Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Moet wel een antiek OS zijn wat je probeert te draaien. XP vanaf SP1 of 2 had al generieke USB 2.0 drivers voor Intel chipsets. Maar je kunt altijd even naar intel.com om de nieuwste chipsetdrivers te downloaden natuurlijk.
Tesla Model Y RWD (2024)
support op de site van asus is er niets te vinden (of ik zoek verkeerd) en ik draai met Vista ultimate 32-bit
Op de support site van asus staan gewoon chipset drivers (ja die heb je nodig voor usb).
Het zijn echter wel drivers uit 2007, wellicht dat op de intel site er een nieuwere versie staat.
Het zijn echter wel drivers uit 2007, wellicht dat op de intel site er een nieuwere versie staat.
Dacht dat USB drivers van ASUS moesten komen.
Heb de chipset utility van intel gedownload, moet het vanavond thuis even uitproberen. bedankt voor de hulp.
Heb de chipset utility van intel gedownload, moet het vanavond thuis even uitproberen. bedankt voor de hulp.
De chipset update uitgeprobeerd (Voor zover mogelijk zonder floppy drive) en niks geholpen hij blijft USB1 zien in plaats van USB 2. verwijderen en proberen te installeren met nieuwe drivers via apparaatbeheer wil ook niet baten.
Zou dit probleem opgelost kunnen zijn met een verse installatie van Vista?? aangezien hij met de vorige installatie ook niet meteen USB 2 aangaf?
Zou dit probleem opgelost kunnen zijn met een verse installatie van Vista?? aangezien hij met de vorige installatie ook niet meteen USB 2 aangaf?
Staan alle instellingen in je bios wel juist? Op mijn moederbord (gigabyte GA-MA69VM-S2, wel AMD chipset dus) kan je de usb2 controller uitschakelen.
betekent het wel usb 1.0/2.0?
kan ook zijn dat het usb poort nummer 1 is,
Deze opties heb ik (komt uit de manual):Adramalech schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:22:
betekent het wel usb 1.0/2.0?
- OnChip USB Controller
Enable Enable USB 1.1 function. (Default Value)
Disabled Disable onchip USB 1.1 function. - USB EHCI Controller
Enable Enable USB 2.0 function. (Default Value)
Disabled Disable onchip USB 2.0 function.
[ Voor 13% gewijzigd door w.l op 14-10-2009 21:58 ]
Processors, Moederborden & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers
We hebben het immers over een i/o-controller
We hebben het immers over een i/o-controller
Wat ik zie wel, het enige wat loopt te miepen is een bluetooth dongle die ik erin gepropt heb, ook al geprobeerd om alle USB te verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw te installeren maar wil niet baten.
Zit nu op mijn werk en ga vanavond even kijken naar het idee van w.l
Zit nu op mijn werk en ga vanavond even kijken naar het idee van w.l
deze heb ik gevonden en stond gewoon op Hi speed voor 480 mbpsw.l schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:22:
[...]
Deze opties heb ik (komt uit de manual):Zie p.67 van de manual voor de settings voor jou moederbord. (manual P5B )
- USB EHCI Controller
Enable Enable USB 2.0 function. (Default Value)
Disabled Disable onchip USB 2.0 function.
Pagina: 1