Javascript werkt niet meer met !DOCTYPE Transitional

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik snap het niet. Ik heb een javascript dat een popup div laat zien met daarin een plaatje.
Op het moment dat ik het html bestand begin met

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Werkt mijn javascript niet meer goed. Hij laat de popup div wel zien maar hij verwerkt mijn functies niet goed.
Ik zet namelijk in de popup div dingen als breedte/hoogte en achtergrond afbeeldingen op deze manier:

e = document.getElementById('advertentie');
e.style.background='url('+ file +')';
e.style.width = mywidth;
e.style.height = myheight;

Kan het zijn dat javascript op een bepaalde manier niet meer werkt als je een doctype toepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Serveer je je pagina ook als XHTML? Wat gebeurt er als je HTML4.01 strict of transitional gebruikt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Valideert je pagina wel?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 18:11
Probeer dit anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

In welke browsers heb je dit getest? Is het er eentje die problemen heeft, of allemaal?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Klopt.

Je moet officieel de eenheid opgeven voor de width en height properties, net zoals je dat in een normale CSS style regel ook moet. Voor oudere doctypes en/of quirksmode wordt impliciet 'px' aangenomen als de eenheid ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanx, met 'px' achter de maatvoering werkt hij weer!. nu doet alleen het slepen van de div niet meer.
Ik denk dat hier ook iets aan toe gevoegd moet worden. de waardes van clientX en clientY werken toch ook met pixels of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
verzeker je ervan dat de code niet probeert 10 van "100 px" af te halen maar dat het eerst wordt omgezet in een echt getal en later weer terug naar een string
Pagina: 1