verbinden met meerdere SMB locaties

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:13
Bij mij op campus hebben we een server draaien via samba, deze benader ik op mn mac via een smb verbinding.

smb://server.campus.mijnopleiding.nl/

Nu is het geval dat er op deze server meerdere locaties zijn met allen een eigen login en password bv;

smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep2

nu is het zo dat ik graag deze locaties beide ingelogd wil hebben, maar zodra ik op groep 1 inlog, is groep 2 de inlog ook kwijt.

er is een tip die ik via google gevonden heb om in te loggen via

smb://groep1@server.campus.mijnopleiding.nl/groep1

op deze manier hoef je alleen nog maar een wachtwoord in te vullen, maar in de situatie waar ik verbonden ben met groep 1, en ik mij verbind met groep 2, mijn verbinding met groep 1 is omgezet naar een verbinding met groep 2.

Is er een manier om wel gelijktijdig met deze 2 mappen verbonden te zijn ? Liefst via de finder..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Softwareproblemen horen in Apple Software & Diensten, niet in Apple Computers :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Volgens mij is dit by design van SMB onmogelijk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04
Volgens mij klopt er dan serverside iets niet meer als je verbinding met groep1 wordt 'omgezet' naar een verbinding naar groep2. Als jij namelijk gewoon twee afzonderlijke netwerkshares opent (zoals je al aangeeft) mount de Finder ze toch als apart toegankelijke schijven?

Je kunt als je een share wilt aanmaken (CMD-K) ook een shortcut maken, ook mét password:
smb://user:pass@server.ext/map

Deze actie kun je ook in een simpel scriptje zetten wat automatisch opent bij inloggen of aanroepen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04
Of serverside: echt twee daadwerkelijk verschillende shares definieren, en niet twee verschillende mappen in een bepaalde share aanroepen (waarbij ik denk te begrijpen wat je bedoelt met 'wordt omgezet naar groep2').

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:13
Wat ik bedoel met het omzetten van is dat er dit gebeurt (proces beschrijving...)

CMD-K
smb://groep1@server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
(*wachtwoord intypen)
Verbinding met groep1, te zien als gemount station in de finder (rechtsboven in staat ook verbonden als groep1)

CMD-K
smb://groep2@server.campus.mijnopleiding.nl/groep2
(*wachtwoord intypen)
Nieuwe verbinding is geopend in de finder (staat ook als 2e station gemount), maar als ik nu naar het gemounte station ga die gecreerd is bij stap 1, dan staat daar ineens dat ik als groep 2 ingelogt ben.
(dus ik heb 2 gemounte stations die allebei naar hetzelfde punt verwijzen op de server (groep2))

Ik ga het nog proberen met de "user:pass@" tip, maar bovenstaand is zoals het nu werkt (of niet werkt)

Verwijderd

willem169 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:16:
Volgens mij klopt er dan serverside iets niet meer als je verbinding met groep1 wordt 'omgezet' naar een verbinding naar groep2. Als jij namelijk gewoon twee afzonderlijke netwerkshares opent (zoals je al aangeeft) mount de Finder ze toch als apart toegankelijke schijven?

Je kunt als je een share wilt aanmaken (CMD-K) ook een shortcut maken, ook mét password:
smb://user:pass@server.ext/map

Deze actie kun je ook in een simpel scriptje zetten wat automatisch opent bij inloggen of aanroepen.
Ik zit met hetzelfde probleem; wil naar een server met meerdere locaties (users) via 1 mac tegelijkertijd verbinden. Wat jij beschrijft werkt helaas niet.

Iemand nog een idee?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De gemounte share naar het devicesoverzicht slepen maakt ook geen verschil?
Pagina: 1