kun je achterhalen met de mediacode die je met bv. PlexTools of Opti Drive Control kunt bekijken.
Het is inderdaad mogelijk dat een firmware upgrade de compatibilteit met deze schijfjes verhoogd. Aan een lagere snelheid branden werkt misschien ook.
Maar de beste oplossing is degelijke media te kopen. Verbatim DVD+R DL zijn zowat de enige fatsoenlijke DL schijfjes.
Ja dat van die schijfjes wist ik idd ook ja, ik keek altijd naar de media code met het programma dvd-identifier. Maar als ik die Platinum in mn PX-716 stopte leest hij ze wel, en in mn PX-860 zegt hij dat hij helemaal geen media kan vinden/heeft aangetroffen.

Maar als ik dus van die Verbatims haal, daar ben je dus wel van overtuigd dat die wel werken/ gelezen kunnen worden op de PX-860?