Beste Tweakers,
Ik zit met een probleem.
Ik speel graag een potje Call of Duty 4 Multiplayer, en heb dit de afgelopen tijd dan ook veelvuldig gedaan, en heb nooit enige problemen ondervonden zoals de bekende "iw3mp.exe has stopped working bug".
Toch loop ik nu tegen een groot probleem aan. Sinds gisteren loopt mijn gehele pc vast als ik CoD4 online speel.
Dit gebeurt soms al na een minuut, en andere keren pas na een kwartier.
Het beeld loopt dan vast en blijft op de laatst getoonde frame staan, en ook het geluid looped de laatste toon voor ongeveer 5 seconden voordat er helemaal niks meer gebeurt.
Hierna is de pc onbestuurbaar. Alt-tab werkt niet, Ctrl+alt+delete werkt niet, het enige dat nog werkt is een hard reboot.
Als ik het spel hierna opnieuw opstart, kan ik weer enkele minuten spelen voordat deze crash zichzelf herhaald.
Een enkele keer kreeg ik in het post scherm van mijn bios te zien dat de pc was afgesloten nadat de temperatuur te hoog was opgelopen.
Hierop heb ik GPU-Z en Speedfan geinstalleerd, de logfile mogelijkheid aangezet, en ben weer gaan spelen.
Nadat de pc opnieuw met de zelfde symptomen gecrashed was, heb ik de logfile gegevens bekeken en kwam er achter dat de temperatuur helemaal niet te hoog was geweest.
De GPU zat op de 64 graden, en de CPU op de 48.
Voor de zekerheid heb mijn videokaart en cpu iets underclocked, maar dit maakte niks uit, de crashes blijven komen. Ook alle fans op 100% laten draaien maakte niks uit.
Nu ben ik eigenlijk ten einde raad. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken, maar niks lijkt te helpen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem, want ik weet het niet meer.
Hieronder staan mijn systeem specs, en een lijstje met alles wat ik al geprobeerd heb.
Specs:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5400+ 2.80 GHz
Ram: OCZ Memory Reaper HPC Edition DC 4 GB
Mobo: Biostar GF8200 M2+
HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB
Videokaart: XFX GeForce 9600 GSO XXX 384 MB
Voeding: Rasurbo Gaminx 550 Watt
Al geprobeerd:
- Nieuwste versie BIOS
- Nieuwste geforce driver
- Nieuwste chipset driver
- Cod4 gedraait op allerlaagste resolutie etc
- Cod4 meerdere keren opnieuw geinstalleerd
- Temperaturen gechecked
- Fans en heatsinks schoongemaakt
- Prime95 stresstest voor 6 uur, geen errors
Mogelijk heeft iemand nog ideen, ik zou deze graag horen.
UPDATE: Ik heb net wat andere games geprobeerd, namelijk DiRT en Fallout 3, en deze vertonen dezelfde problemen.
De 3D-Mark Vantage test doorstaat mijn systeem wel vlekkeloos.
Met vriendelijke groet,
Sander
Ik zit met een probleem.
Ik speel graag een potje Call of Duty 4 Multiplayer, en heb dit de afgelopen tijd dan ook veelvuldig gedaan, en heb nooit enige problemen ondervonden zoals de bekende "iw3mp.exe has stopped working bug".
Toch loop ik nu tegen een groot probleem aan. Sinds gisteren loopt mijn gehele pc vast als ik CoD4 online speel.
Dit gebeurt soms al na een minuut, en andere keren pas na een kwartier.
Het beeld loopt dan vast en blijft op de laatst getoonde frame staan, en ook het geluid looped de laatste toon voor ongeveer 5 seconden voordat er helemaal niks meer gebeurt.
Hierna is de pc onbestuurbaar. Alt-tab werkt niet, Ctrl+alt+delete werkt niet, het enige dat nog werkt is een hard reboot.
Als ik het spel hierna opnieuw opstart, kan ik weer enkele minuten spelen voordat deze crash zichzelf herhaald.
Een enkele keer kreeg ik in het post scherm van mijn bios te zien dat de pc was afgesloten nadat de temperatuur te hoog was opgelopen.
Hierop heb ik GPU-Z en Speedfan geinstalleerd, de logfile mogelijkheid aangezet, en ben weer gaan spelen.
Nadat de pc opnieuw met de zelfde symptomen gecrashed was, heb ik de logfile gegevens bekeken en kwam er achter dat de temperatuur helemaal niet te hoog was geweest.
De GPU zat op de 64 graden, en de CPU op de 48.
Voor de zekerheid heb mijn videokaart en cpu iets underclocked, maar dit maakte niks uit, de crashes blijven komen. Ook alle fans op 100% laten draaien maakte niks uit.
Nu ben ik eigenlijk ten einde raad. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken, maar niks lijkt te helpen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem, want ik weet het niet meer.
Hieronder staan mijn systeem specs, en een lijstje met alles wat ik al geprobeerd heb.
Specs:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5400+ 2.80 GHz
Ram: OCZ Memory Reaper HPC Edition DC 4 GB
Mobo: Biostar GF8200 M2+
HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB
Videokaart: XFX GeForce 9600 GSO XXX 384 MB
Voeding: Rasurbo Gaminx 550 Watt
Al geprobeerd:
- Nieuwste versie BIOS
- Nieuwste geforce driver
- Nieuwste chipset driver
- Cod4 gedraait op allerlaagste resolutie etc
- Cod4 meerdere keren opnieuw geinstalleerd
- Temperaturen gechecked
- Fans en heatsinks schoongemaakt
- Prime95 stresstest voor 6 uur, geen errors
Mogelijk heeft iemand nog ideen, ik zou deze graag horen.
UPDATE: Ik heb net wat andere games geprobeerd, namelijk DiRT en Fallout 3, en deze vertonen dezelfde problemen.
De 3D-Mark Vantage test doorstaat mijn systeem wel vlekkeloos.
Met vriendelijke groet,
Sander
[ Voor 3% gewijzigd door Pali op 01-10-2009 14:15 ]