Je hebt inderdaad die twee opties. Qua geluid maakt het niets uit aangezien je met de AVR 155 altijd een optische kabel vanaf de PS3 en decoder moet trekken. Beeld wat door de receiver heen gaat of direct naar de tv maakt niet uit qua kwaliteit. Voordeel van eerst naar de receiver is dat daar alle kabels heen gaan en je dus maar één HDMI kabel voor het beeld naar je tv hebt.
Als je tv een S/PDIF uitgang heeft kan je die ook naar de receiver doen, maar dat is niet nodig aangezien het dan dubbel wordt. Dus die kan je achterwege laten. Is alleen leuk als je analoge tv kijkt en dat geluid ook over je surround set wilt.
Voordeel van een receiver die wel het audio deel uit het signaal kan halen is dat je nog minder kabels hebt liggen, want dan kan je die optische kabels achterwege laten. Plus dat je via HDMI de LPCM kan versturen van DTS HD en Dolby TrueHD, dus dan heb je HD Audio desondanks de receiver geen HD Audio codecs aan boord heeft.
Het is maar net wat jij gezegd hebt te willen. Want voor alleen het aansluiten van een PS3 en decoder voldoet de AVR 155 gewoon. Als je hebt gezegd dat je een receiver wilt die niet beperkt is tot HDMI Pass Through dan hebben ze je inderdaad verkeerde informatie gegeven. Maar veelal lopen dit soort dingen uit in een welles-nietes spelletje. Maar als de receiver nog in doos zit kan je volgens mij gewoon gaan ruilen, zeker als je er een duurder exemplaar voor terug neemt.
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de service van Correct. Had een Onkyo TX-SR806 gekocht en die bleek niet goed te zijn. Deze heb ik kunnen teruggeven en mijn geld terug gehad. Heb dus een gebruikt product in een doos welke open is geweest geretourneerd en kreeg gewoon de €799,- terug. Dus denk dat jouw geval van ruilen ook wel goed moet gaan.
Ik weet alleen niet of de AVR 255 wel HDMI audio ondersteunt en dergelijke, want in Harman Kardon receivers ben ik niet zo thuis. Het is en blijft natuurlijk de vraag of je het ook nodig hebt audio over HDMI, want zoals gezegd scheelt het alleen wat kabels en kan je van HD Audio over LPCM genieten. Maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken en of je de meerprijs er voor over hebt
[
Voor 31% gewijzigd door
FeaR op 01-10-2009 11:08
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.