Toon posts:

Router krijgt maar geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit op een kot met een aantal medestudenten en wij delen onze internetverbinding via een Belkin router. Ik geraak gemakkelijk op de router (via een LAN hub die met de router verbonden is) door IP 192.168.2.1 te gebruiken.

Daar staat er "NO CONNECTION", zoals jullie in de onderstaande afbeelding kunnen zien. Ik kies voor de PPPoe-verbinding (met LLC) en VPI 8-35 (doet dat er iets toe?). Het paswoord en de login zijn juist want ik kan ermee inloggen op de website en de account bekijken (volume usage). Het is wel een schijtprovider, euphonynet.be, maar die heb ik zelf niet gekozen. Het was de keuze van de huisbaas - waarschijnlijk om financiële redenen, de geldwolf. Enfin, de andere huisgenoten zijn allemaal meisjes en één jongen en die weten omzeggens niets van internetproblemen. Alles rust op mijn schouders.

De router resetten naar fabrieksinstellingen hielp niet. De stekker uittrekken en weer insteken hielp ook niet (ook al heb ik maar 8 seconden gewacht vooraleer ik hem er weer instak - moest dat langer?)

De router krijgt geen WAN IP. In de handleiding zie ik dat dit IP door de ISP wordt toegewezen. Jah, dat is dus het probleem... geen verbinding met de ISP. In de eerste afbeelding die ik genomen heb, zie je onder andere dat ADSL goed werkt (althans, zo lijkt het mij).

Weten jullie wat ik kan doen? Ik ben ten einde raad en straks moeten we een technicus laten komen voor een (waarschijnlijk) simpel probleem.

Dank bij voorbaat.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2uxzm2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/289iemf.jpg

Verwijderd

Om welke ISP gaat het?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft het eerst wel zo gewerkt?

zo ja, gewoon met die (schijt)provider bellen? lijkt me dat alles aan jouw kant goed staat.

• braminator80
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2020
Het kan natuurlijk zijn dat MAC filtering aan de kant van je provider aan staat. ADSL settings lijken goed te staan volgens de supportpagina van euphonynet.

Bel eens met de helpdesk zou ik zeggen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:06:
Het is wel een schijtprovider, euphonynet.be, maar die heb ik zelf niet gekozen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
verwijder bij de login naam eens de .be.

dus ipv login@euphonynet.be gewoon login@euphonynet

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Het euvel is ondertussen opgelost. Er was inderdaad een probleem aan de kant van de provider.
Pagina: 1