Bij mij op campus hebben we een server draaien via samba, deze benader ik op mn mac via een smb verbinding.
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/
Nu is het geval dat er op deze server meerdere locaties zijn met allen een eigen login en password bv;
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep2
nu is het zo dat ik graag deze locaties beide ingelogd wil hebben, maar zodra ik op groep 1 inlog, is groep 2 de inlog ook kwijt.
er is een tip die ik via google gevonden heb om in te loggen via
smb://groep1@server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
op deze manier hoef je alleen nog maar een wachtwoord in te vullen, maar in de situatie waar ik verbonden ben met groep 1, en ik mij verbind met groep 2, mijn verbinding met groep 1 is omgezet naar een verbinding met groep 2.
Is er een manier om wel gelijktijdig met deze 2 mappen verbonden te zijn ? Liefst via de finder..
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/
Nu is het geval dat er op deze server meerdere locaties zijn met allen een eigen login en password bv;
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
smb://server.campus.mijnopleiding.nl/groep2
nu is het zo dat ik graag deze locaties beide ingelogd wil hebben, maar zodra ik op groep 1 inlog, is groep 2 de inlog ook kwijt.
er is een tip die ik via google gevonden heb om in te loggen via
smb://groep1@server.campus.mijnopleiding.nl/groep1
op deze manier hoef je alleen nog maar een wachtwoord in te vullen, maar in de situatie waar ik verbonden ben met groep 1, en ik mij verbind met groep 2, mijn verbinding met groep 1 is omgezet naar een verbinding met groep 2.
Is er een manier om wel gelijktijdig met deze 2 mappen verbonden te zijn ? Liefst via de finder..