Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Machinarium is een point-and-click adventure van indie-ontwikkelaar Amanita Design.

Het gaat over een robotje die weggegooid wordt en weer terug de stad in wil.
Of iets in die richting

Het spel valt vooral op door het aparte artwork.
Ook schijnen de puzzels wat onconventioneler te zijn.

Filmpje:

De demo is vandaag uitgekomen en is hier te downloaden (33Mb)

Het spel komt op 16 oktober uit via digitale distributie, zoals Steam.
En natuurlijk ook een linkje naar de Machinarium-site :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er heel erg apart uit. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nou, ik heb de demo gespeeld, helaas is het best kort, 3 levels/schermen.

Maar het zijn leuke puzzeltjes, een beetje makkelijk, maar het zijn natuurlijk de eerste 3 levels.
Het ziet er leuk uit, sfeer en geluid is helemaal prima :)

Alleen jammer dat ze het rechtermuisklikmenu niet disabled hebben (het is een Flash-spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:55:
Alleen jammer dat ze het rechtermuisklikmenu niet disabled hebben (het is een Flash-spel).
Zal toch niet zo enorm veel werk zijn om dit in de final of de eerste patch te doen? Jij zal niet de enige zijn dit dit irritant vind waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Zal toch niet zo enorm veel werk zijn om dit in de final of de eerste patch te doen? Jij zal niet de enige zijn dit dit irritant vind waarschijnlijk.
Mailtje gestuurd, 5 minuten later een reply (van de maker himself :) ):
thanks Remy,

unfortunately it's impossible to disable the right click menu in the
Flash. we don't like it either.

best,
jakub
Helaas, dus.
(Wel netjes dat-ie zo snel reageert!)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 01-10-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:06
Vond Samorost al heel mooi gemaakt en ga deze zeker kopen. Alleen al voor het stijltje en de achtergrond muziek. :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb maar gekocht op Steam voor 13.50 ofzo. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Geniaal tot nu toe, zit alleen vast bij het water systeem waar je 3 wrenches hebt om de water leiding te sluiten. Maar ik snap niet of het water 2kantig stroomt of 1 stroom richting heeft. Is niet echt duidelijk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Postius schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:34:
Maar ik snap niet of het water 2kantig stroomt of 1 stroom richting heeft. Is niet echt duidelijk.
Het heeft 1 stroomrichting, linksonder staat immers een pijl naar rechts welke kant het op stroomt.

't Spel is z'n geld zeker waard.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 17:50
Ik heb het uitgespeeld vandaag.

Ben gelijk opzoek gegaan naar iets vergelijkbaars want deze manier van spelletjes spelen bevalt me wel ;)

Weten jullie toevallig nog iets?

Ik kwam via googlen Trine tegen, ander soort spel maar schijnt ook met puzzels enzo te zijn en vooral slim nadenken.

Als jullie nog wat anders weten, ik hoor het graag!

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dutch Lion schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:50:
Ik heb het uitgespeeld vandaag.

Ben gelijk opzoek gegaan naar iets vergelijkbaars want deze manier van spelletjes spelen bevalt me wel ;)

Weten jullie toevallig nog iets?

Ik kwam via googlen Trine tegen, ander soort spel maar schijnt ook met puzzels enzo te zijn en vooral slim nadenken.

Als jullie nog wat anders weten, ik hoor het graag!
Point en click adventure is al enkele jaren dood. Ik ben nu bij de 3 muzikanten enig idee op hoeveel % ik nu zit?

dreamfall & The longest Journey geloof ik is wel een leuk adventure. Runaway 1 is aardig, en fahrenheit staat me bij. Maar point&click adventures zijn gewoon zo goed als dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
@ Dutch Lion,
Nee, Trine is een totaal ander concept. Dat is een platform/actie-spelletje, en Machinarium gaat puur over point&click puzzels oplossen. Trine bevat wel puzzels, maar de manier waarop is echt compleet anders.

Bekijk deze maar eens:
http://www.youtube.com/wa...TJFsI6xyo&feature=related

Heb de demo van Machinarium trouwens een tijdje geleden gespeeld, erg leuk :)
Ben van plan de volledige versie nog een keertje te kopen, maar dat komt nog wel. Voorlopig even geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 26-09 17:50
@ Melkunie

Ik ging het gisteren spelen en kwam er inderdaad achter dat het veel anders is. (minder leuk)

@postius
Waar je nu zit is het laatste level maar dat is enorm uitgebreid twee tot drie keer zoveel werk als de levels die je tot nu toe gehad hebt. (Mocht je er niet meer uitkomen kan ik miss wel paar tips geven ;) )

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:06:
[...]

Point en click adventure is al enkele jaren dood. Ik ben nu bij de 3 muzikanten enig idee op hoeveel % ik nu zit?

dreamfall & The longest Journey geloof ik is wel een leuk adventure. Runaway 1 is aardig, en fahrenheit staat me bij. Maar point&click adventures zijn gewoon zo goed als dood.
Point en click is helemaal niet dood. Ze liggen alleen niet bij de FRS/Dixons en daarom ziet niemand ze liggen. Gevolg: niemand koopt ze, waardoor retailers ze niet inkopen, en daarmee is het cirkeltje rond. In webshops zijn ze nog genoeg verkrijgbaar, als je maar even zoekt. Paar titels van de afgelopen paar jaar: alle Telltale episodische games zoals Tales of Monkey Island, Wallace&Gromit en Sam&Max, Secret Files (twee delen), Sherlock Holmes (diverse delen), Agatha Christie (diverse delen), (bij beiden wel opletten dat je niet de seek&find casual games koopt) Dracula 3, Dracula Origin, Overclocked, So Blonde, Dark Fall, Ceville, Barrow Hill, Rhiannon, Darkness Within, Still Life 2, Sinking Island, Art of Murder, Memento Mori, A Vampyre Story, Murder in the Abbey, binnenkort Return to Mysterious Island 2, Dark Fall 3, 15 Days, A New Beginning, Gray Matter, Black Mirror 2, The Whispered World, Edna & Harvey, The Book of unwritten Tales (die laatste paar zijn al uit in Duitsland)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Point en click is helemaal niet dood. Ze liggen alleen niet bij de FRS/Dixons en daarom ziet niemand ze liggen. Gevolg: niemand koopt ze, waardoor retailers ze niet inkopen, en daarmee is het cirkeltje rond. In webshops zijn ze nog genoeg verkrijgbaar, als je maar even zoekt. Paar titels van de afgelopen paar jaar: alle Telltale episodische games zoals Tales of Monkey Island, Wallace&Gromit en Sam&Max, Secret Files (twee delen), Sherlock Holmes (diverse delen), Agatha Christie (diverse delen), (bij beiden wel opletten dat je niet de seek&find casual games koopt) Dracula 3, Dracula Origin, Overclocked, So Blonde, Dark Fall, Ceville, Barrow Hill, Rhiannon, Darkness Within, Still Life 2, Sinking Island, Art of Murder, Memento Mori, A Vampyre Story, Murder in the Abbey, binnenkort Return to Mysterious Island 2, Dark Fall 3, 15 Days, A New Beginning, Gray Matter, Black Mirror 2, The Whispered World, Edna & Harvey, The Book of unwritten Tales (die laatste paar zijn al uit in Duitsland)...
Ja en de meerderheid van die remakes is aardig slecht imo. Ze halen niet het niveau van wat er is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remakes? Ik heb helemaal geen remakes genoemd in mijn lijstje...
Maar goed, terug naar Machinarium. Ik wacht op de boxed release via Daedalic (Duitsland), die is wel een stukje duurder maar je krijgt er dan wel Samorost 2 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Laatst online: 22:34
Ik vind het echt een leuk spel, de puzzels zijn super, en vooral de art is echt heel erg mooi!

M'n moeder en ik hebben het allebei al uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Ze gaan hem ook releasen voor Linux dacht ik. Ik heb hem zelfs al voorbij zien komen op usenet voor Linux dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34
Spel net gekocht via Steam. Erg mooie adventure. Fijn dat deze genre toch weer wat meer aandacht krijgt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:57:
Ze gaan hem ook releasen voor Linux dacht ik.
Het is een Flash-game, dus best mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een bug ontdekt, bij die level met de 3 muzikanten heb je bij het fontijn een klok waar je
spoiler:
die sluitel in moet doen zodat je hem kan rond draaien
Maar als je daarop je andere dingen in je inventory doet gaan ze weg
spoiler:
en zie je hem gewoon de sluitel erin doen
maar je bent je items kwijt. Ik denk niet at dit de bedoeling was.

Oh ik heb gepatched en heb de items terug. Gelukkig maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 08-12-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu in de aanbieding op Steam, voor de helft van de prijs. Heb hem net gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

nFo

Ook op steam gekocht, erg mooi art design. _/-\o_
Keer wat anders dan al dat shooter geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

nFo schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:08:
Ook op steam gekocht, erg mooi art design. _/-\o_
Keer wat anders dan al dat shooter geweld.
Ik moet zeggen dat dit soort games een beetje ondergesneeuwd raken door grafisch mooie shooters. Eeuwig zonde naar mijn mening. Hoewel ik beide genres leuk vind, draag ik de puzzle-(adventure)-games zeker een warm hart toe. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woensdag begonnen aan deze game op de PS3. Ik vermaak me er prima mee. Soms is het best zoeken naar de oplossing van een puzzel of zie ik een voorwerp over het hoofd wat ik had moeten meenemen. Erg grappig vind ik ook de ingame videogames die je allemaal tegenkomt.

@anandus: Is het misschien mogelijk om de OP nog wat op te frissen aangezien de game op zo'n beetje ieder gangbaar systeem is uitgebracht?
Pagina: 1