AVR 155 - PS3 - HD decoder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 17:29
Goedemorgen,

Ik lees veel berichten dat de AVR 155 niet is geschikt om geluid via HDMi door te sturen, echter alleen beeld. Het probleem is dat ik de Harman Kardon AVR 155 al heb aangeschaft en ik het dus hiermee moet doen.

Graag wil ik wel mijn PS3 en hd decoder via de surround speakers wil laten lopen. (HKTS7 zijn de speakers)
Wat zijn mijn mogelijkheden?
- PS3 en HD decoder nu met HDMI direct aansluiten en via optische kabel naar de Receiver?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:31

FeaR

In GoT we trust

De AVR 155 heeft alleen HDMI Pass Through. Dus zowel het video- als audiosignaal gaat door de receiver heen en naar de tv. Je tv geeft dus zowel het geluid als beeld weer. Dit in tegenstelling tot andere receivers welke het audiodeel van het HDMIsignaal kunnen halen en dit over de speakers afspelen.

Je zal je PS3 en HD Decoder dus inderdaad nog met de optische kabel op de AVR 155 aan moeten sluiten wil je geluid hebben. Beeld hoeft zelfs niet perse door de receiver omdat het geluid toch via de andere kabel terug moet. Voordeel van wel door de receiver is dat je minder kabels naar de tv hebt lopen en de AVR 155 gewoon als HDMI switch gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
Hardstikke bedankt! ik zit nu toch te overwegen om een AVR 255 te halen, De AVR 155 zit nog in de doos, dus hopen dat ik hem nog kan inruilen. Ik geloof wel dat ik dan nog een keer het bedrag van de AVR 155 moet bij betalen. (Bij correct in Rotterdam gekocht, ik vind het slecht dat hun mij aanraden de AVR155 te nemen om PS3 en Decoder via HDMI aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
Maar als ik jou beschijving goed begrijp heb ik nu 2 opties.

1.
PS3 en HD decoder met HDMI naar Receiver. En dan van de HDMI out naar de TV
En dan nog vanaf de PS3 en HD decoder een Optische kabel naar de receiver (moet er dan ook nog een optische kabel naar TV?)(sorry hoor ben een leek in dit soort apparaten)

2.
PS3 en HD decoder beide direct met HDMI naar TV, en dan allebei met een optische kabel naar Receiver.

Zit er nog verschil in geluids-beeld kwaliteit in deze opties? Of maakt dat helemaal niks uit?

Bedankt nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je hebt inderdaad die twee opties. Qua geluid maakt het niets uit aangezien je met de AVR 155 altijd een optische kabel vanaf de PS3 en decoder moet trekken. Beeld wat door de receiver heen gaat of direct naar de tv maakt niet uit qua kwaliteit. Voordeel van eerst naar de receiver is dat daar alle kabels heen gaan en je dus maar één HDMI kabel voor het beeld naar je tv hebt.
Als je tv een S/PDIF uitgang heeft kan je die ook naar de receiver doen, maar dat is niet nodig aangezien het dan dubbel wordt. Dus die kan je achterwege laten. Is alleen leuk als je analoge tv kijkt en dat geluid ook over je surround set wilt.

Voordeel van een receiver die wel het audio deel uit het signaal kan halen is dat je nog minder kabels hebt liggen, want dan kan je die optische kabels achterwege laten. Plus dat je via HDMI de LPCM kan versturen van DTS HD en Dolby TrueHD, dus dan heb je HD Audio desondanks de receiver geen HD Audio codecs aan boord heeft.

Het is maar net wat jij gezegd hebt te willen. Want voor alleen het aansluiten van een PS3 en decoder voldoet de AVR 155 gewoon. Als je hebt gezegd dat je een receiver wilt die niet beperkt is tot HDMI Pass Through dan hebben ze je inderdaad verkeerde informatie gegeven. Maar veelal lopen dit soort dingen uit in een welles-nietes spelletje. Maar als de receiver nog in doos zit kan je volgens mij gewoon gaan ruilen, zeker als je er een duurder exemplaar voor terug neemt.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de service van Correct. Had een Onkyo TX-SR806 gekocht en die bleek niet goed te zijn. Deze heb ik kunnen teruggeven en mijn geld terug gehad. Heb dus een gebruikt product in een doos welke open is geweest geretourneerd en kreeg gewoon de €799,- terug. Dus denk dat jouw geval van ruilen ook wel goed moet gaan.

Ik weet alleen niet of de AVR 255 wel HDMI audio ondersteunt en dergelijke, want in Harman Kardon receivers ben ik niet zo thuis. Het is en blijft natuurlijk de vraag of je het ook nodig hebt audio over HDMI, want zoals gezegd scheelt het alleen wat kabels en kan je van HD Audio over LPCM genieten. Maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken en of je de meerprijs er voor over hebt :)

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 01-10-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
Hardstikke bedankt! Het is me helemaal gelukt, alles aangesloten en het geluid is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aangesloten op de AVR 155 of heb je toch maar de AVR 255 gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkmate1
Nee heb het gewoon bij de AVR 155 gehouden. En tot dusver vind ik het geluid perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227505

In het verlengde hiervan heb ik ook nog een vraagje naar de optimale aansluitingen.

Ik ben in het bezit van de volgende apparaten:

HK AVR 155
Humax TV-ontvanger (van ZIGGO)
WD TV (mediaspeler)
HK DVD speler

De humax is via een scartkabel aangesloten op de TV
De humax is via een optische kabel aangesloten op de versterker (OPT1)
De WD TV is via HDMI aangesloten op de TV
De WD TV is via een optische kabel aangesloten op de versterker (OPT2)
De DVD speler is via een coax-kabel aangesloten op de versterker
En er loopt nog een HDMI kabel van de versterker naar de TV

Eigenlijk doet alles het, behalve dan dat het me niet lukt om het geluid van de WD TV via de versterker te laten lopen. Als ik het optische kabeltje echter aansluit op OPT1, werkt het wel.

Op het moment dat ik TV kijkt zie ik op de versterker VIDEO2/OPT1. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat hij switched naar VIDEO2/OPT2 als ik de WD TV gebruik?

Of moet ik alles helemaal anders aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Anoniem: 227505 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:
In het verlengde hiervan heb ik ook nog een vraagje naar de optimale aansluitingen.

HK AVR 155
WD TV (mediaspeler)
HK DVD speler

Eigenlijk doet alles het, behalve dan dat het me niet lukt om het geluid van de WD TV via de versterker te laten lopen. Als ik het optische kabeltje echter aansluit op OPT1, werkt het wel.

Op het moment dat ik TV kijkt zie ik op de versterker VIDEO2/OPT1. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat hij switched naar VIDEO2/OPT2 als ik de WD TV gebruik?

Je kunt je aansluitingen zo houden, die kloppen namelijk. Ik heb zelf een HK AVR 138 en bij mij is het zo dat ik (als ik het goed heb, staat in ieder geval uitgelegd in de handleiding), nadat ik op de video2 knop heb gedrukt op de afstandsbediening, op de 'Digital' knop kan drukken waarna ik met de pijltjestoetsen het juiste ingangskanaal kan kiezen (in jouw geval OPT2 dus). Vervolgens even op 'Ok' drukken en het geluid van je WD TV zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walliwalli
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Anoniem: 227505 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:

HK AVR 155
WD TV (mediaspeler)
HK DVD speler

Met de AVR155 heb je een leuke OSD functie. Even een tulpkabeltje vanaf de AVR naar je TV leggen, op een gele tulp aansluiten. Vervolgens even je OSD benaderen en al je poorten goed instellen. Je kunt optische poorten wisselen tov beeldkanalen.

Ik heb nog een vraag welke ik nog niet gezien heb. Het volgende gebeurd namelijk, wanneer ik TV kijk via de AVR en vervolgens even wil overschakelen op radio, knalt hij gelijk mijn HDMI kanaal eruit? Lijkt me niet logisch aangezien de radio daarvan niet afhankelijk is. Iemand enig idee waardoor je dit toch duaal kunt gebruiken?
Pagina: 1