• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen welke over het algemeen hoge performance moet leveren voor de komende 3-5 jaar. Het enige wat ik eigenlijk nooit doe met de computer is het spelen van spelletjes, maar wel veel afspelen van films etc. De videokaart is dus van ondergeschikt belang, maar moet natuurlijk nog wel wat aankunnen. Wat ik wel belangrijk vind is een stil systeem, daar hoort een passief gekoelde videokaart dus ook bij.

In de BBG van september heb ik de systemen eens bekeken en kom tot de conclusie dat de HD4550 passief gekoeld geleverd wordt, voorzien is van HDMI en met simpele graphics aardig mee kan komen. Ik zag daarbij ook dat deze Crossfire ondersteund. Mijn vraag is dus eigenlijk, heeft iemand dit al eens geprobeerd en heeft het ook nut bij bijvoorbeeld verschillende films afspelen in meerdere kamers direct vanaf de computer?

telefoontoestel

Verwijderd

De nieuwe generatie ATi kaarten schijnt bijzonder stil te zijn en hebben een laag idle verbruik. Zie:

reviews: AMD laat ATI HD 5870 met DirectX 11 los

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je crossfire willen? Zeker met zo'n budgetkaart is het compleet belachelijk om dat te doen. Zet er dan een snellere in als je de snelheid nodig hebt (een 4850 of 4870 bijvoorbeeld), maar als je nooit games speelt is het nogal overbodig natuurlijk.
Als je de kaarten wil gebruiken voor hardwareacceleratie om films af te spelen maakt het in principe niet uit of je nu een HD4350 of HD4890 hebt, dat kunnen ze allemaal.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je méér prestaties wil dan een HD4550, neem je gewoon een HD4650/4670. Makkelijker, goedkoper en zuiniger. Ook lijkt me crossfire met passieve videokaarten niet zo handig. Passieve koeling betekent dat de kaarten door airflow in je kast gekoeld moeten worden, zet je twee van deze kaarten in je kast dan kan dat (eventueel) warmteproblemen geven...
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:07:
De nieuwe generatie ATi kaarten schijnt bijzonder stil te zijn en hebben een laag idle verbruik. Zie:

De low-end kaarten komen pas begin 2010 uit, dus als je kan wachten is het leuk maar HD afspelen kan de HD4000-serie ook wel.

[ Voor 41% gewijzigd door bwerg op 01-10-2009 12:51 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het gaat mij ook niet om de kracht. Voor mij is belangrijk dat ze passief gekoeld zijn voor het geluid, maar wel meerdere hdmi aansluitingen hebben zodat er zonder al te veel moeite verschillende films afgespeeld kunnen worden op meerdere televisies. Ik vraag mij dus af of dit hiermee ook mogelijk zal zijn.

telefoontoestel

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kaarten in crossfire ondersteunen niet meer uitgangen dan losse kaarten. Je moet ze dan juist nìet in crossfire zetten, maar twee losse kaarten hebben :)

Als je een beetje een goede airflow in je kast hebt moet het wel lukken. Maar ik zou nog even nazoeken hoe goed die kaarten koel blijven, passief + meerdere kaarten vind ik (zoals ik eerder al zei) riskant. Misschien valt het wel mee met de warmte. Maar je moet toch fans in je kast hebben om die airflow te verzorgen. Sommige (aftermarket of custom-) fans zijn ook erg stil, ik zou dus eens kijken of er geen low-end kaarten zijn met extra stille koelers.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die low-end kaartjes worden niet heel warm. Ook niet passief. Maar als je het voor de HDMI aansluitingen doet kan je ook wel HD4350's nemen. Die kan het ook zat baas, zoals Terw Dan al zegt, en zijn nog een stuk goedkoper.

Dit kaartje lijk me dan ideaal:
pricewatch: Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI

[ Voor 37% gewijzigd door Bolletje op 02-10-2009 22:05 ]

Verwijderd

Of een 4770, die zijn ook niet verkeerd...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:27:
Of een 4770, die zijn ook niet verkeerd...
Passief? En twee in een stille kast? Voor alleen HD te kijken? Niet doen! :P

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:07:

Haha, ja joh, gooi er een 5870 in om wat Blu-Raytjes te bekijken XD.

Daarbij is deze kaart inderdaad stiller als andere HIGH-END kaarten maar de mid-range is nog even 10x zo stil.
Pagina: 1