Hallo,
Ik zit nu enkele dagen met C++/CLI te programeren en stuit nu op een probleem dat ik niet heb kunnen oplossen.
Ik heb de volgende test class:
In deze class heb ik de volgende Constructor functie:
Bedoeling is, dat wanneer ik een instance van deze class aanmaak, een TcpClient mee geef aan de private: client variable.
In de functie ConnectionHandler staat bijvoorbeeld het volgende:
Hoe krijg ik het nu in mijn constructor voor elkaar dat hij, ofwel een kopie, ofwel naar newClient verwijst, zodat ik deze in de rest van mijn object kan gebruiken.
Dus een beetje dit idee (c voorbeeldje):
Ik zit nu enkele dagen met C++/CLI te programeren en stuit nu op een probleem dat ik niet heb kunnen oplossen.
Ik heb de volgende test class:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| namespace TestClasses { using namespace System::Net::Sockets; public ref class ClientThread { private: TcpClient^ client; public: ClientThread(TcpClient^ newClient); static void ConnectionHandler(); }; } |
In deze class heb ik de volgende Constructor functie:
code:
1
2
3
4
| TestClasses::ClientThread::ClientThread(TcpClient^ newClient) { client = newClient; } |
Bedoeling is, dat wanneer ik een instance van deze class aanmaak, een TcpClient mee geef aan de private: client variable.
In de functie ConnectionHandler staat bijvoorbeeld het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| void TestClasses::ClientThread::ConnectionHandler() { NetworkStream^ stream = client->GetStream(); // Doe iets met stream..... } |
Hoe krijg ik het nu in mijn constructor voor elkaar dat hij, ofwel een kopie, ofwel naar newClient verwijst, zodat ik deze in de rest van mijn object kan gebruiken.
Dus een beetje dit idee (c voorbeeldje):
code:
1
2
3
4
5
6
| void printIets(int i) { int *j; j = &i; (*j)++; printf("%d", i); } |